Degeim Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Hallo! Jeg arbeider med et program som skal kunne lagre tekst. De thar jeg fått til. Problemet nå er at klienten min vil at han skal skrive inn teksten kryptert (på en enkel måte, se lenger ned), og så skal programemt dekryptere teksten før det lagrer den i en tekstfil. Det han vil er å skrive inn feks: %x#g1w?23/ og få dette til å bli: &platt1w=23 ved å utføre følgende operajsoner: '%' = '&' '/' = '&' 'x#g' = 'platt' '?' = '=' Kan noen poste et eksempel på hvordan ertatte tegn/ord med anndre tegn/ord? På forhånd takk, Degeim Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Dim sBuffer As long sBuffer = "%x#g1w?23/" sbuffer = replace(sbuffer, "x#g", "platt") sbuffer = replace(sbuffer, "%","&") sbuffer = replace(sbuffer, "/","&") sbuffer = replace(sbuffer, "?","=") msgbox sbuffer du bruker replace kommandoen... Endret 10. mars 2005 av Richard87 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Husk på at du ikke må endre ulike ting, til samme ting, som feks. '%' = '&' og '/' = '&'. Blir vannskelig å dekryptere da Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Den krypteringmetoden du benytter nå, er i bunn og grunn altfor svak til å egentlig kunne bidra med noen virkelig sikkerhet. Dersom du ikke ønsker å gjøre det lett for crackere, kan du jo mulligens anvende en algoritme som krypterer og dekrypterer en gitt streng, som diskutert her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...8&hl=kryptering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå