Peacock Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Hei Sendte mail til en som skulle selge en AMD athlon 64 3500 s. 939 brukt. Men han vet ikke om det er 90nm eller 130nm utgaven. Det jeg lurer på er om det står på esken eller noe som fulgte med cpuen om hvilken versjon det er..... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Står det AWBOX eller BIBOX på produktbeskrivelsen/boksen? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Nei, det står ikkje på pakkningen. Men det skal stå på sjølve prosessoren i form av eit tal som indikerar om det er ein 90nm eller 120nm. Hugsa ikkje kva desse talla var. Eller er eg heit vekke no? Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Nei, det står ikkje på pakkningen. Men det skal stå på sjølve prosessoren i form av eit tal som indikerar om det er ein 90nm eller 120nm. Hugsa ikkje kva desse talla var. Eller er eg heit vekke no? Nei, mener det står på selve cpu`en. Det bør man egentlig sjekke før man stapper den ned i cpu sokkelen. Har lest om et par som har fått tilsendt Newcastle istedenfor Winchester. edit: BIBOX = Winchester og AWBOX = Newcastle visst jeg ikke husker helt feil.. Endret 10. mars 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
Peacock Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) okei...men skulle gjerne vist de tallene på en 90nm og 130nm, ingen som vet....? Kjeksen du var litt før meg Noen som vet dette helt sikkert for jeg vil helst ikke kjøpe feil versjon? Endret 10. mars 2005 av Peacock Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Nei, det står ikkje på pakkningen. Men det skal stå på sjølve prosessoren i form av eit tal som indikerar om det er ein 90nm eller 120nm. Hugsa ikkje kva desse talla var. Eller er eg heit vekke no? Nei, mener det står på selve cpu`en. Det bør man egentlig sjekke før man stapper den ned i cpu sokkelen. Har lest om et par som har fått tilsendt Newcastle istedenfor Winchester. edit: BIBOX = Winchester og AWBOX = Newcastle visst jeg ikke husker helt feil.. Mener også at dette stemmer. BiBox er Winchester. Og det skal stå på esken. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Hvis det er en "Wincehster" (90nm) og han ser på CPU'en så skal det stå noe som likner på: ADA 3500 D I K 4 BI ADA = Athlon64 3500 = 3500+ D = socket 939 I = 1,40 V vCore K = ?? 4 = 512 kB L2-cache BI = "Winchester" stepping Hvis det er en "Newcastle" så står det kanskje noe slikt: ADA 3500 D E K 4 AP/AR/AS/AX/AW ADA = Athlon64 3500 = 3500+ D = socket 939 E = 1,50 V vCore K = ?? 4 = 512 kB L2-cache AP = Gamle "Newcastle"-steppingen, C0 (hvis jeg ikke tar feil) AR/AS/AX/AW = nyere "Newcastle"-steppinger, CG. BTW: AMD skriver ingenting på eskene. De har istedet et vindu på esken slik at all denne infoen er synlig direkte fra CPU'en. Endret 10. mars 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Nei, det står ikkje på pakkningen. Men det skal stå på sjølve prosessoren i form av eit tal som indikerar om det er ein 90nm eller 120nm. Hugsa ikkje kva desse talla var. Eller er eg heit vekke no? Nei, mener det står på selve cpu`en. Det bør man egentlig sjekke før man stapper den ned i cpu sokkelen. Har lest om et par som har fått tilsendt Newcastle istedenfor Winchester. edit: BIBOX = Winchester og AWBOX = Newcastle visst jeg ikke husker helt feil.. Mener også at dette stemmer. BiBox er Winchester. Og det skal stå på esken. Jeg har kjøpt winchester, men ser ikke at det står winchester på esken.. Lenke til kommentar
Peacock Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 takker og bukker nå kan jeg sende mail og spørre..... Lenke til kommentar
Spook Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Sjansen er vel relativt stor for at dette er en "luring" som vil selge sin gamle 3500+ og selv kjøpe seg en med "Winchester" kjærne. I så fall så er han sikkert lur nok til å si "jeg vet ikke" når du spør hvilken kjærne prosessoren har Lenke til kommentar
Peacock Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) hvem vet....han skulle vistnok selge den for 1500kr han hadde brukt den i 3mnd Endret 10. mars 2005 av Peacock Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 be han ta et screen når han bruker cpu-z Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Sjansen er vel relativt stor for at dette er en "luring" som vil selge sin gamle 3500+ og selv kjøpe seg en med "Winchester" kjærne. I så fall så er han sikkert lur nok til å si "jeg vet ikke" når du spør hvilken kjærne prosessoren har Det er nok stor fare for at dette er en som vil kvitte seg med en mindre overklokkbar CPU. Kan ikke se noen grunn ellers til å ville selge en slik prosessor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Det har vært ett par/tre annonser vedr. A64 3500+ i det siste..men det kan godt være fra en og samme som "bumper".. Tipper også det er en CPU som en skuffet overklokker vil kvitte seg med... Er prisen god(lav) og man ikke er så hekta på klokking, men kun vil ha ett kjapt og greit system.. da kan dette være ett godt kjøp.. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Det har vært ett par/tre annonser vedr. A64 3500+ i det siste..men det kan godt være fra en og samme som "bumper"..Tipper også det er en CPU som en skuffet overklokker vil kvitte seg med... Er prisen god(lav) og man ikke er så hekta på klokking, men kun vil ha ett kjapt og greit system.. da kan dette være ett godt kjøp.. For all del, får man kjøpt en slik for 1500,- Kroner og ikke har noen store planer om overklokking så er det jo et kjempekjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå