Gå til innhold

Jeg er skadefri!11one

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heftige benbrudd er kjipe greier!

I 1997 hadde jeg en uheldig episode på snowboard. Brakk leggen ca på midten (begge beina som er i leggen) samt at det største beinet i leggen (skarpleggen) sprak i to helt opp til kneèt. Husker på akutten så jeg leggen min som lå i 45 grader :cry:

Heldigvis penetrerte ikke leggbeinet igjennom huden.

Fikk også ødelagt ankel som måtte borres og få skruer og ting i seg.

Hadde gips fra tærne helt opp til skrittet i 8 uker eller noe. Så fikk jeg en annen gips. Totalt gikk jeg 16 uker på krykker. :hrm:

Er faktisk fin i dag. Har stort hakk midt på leggen da, men foten fungerer. Gikk igjennom førstegangstjenesten helt uten problemer.

Har også flere arr fra oprasjonen. :)

edit: leif

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Heftige benbrudd er kjipe greier!

I 1997 hadde jeg en uheldig episode på snowboard. Brakk leggen ca på midten (begge beina som er i leggen) samt at det største beinet i leggen (skarpleggen) sprak i to helt opp til kneèt. Husker på akutten så jeg leggen min som lå i 45 grader :cry:

Heldigvis penetrerte ikke leggbeinet igjennom huden.

Fikk også ødelagt ankel som måtte borres og få skruer og ting i seg.

Hadde gips fra tærne helt opp til skrittet i 8 uker eller noe. Så fikk jeg en annen gips. Totalt gikk jeg 16 uker på krykker. :hrm:

Er faktisk fin i dag. Har stort hakk midt på leggen da, men foten fungerer. Gikk igjennom førstegangstjenesten helt uten problemer.

Har også flere arr fra oprasjonen. :)

edit: leif

Får frysninger når jeg leser sånt. En gang så jeg på at en kar på skateboard skulle ta et triks i quarterpipen men dessverre falt. Alle klappet fordi det var det siste trikset i en mini-konkurranse. Men da han reiste seg skar han den værste grimasen siden krigen. Det tok noen sekunder før vi kunne se at armen hang litt merkverdig.

Da ambulansen kom så satte de på en sånn rund pose rundt armen og brukte en pumpe som presset rundt hele armen slik at den skulle rette seg ut eller no sånt. Husker godt at jeg ble småkvalm da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...