Gå til innhold

Er Metallica oppskrytt?

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Poll!

De hadde noen perler, men har tapt seg så utrolig at det veier feil vei uansett.

6502089[/snapback]

Load er faktisk et kanonalbum. Låter som King Nothing, The House That Jack Built og Cure er herlige. Re-Load har også noen knallåter som overgår det meste av musikk idag. St.Anger er faktisk ikke så dårlig, men det ble laget på et vanskelig tidspunkt for gutta. Liker endel av låtene der.

Gleder meg til ny-albumet, er sikker på at det blir bra.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk ikke Metallica er oppskrytt. De får faktisk en god del pepper også. Bare se på alle folkene her som påstår at det er oppskrytt. Eller alle "tr00" fansen som hater de etter at de ble mainstrem. De fire første albumene er knallbra. De andre (utenom St. Anger) er også ganske bra, men har for varierende kvalitet på låtene. Noen utrolig bra og noen utrolig kjedelige.

Jeg har trua på den nye skiva. Den ene låta jeg hørte i crappy kvalitet lovte bra.

Lenke til kommentar

Synest det er feil å sei at Metallica som heilhet er direkte oppskrytt. Metallica har - uten tvil - vert til stor inspirasjon for mange band i fleire sjangerar i seinare tid.

På den andre sida har enkeltdelar av Metallica blitt trekt fram fleire gonger - "Kirk Hammet er verdens beste gitarist!" og "Ulrich er überdüber på trommer!". Jada, dei er dyktige, men ingen av dei som skil seg ut i mengda når det kjem til teknisk dyktighet. Men nok om det.

Og S&M-albumet er fantastisk - det skal dei ha.

jeg har S&M jeg, men har aldri hørt på de.

tviler på at jeg kommer til å gjøre det heller

Kvifor? Sjølv synest eg at S&M er noko av det mest geniale som er gjort i musikk på lenge.

Lenke til kommentar
Kvifor? Sjølv synest eg at S&M er noko av det mest geniale som er gjort i musikk på lenge.

6503852[/snapback]

Enig - er den eneste CD'en fra Metallica jeg gidder å høre på... Når jeg har hørt på den, og hører "original-versjonene" er det liksom noe som mangler... Det blir så "slappt" :hmm:

"No leaf clover" er også helt genial... :love:

St. Anger er definitivt den kjipeste...

Lenke til kommentar
De hadde aldri klart å ha pålegg på brødskiva for salg av de senere platene om ikke de gamle platene dems hadde gjort navnet stort.

Så gammel metallica ikke oppskrytt. Nye, ja.

6504240[/snapback]

Agree! Tidlig Metallica var det klasse over. Pålegg på brødskiva fekk dei iallefall gjennom Black Album, er vel eit av dei albumma innen rock som har solgt mest.

Synes eg las at Metallica hadde solgt over 90 mill plater?

Lenke til kommentar

Nei, det er få band som er oppskrytt. Metallica er ikke bra musikk i følge min smak, men de kan da spille musikk. Synes alle som kan det, og som får positive omtaler for det, fortjener det.

Derimot er det mange band som er undervurdert, og som havner i skyggen av store band som Metalica... dessverre.

Edit: Har visst svart meg selv her nå! Hvem har gjort en _megabump_?

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

6503852[/snapback]

Enig - er den eneste CD'en fra Metallica jeg gidder å høre på... Når jeg har hørt på den, og hører "original-versjonene" er det liksom noe som mangler... Det blir så "slappt" :hmm:

"No leaf clover" er også helt genial... :love:

St. Anger er definitivt den kjipeste...

6504253[/snapback]

Zomfg? S/M syntes jeg ikke noe særlig om, mange av sangene der blir ødelagt. Foretrekker såklart orginalene.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Metallica har laget Welcome Home (Sanitarium) og er dermed ikke oppskrytt. Kanskje tidenes beste metallåt.

6504893[/snapback]

Veldig så objektive vi var i dag då :)

Ingen band som selger mange plater er oppskrytt.

Kva med alle dei artistane/banda som ligg på hitlistene til stadigheit? Du kan seie kva du vil, men svært lite av det er kvalitetsmusikk. Visse unntak er der sjølvsagt.

Lenke til kommentar
Ingen band som selger mange plater er oppskrytt.

6504952[/snapback]

AC/DC, Guns N' Roses, ABBA.... platesalg har ingenting med kvaliteten på bandet å gjøre. Missliker sterkt de to førstnevnte, og liker KUN arrangementene når det gjelder ABBA, og mener også at de er alt for monotone.

On Topic: Metallica er et middels band vil jeg si. De har noen høyder, som en del av dere har nevnt, er Black Album et meget godt album. De nyere utgivelsene har sine høydepunkter, men generelt er det nyere av Metallica ikke like kvalitetsfult som det gamle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...