SGE7000 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Leste et sted at AMD systemer liker lave timings. Lønner det seg for meg å senke herzen på rambrikkene mine for å oppnå bedre timings? I Everest står det nemlig sånn: Chipset egenskaper Hovedkort chipset VIA VT8383 Apollo K8T800, AMD Hammer Minne Tider 3-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS) Command Rate (CR) 1T SPD minne moduler DIMM1: Kingston K 512 Mb PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz) (2.0-2-2-6 @ 133 MHz) Lønner det seg for meg å sette MHz'en til 133, for å få lavere timings? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Leste et sted at AMD systemer liker lave timings.Lønner det seg for meg å senke herzen på rambrikkene mine for å oppnå bedre timings? Lønner det seg for meg å sette MHz'en til 133, for å få lavere timings? Det er riktig at AMD-systemer er generelt mer avhengige av lave timings for å yte sitt beste. Dog er klokkefrekvens også høyst relevant. Det kan lønne seg å senke klokkefrekvensen for å stramme inn timingene. Men dette er mest aktuelt når man befinner seg i et "grenseland". Å redusere til 133 MHz virker vel drastisk spør du meg. Oppstår det en situasjon hvor minnet holder igjen øvrig overklokking, kan det helt klart være en idé å senke divideren ett hakk. Man trenger jo ikke å ta hensyn til om minnet kjører synkront eller ikke, på denne plattformen. Minnet kjører ikke synkront med kontrolleren uansett. Det er jo ingenting i veien med å prøve, så det anbefaler jeg deg å gjøre. 3Dmark01 er et greit program for å vise "allround" ytelse. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Prøv heller å sett timings til 2.5-3-3-7 @ 200fsb. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Prøv heller å sett timings til 2.5-3-3-7 @ 200fsb. ok - ehh, hvordan fikser jeg timingsenne, egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå