Gå til innhold

bare 2.4.x, ikke 2.6.x ?

Anbefalte innlegg

Hei.

På distroer der det følger med 2.4.x (slackware 9.1), er det ikke mulig og legge inn 2.6.x? Jeg har nå prøvd og oppgradere fra 2.4.22 til 2.6.10 flere ganger, men lilo nekter og prøve å boote den nye kernelen i det hele tatt.

Så da, er det slik at 2.6.x kernel's ikke går på distroer der 2.4.x er standard/følger med installasjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, den siste gangen bodde jeg nesten i skjermen for og se om alt ble riktig. Jeg dobbeltsjekka alt, og alt _skal_ ha vært riktig. Men rett etter at lilo har valgt 2.6.10 som bootimage, rebooter den. Slik står den lenge, med mindre jeg velger annet image, eller bruker lilo -r /boot/bzImage2.6.10 eller noe sånt. Uansett, så skal jeg prøve 2.4.29(?) til helgen.

Lenke til kommentar

Vel, då gjer du noko feil. Konfigurerte du kjerna manuelt? Det er mykje å bestemme der, og om du ikkje kan eindel, er det lett å gløyme noko.

Slackware 10.0 og 10.1 kjem med 2.6.x generic kjerne.

Personleg set eg opp min eigen kjerne frå "botnen" kun for min HW og mitt system.

Lenke til kommentar

Jeg lasta ned source, og kompilerte moduler og image selv om det er det du mener ja. Jeg har holdt på med slackware i 1,5 år nå, og jeg mener at jeg fikk med det alt jeg trengte i menuconfig.

Til opplysning fulgte jeg denne guiden.

Lenke til kommentar

Joda, å oppgradere fra 2.4.x-kjerne til 2.6.x går helt fint, det. Bare følg dokumentasjonen. Det lønner seg å installere Slackware 10.1, for å gjøre det enkelt. Da slipper du problemer med udev, noe jeg slet kraftig med i Slackware 10.0. Det jeg gjør, er at jeg oppgraderer kernel-source med pakken som følger med i /testing på CD2 og så kompilerer en kjerne tilpasset min datamaskin. Det fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...