Xander^ Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg trenger hjelp til å finne et greit wlan-kort til min stasjonære pc. Har problemer med å finne kort som støtter linux. Erfaringer er verd sin vekt i gull Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Skulle hatt ein tråd her der dei som bruker WLAN i GNU/Linux seier kva for kort dei har og kva som måtte til for å få det til å fungere. Lenke til kommentar
huf Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Vil du ha kort med native linux-støtte, eller vil du ha kort som er basert på prism54 slik at du kan bruke den driveren? Ndiswrapper? Anbefaler deg å sjekk ut desse sidene: Ndiswrapper wiki Prism54.org Linux & Wireless LANs Forresten, PCI eller USB? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg trenger hjelp til å finne et greit wlan-kort til min stasjonære pc. Har problemer med å finne kort som støtter linux. Erfaringer er verd sin vekt i gull Kjøpte et TOPCOM SRPCI154 for to måneder siden og er veldig fornøyd med det. I Fedora ver det bare å laste ned driverne og kjøre "make", så fant Fedora kortet, og i Ubuntu ble alt autodetektert og installert. Til opplysning bruker kortet Atheros-chipsetet, og dermed Madwifi-driverne. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Ok..det har seg slik at jeg kjøpte et cnet-kort som jeg ikke trodde hadde drivere til linux..men etter en titt hos www.norek.no fant jeg en side med driver til både win, linux og mac. Har ikke testet kortet i linux enda, men tror det skal gå greit. Til opplysning til de som vurderer, kortet så er dette ett CNet Wireless-G CWP-854 Driverne finner du HER Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Alle kort som bruker ZD1201. Driveren har nå kommet inni kernelen (2.6.11mm1. Offisiellt når kernel 2.6.12 slippes). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Finnes det noen side med liste over "fungerende wlankort" på linuxguiden? *søke* nei. Laget en her, men trenger alvorlig hjelp! http://www.linuxguiden.no/index.php/Liste_...nux-st%C3%B8tte Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Det finns ei oversikt over kva kort som fungerer på Linux hos TuxMobile. Personlig satte eg nylig opp eit Intel 2200bg-kort i Ubuntu, eller kanskje det er rettare å seie at Ubuntu satte det opp for meg. Det funka derimot ikkje så veldig bra i Warty, eg måtte oppgradere til Hoary. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå