Gå til innhold

Feil på websiden min

Anbefalte innlegg

Heisann!

www.ludrio.com

Det er en feilmelding på toppen der. Jeg har fått folk som kan koding veldig godt til å se på koden, og den er ikke feil.

Kode:

<?php 
session_start(); 
if($_GET['side'] == 'loggut') { session_destroy(); } 
?> 

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> 
<html> 
<head> 

Er det første som er på index.php. Den sessionstart er det som forårsaker feilen. Hvis jeg fjerner den, funker websida, men ikke medlemssystemet.

Det er ingen mellomrom i den koden på toppen.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som om kanskje web-hotellet ditt sender noe koding før den sender selve filen din, men det høres litt rart ut og veldig teit ut.

Bruk kun dette i toppen: <?php session_start(); ?>

Endret av drange_net
Lenke til kommentar

Er det noe i det hele tatt før <?php-delen der? Noen linjeskift? Includer du noen filer? Viser du oss alt som er i toppen av filen din?

Og hva skjer på linje 128 i filen din?

Endret av drange_net
Lenke til kommentar

Ser at du skal ha outputting i UTF-8, er den eksterne stylesheet fila lagret i UTF-8? Jeg hadde hvertfall trøbbel med med min nettside når stylesheet fila ikke var lagret som UTF-8 (encoding kan velges når en lagrer fila, hvertfall i editplus). Men nå vet jeg ikke om det er relatert med drange_net nevner.

Det kan jo også hende at index.php må lagres som UTF-8...

Lenke til kommentar

Jeg må bruke det ellers vises æ ø å i nyhetene helt feil.. Men det er et dilemma fordi når jeg bruker det, så vises æ ø å på høyre og venstre side av websida feil, f.eks i siste forum postingene der..

Men det med feilmeldinga, alt funka et par dager siden.. Og jeg har ikke redigert noe, så hvorfor den bare slutta å fungere vet jeg ikke.

Dette fikk jeg fra leverandøren min:

Her er det vi ser i koden:

<feff><?php

session_start();

if($_GET['side'] == 'loggut') { session_destroy(); }

?>

Prøv å fjerne den <feff> delen av koden.

Vennlig hilsen

Hostean Support

Det <feff> greiene ser ikke jeg i index fila ihvertfall, så jeg skjønne ikke hvor de har fått det ifra.

Endret av uranus
Lenke til kommentar

Funnet på Betalogue:

I had this exact problem when I started learning PHP.  The problem is caused because PHP begins the content from the first non-whitespace character that is not part of any PHP code.  The UTF-8 BOM, U+FEFF, is represented by the octets: 0×EF 0×BB 0×BF.  Thus, when you save a file as UTF-8, the first few characters of the file will look like this, if each octet is interpreted as one characters, as in ISO-8859-1:

<?php

Since none of those octets represent white space, PHP assumes it is the beginning of the content, and sends out the all the default HTTP headers, and begins the content with those bytes.  So, when you try to send out additional HTTP headers, the content has already begun, so it’s too late — you can’t bring back what you’ve already sent.

M.a.o. bruk 8859-1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...