hasuwest Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Hei! Jeg har hatt min LG 19" Flatron 915+ i 3 dager nå, men det jeg sliter med er når jeg setter skjermen slik jeg vil ha den for å få skjerm bildet perfekt, så skal jeg bort å må gå fra PC'n mens den står å laster ned og jeg lar PC'n stå på og slår av skjermen. Da jeg kommer tilbake og slår på skjermen står ikke skjermen slik jeg vil ha den, litt svart her og der, så jeg må begynne å rette det opp igjen.. Noen som kan hjelpe meg? Dette begynner å blir mektig kjipt å gjøre de samme instillingene vær gang! Og bildet mitt oer også ikke helt bra siden den er litt buet øverst som man ikke kan rette ut slik som man kan på sidene. Hva kan jeg gjøre for å få de rette? Jeg hadde blitt overlykkelig hvis noen kunne hjulpet meg! Alle hjelpsome svar mottas med stor takk! :smile: _________________ Mvh. Simen Bakke __________________ HUSK URL-kode! HW.no! Mine HW Specc'z! [ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-06-26 19:33 ] Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Noen som kan hjelpe meg!? Må ha hjelp :sad:! Lenke til kommentar
SpeedIT Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Gjør skjerm instillingene ved hjelp av programmvaren til skjermkortet. Når du trykker "apply" SKAL det være lagret. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Greit, men jeg har et ASUS GF4Ti4600 "bulk" så jeg fikk ikke med noen program vare, finnes det noe gratis program jeg kan laste ned fra internett? F.eks. http://www.asus.com ? Det hadde vært veldig fint om jeg hadde kunnet årdne dette så fort som mulig! På forhånd takk..! _________________ Mvh. Simen Bakke __________________ HUSK URL-kode! HW.no! Mine HW Specc'z! [ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-06-26 22:36 ] Lenke til kommentar
SpeedIT Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Søk på google.com "geforce 4 tools" Skulle gjøre susen Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Greit prøver det, takk for at det er en som svarer og hjelper meg :smile:. Skulle vært flere av dere :smile: Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 En noe enklere metode blir jo å gjøre det på selve skjermen.. Skjermen har 20 eller 30 custom minneplasser. Det du gjør er følgende : Trykke OSD knappen på venstre side for å få opp menyen, og stiller den inn etter hvordan du vil ha den. Etter å ha stilt inn, trykker du OSD knappen igjen for å komme deg ut av menyen. Når du er ute, trykker du på SET/INPUT knappen på høyre side, det vil lagre dine valg som en av custom instillingene. Det kan hende du må gjøre dette noen ganger (i forskjellige spill som kjører non default oppløsning, for eksempel). Jeg stilte vel inn 3 - 4 forskjellige i løpet av de første dagene, og siden har jeg ikke trengt å gjøre dette en eneste gang. Skjermen nærmer seg vel nå et halvt år gammel. Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Quote: Den 2002-06-26 18:35, hasuwest skrev:Og bildet mitt oer også ikke helt bra siden den er litt buet øverst som man ikke kan rette ut slik som man kan på sidene. Hva kan jeg gjøre for å få de rette? Under OSD menyen har du to forskjellige instillinger du stiller på for å få riktig stilling og dimensjon på bildet (POSITION og SIZE). Under disse har du et tredje valg som heter SHAPE. Her kan du justere geometrien på bildet til akkurat sånn du vil ha det. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 00:18, PlacidDragon skrev:Under OSD menyen har du to forskjellige instillinger du stiller på for å få riktig stilling og dimensjon på bildet (POSITION og SIZE). Under disse har du et tredje valg som heter SHAPE. Her kan du justere geometrien på bildet til akkurat sånn du vil ha det. Hei PlacidDragon! Det du skrev hjalp meg veldig, iallefall det med å trykke på SET/INPUT for å lagre, tusen takk for det! :smile:. Men nå er størsmålet. Geometrien øverst på skjermen er litt feil, den er lutt buet og dette kan jeg ikke gjøre noe med på OSD -> SHAPE.. Dette er ikke helt død'n for meg, men det hadde vært fint med en skjerm som stor rett i skjermbildet, for nede er den helt fin, men oppe går den buet, noe jeg kan gjøre? Alle svart mottas med stor glede! På forhånd Takk! :smile: Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Bare hyggelig det, glad at jeg kunne være til hjelp :smile: Det femte valget i SHAPE menyen stiller skjevheter i øverste kant av bildet. Hvis ikke det fungerer, så vet jeg neimenn ikke. Det er 7 geometriske instillinger til sammen, så det er mulig at du må endre litt på en eller to av de andre også, for å få bildet helt firkantet. Selv om det ikke er døden å ha den litt buet, hadde det jo vært å foretrekke å få stilt den riktig :smile: Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Hei! Tusen takk for opplysningen med å lagre skjermbildet PlacidDragon, men jeg får ikke rettet ut slik jeg vil ha det øverst på skjermen :sad:. Men det må jo finnes et program som jeg kan årdne dette med!? Noen som vet om et slik program og hvor kan jeg laste det ned? Alle hjelpsomme svar mottas med stor glede :smile: Lenke til kommentar
visa Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Jeg har det samme problemet med min skjerm. Har du funnet en løsning ? Jeg har også problem med at skjermen er uskarp i nedre høyre hjørne, har du ? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 Quote: Den 2002-07-16 11:07, visa skrev:Jeg har det samme problemet med min skjerm.Har du funnet en løsning ?Jeg har også problem med at skjermen er uskarp i nedre høyre hjørne, har du ? Nei desverre, jeg har ikke funnet noen løsning enda. Jeg skal sende tilbake skjermen å be de teste en ny slik at jeg får en skjerm som fungerer som den skal. Skjermen er ikke uskarp i høyre hjørne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå