Gå til innhold

Den mest lydløse kjøleren ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal kjøle en 1333@1553 t-bird.

Jeg tenger en stille og bra kjøling som holder cpu temp relativ lav.

Tenkte på Alpha 8045 med variabel enermax vifte?

Er denne bra?

Ikke dyrere en 800 kr. Noen gode forslag.

Har fra før av en globalwin wbk38. Denne er altfor bråkate vil ha under35 db som klarer støyten

???

BobboZ

Lenke til kommentar

Athlon Power : ikke dumt valg det med Enermax vifa samt PAL8045. Det du kan vurdere er å kjøpe PAL8045NGH hos Microplex. Da får du PAL8045, en kraftig papst vifte og rheostat. vet ikke hvilken av disse som er best(har forøvrig løsninga med enermax vifta selv og er veldig fornøyd).

Alpha PAL8045 kan du kjøpe hos Netconnection, 3DfxCool og Microplex. Microplex er eneste av disse shoppene som også selger Papst 8412NGL.

Lenke til kommentar

Microplex har 12 dB Papst vifta, de har også ei Enermax vifte 20 kr. billigere med trinnløs justering mellom 6V og 12V (1000 til 3000 O/min.).(en annen leverandør skal ha kr. 84,- mer for Enermax vifta og 20,- mindre for 8045 finne enn Microplex).

Lydnivået er oppgitt til 14 til 32 dB, 67 m3/h på maks, Papst vifta leverer 33 m3/h.

Skal i posten og hente Alpha Pal 8045 og Enermax vifte, har Taisol 760 med 60 - 80 adapter og 19 dB Papst nå, på XP1700+. Maks temp på 53 grader Celsius med SiSoft Sandra på CPU Burn In en time og 22 til 23 i rommet. Liker festet til Alpha finna bedre og å slippe adapteret for å bruke ei "rolig" 80 mm vifte.

Skal etter planen? komme test av Alpha Pal 8045 med "ferdigsettet" fra Microplex (Papst vifte og rheostat) hos overklokking.no denne uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...