Koffe Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg limer nå sammen en basskasse. Er det å anbefale å bruke polyuretanlim eller vanlig trelim? Pris har ingen betyding for jeg har begge deler stående. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Det jeg har sett og lært er at om en har helt plane flater så er cascol trelim veien å gå. Ellers er det polyuretanlim, som er tingen. Husk å bruk planker utenpå det du skal lime sammen for å spre trykket fra skrutvingene og ungå merker Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Ok, takk. Men er det en vesentlig forskjell? Jeg har allerde limt 2 plater flatt mot hverandre.. Vil dette sitte dårlig? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Selv brukte jeg "ikke-ekspanderende" polyurthan og trengte derfor ikke über tvinger. Polyurthan er ofte vibrasjonsdempende og 100% tett. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Etter en MDF test i kjelleren fant jeg ut at vanlig trelim sitter bedre på ikke porøs flate. EDIT: Hehe, glemte å fukte før jeg limte med det polyuretanlimet. Endret 12. mars 2005 av Koffe Lenke til kommentar
deve87 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Det jeg har sett og lært er at om en har helt plane flater så er cascol trelim veien å gå. Ellers er det polyuretanlim, som er tingen. Husk å bruk planker utenpå det du skal lime sammen for å spre trykket fra skrutvingene og ungå merker Stemmer det. Har hørt at polyuretanlim er bra på flate kanter.. Det går inn i treverket og så tørker det. Skal tette mye bedre en vanlig trelim, er dyrer men hvert det Endret 12. mars 2005 av Hevley Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Anbefaler å lime med trelim + tette kanter med Sikaflex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå