Gå til innhold

Er Metallica oppskrytt?

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Jeg synes disse trådene er meget interessante, og de bidrar til engasjement, høy aktivitet og temperatur i forumet. Samtidig er de veldig lærerike.

Jeg har lyst til å lære mer om Metallica, og lurer derfor på hva dere mener angående problemstillingen "Er Metallica oppskrytt"?

Selv mener jeg at de ikke er det. Bandet har aldri vært helt etter min smak, men jeg liker godt Orion da... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hos fanboys er jo ethvert band oppskrytt. Men fra den "vanlige mann i gata" er de vel heller "nedskrytt" - i perioden jeg var ellevill fanboy av Metallica ble stort sett alle personer jeg kjenner over 40 helt fra seg av skrekk, og lurte på hvordan jeg kunne høre på sånn "vrælemusikk" og/eller "satanmusikk". :dontgetit:

Vel, de er flinke i alle fall.

Lenke til kommentar

Vokalisten har et litt kult særpreg som passer musikken synes eg, men han har vel mistet stemmen litt etterhvert... bare se på StAnger DVD'n..

Trommisen får også unødvendig mye skryt for å være flink som i teknisk flink, han er helt ok og lager beats som passer til musikken men han er ikke stort hvis du sammenligner med fks. Meshuggah trommisen.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Det er vel heller slik i de siste tider at de har blitt nedskrytt, etter en del, "annerledes" valg på album/produksjon-siden. Slik har hvertfall jeg opplevd det. Selvfølgelig, fanboys har jo en tendens til å skryte så mye av sitt favorittband som mulig, og Metallica har jo faktisk en del sånne. Men synes jeg det spiller noen rolle på hvor godt jeg liker musikken? Vel, nei.

De første 3 (muligens 4) albumene hadde veldig mye å si for utviklingen av heavy/thrash metal på den tiden, og musikken de lagde da synes jeg fortjener rosen de har fått. Hetfield hadde en rimelig spinkel stemme på de første albumene, men tok seg kraftig opp etterhvert, og på AJFA og spesielt Black Album mener jeg Metallica var på sitt beste vokalmessig. Han synger fortsatt ganske bra nå etter min mening, men hadde en "peak"-level på den tiden, synes hvertfall jeg da.

Jeg synes hvertfall de har laget for mye bra musikk til å bli kalt oppskrytt. Har fortsatt til gode å høre et bedre metal-album enn Master of Puppets. Igjen, min lille mening ;)

Lenke til kommentar

Har ikke hørt noen enorm skryt av Metallica og mener ikke de er oppskrytt.

Lars er nok ikke verdens beste trommis akkurat. Men Cliff var en enormt god bassist, James er en veldig bra låtskriver og Kirk er en utrolig god gitarist.

Jeg synes alle albumene bortsett fra S&M er sterke album, best er nok MOP og RTL.

De har heller ikke blitt noe dårligere med årene, men har forandret stil, noe som er naturlig for veldig mange band som holder på over lengre tid. Med andre ord synes jeg load/reload er undervurderte album. Men det er viktig å huske at det ikke er metal.

De har også hatt en stor betydning for metal, og er et av de bandene som konsistent har klart å levere kvalitetsalbum over 20 år. I den klassen finner du veldig få band.

De har gjort noen feilskjær, noe jeg mener S&M egentlig kan omtales som, men det var et greit forsøk, metal&symfoni fungerer ganske bra sammen og kan gi et utrolig kult lydbilde, men det gjorde ikke det for Metallica.

Er de oppskrytt? Nei.

Lenke til kommentar
Thrash metal is generally characterized by a fast pace, a staccato, chunky guitar riffing style, and aggressive vocals. Metallica's Kill 'Em All, released in 1983, is arguably the first true thrash album, with healthy thrash scenes sprouting in the USA (particularly the San Francisco area aka Bay area).

Metallica på 90-tallet og utover er derimot oppskrytt.

Lenke til kommentar
Var han virkelig så mye bedre enn Jason Newsted?

ja! men robert er bedre enn det han var da.

bare se på StAnger DVD'n..

hvis dere ser godt etter, kan dere se at deler av sangene om ikke alle er dubbet!

det sier vel sitt!

edit: men vi kan ikke ha en " er "det bandet" oppskrytt! tråder, da kommer forumet til å bli overfylt! kan ikke en eller annen moderator skjønne dette og stenge alle bortsett fra orginal tråden?

Endret av Aurgjelme
Lenke til kommentar
men vi kan ikke ha en " er "det bandet" oppskrytt! tråder, da kommer forumet til å bli overfylt! kan ikke en eller annen moderator skjønne dette og stenge alle bortsett fra orginal tråden?

er da ikke så mange tråder om dette, og metallica er et såpass kjent og bra band at det fortjener en egen tråd :thumbup:

selv synes jeg at det gamle metallica er nedskrytt, mens det nye er oppskrytt

Lenke til kommentar

jeg har møtt en del mennesker som hører på metallica, og de tenker da BARE på metallica og ikke noen andre band(er ikke alle som tenker sånn men de jeg har treft mener det)

Metallica har betydd mye for utvikling av metal, de startet som oppvarmingsband for ozzy sin ultimate sin tour! og der ble de veldig populære. Men jeg synes personlig de ble dårligere etter vært!

jeg er fan av litt mer teknisk spilling og det synes jeg ikke metallica har....dette er min mening da så ikke ripp opp i det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...