Adversary Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 lurte på om jeg skulle skifte led`n på musa mi så da trenger jeg litt hjelp hva slags led trenger jeg? og hvordan ? er helt grønn på led`s og lignende. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Ultrabright fra Clasern går fint! Men husk å bruk en motsand.. Du kan regne ut hvor mange ohm motstanden må være på her: http://www.metku.net/index.html?sect=view&...dcalc/index_eng Lenke til kommentar
xcase Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 skal gå fint det ja.. er et par tråder her i forumet angående skifting av led i mus fra før av og som du kan sjekke.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Ja, men det gjelder vel ikke Intelli Explorer 4 vil jeg tro.. Åpne opp å ta et par bilder om du har mulighet mini me! Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 men er ikke leden på mp 5volt? vist musa bruker 5v er det ikke noe problem. men hvorfor er det en led under musa når selve laseren sitter lengere framme? trenger jeg led egentlig? men jeg er helt grønn på det jeg Lenke til kommentar
xcase Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 blir mye av det samme selv om merket er et annet vil jeg mene. Bilder hadde vært gøy ja Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 sorry har ikke kamera så det går ikke har ikke mulig het til å legge dem inn heller. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 hva er volten på musa da? Lenke til kommentar
YuckyClown Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Det går helt greit å skifte leden i musa. Jeg gjorde det samme i min, og det funka helt fint (Lagde forresten en tråd om det en gang [Link]). Skifta fra rød til infrarød og deretter til blå. Det funker bra, men hvis du skal sette inn ny led bør du sjekke at den lyser bra før du begynner å lodde (dreit meg litt ut på det da jeg satte inn en led som lyste veldig dårlig. Måtte bytte den med en annen.) Lenke til kommentar
sigen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) men er ikke leden på mp 5volt? vist musa bruker 5v er det ikke noe problem. men hvorfor er det en led under musa når selve laseren sitter lengere framme? trenger jeg led egentlig? men jeg er helt grønn på det jeg Grunnen til dette, er at det ikke er noen laser på din mus. Det er kun optikk, og det trener noen ganger, på f.eks. et mørkt underlag, litt "hjelpelys". Eneste lasermusen jeg kjenner til sålangt er Logitech MX 1000 (tror det er den) EDIT: Nei, du_må_ikke ha LED under, men det er en fordel. Endret 10. mars 2005 av sigen Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 hva er volten på musa da? Standqard er 3,3. Jeg annbefaler deg og skjekke med voltmeter for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Eller les under musa, eller i manual, eller spør fabrikanten.. Alternativ om man ikke har voltmeter.. Er ikke akkurat noe enhver har på lur vil jeg tro Er så heldig at jeg har en stefar som har bygd hus og en del andre ting, og da ligger det jo litt han kan låne meg! Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 bestefar har volt meter sikkert Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 åpne musa, koble voltmeterpinnene på hver sin fot at LED'en som står i fra før, og les av volten. Så finner du ut hvilken LED du trenger og eventuelt motstand Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 åpne musa, koble voltmeterpinnene på hver sin fot at LED'en som står i fra før, og les av volten. Så finner du ut hvilken LED du trenger og eventuelt motstand Men han må finne ut hvilket bein som er + og jord. Det er enkelt. Se inn i leden, når den er slått av. Du skal se to små metall plater. Den ene er betydelig større enn den andre. Den største er da + Altså skal den røde kablen fra voltmeteret plugges på der. Lenke til kommentar
stidz Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) ser du en LED ovenifra er den kanten rundt ikke helt rund den er flat på ene siden og det er da katoden. (-) natrium: kan jo bruke voltmeteret, for er den svarte koblet til + vil det stå - forran tallet feks. -3.2321v men har du den røde på pluss står det 3.2321v Endret 12. mars 2005 av stidz Lenke til kommentar
YuckyClown Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Den ene er betydelig større enn den andre. Den største er da + Hmmm . Er det ikke den lille som er pluss? Jeg er nesten helt sikker på at det er slik som på bildet under. (PS: jeg er ikke proff, men jeg er ganske sikker på at det er sånn ) Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Det lengste benet er pluss, ja. Men den skal gå til den største delen inni leden. Hadde jeg hatt ett kamera med bedre fokus skulle jeg gitt dere bilde. Lenke til kommentar
stidz Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) se for deg LED en forfra så er det sånn som på bildet satt inn et bedre bilde, *PAINT SKILLS* Endret 12. mars 2005 av stidz Lenke til kommentar
stidz Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Det lengste benet er pluss, ja. Men den skal gå til den største delen inni leden. Hadde jeg hatt ett kamera med bedre fokus skulle jeg gitt dere bilde. da har du rare LED's ingen av mine er sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå