Gå til innhold

Hva er galt med amerikanere

Anbefalte innlegg

Jeg skrev i stad at jeg kansje ikke skulle sagt "Amrikanerne er til å spy av" greit tar til meg den.......Mener bare at median skriver mye om sånnt som skjer i USA,

kansje derfor jeg har fått min mening om usa ettersom det er satt sånn i søkelyset....Greit at det også skjer andre plasser men jeg har ikke hørt noe om det. Synes bare alt som har med overgrep, totur osv av barn osv er kvalmt. Det var meningen med denne tråd, kansje jeg har skrevet det på måtter som har fått folk til å reagere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg går ikke ut med rasitiske kommentarer gjør jeg...

Jo, faktisk! Det var i høyeste grad et rasistisk innlegg. Men siden det er politisk korrekt å hate amerikanere, så er det normalt ingen som reagerer. :yes:

Grunnen til at du får høre mye dritt om USA er fordi USA er et åpent samfunn der dritten ofte kommer frem. Og USA er et fritt samfunn, noe som gir åpning for både mye dritt og mye positivt. Også er USA stort. Mange folk = mer dritt. Også er selvsagt norske medier relativt opptatt av hva som foregår i USA, og ganske glad i vise frem det negative ved det amerikanske.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
JBlack: Det var jo noen som reagerte, lese du ikke Zyklon sitt inlegg?

Unntaket som bekrefter regelen, osv.

Jeg antar du svarte på første versjonen av innlegget mitt. Jeg foretok en kjapp redigering av dette. (Seks minutter før ditt svar... du skriver ikke fort??? ;) )

Lenke til kommentar

Jo, faktisk! Det var i høyeste grad et rasistisk innlegg. Men siden det er politisk korrekt å hate amerikanere, så er det normalt ingen som reagerer. :yes:

Grunnen til at du får høre mye dritt om USA er fordi USA er et åpent samfunn der dritten ofte kommer frem. Og USA er et fritt samfunn, noe som gir åpning for både mye dritt og mye positivt. Også er USA stort. Mange folk = mer dritt. Også er selvsagt norske medier relativt opptatt av hva som foregår i USA, og ganske glad i vise frem det negative ved det amerikanske.

Det var ikke ment som en rasistisk utsangn fra meg....det beklager jeg.

Lenke til kommentar

Det var ikke ment som en rasistisk utsangn fra meg....det beklager jeg.

En stor mann! :thumbup:

Lenke til kommentar

Fint at du går tilbake på utsagnet ditt om at amerikanere er til å spy på. Generalisering er aldri bra.

Ett lite eksempel. Jeg bor ved siden av en norsk militærleir. Den ble brukt av tyske nazister under krigen, som fangeleir for russiske fanger. De levde under forferdelige forhold, lite mat, masse arbeid, og når de ikke klarte og jobbe lengre, fikk de seg ett skudd i nakken. Når jeg gikk på skolen, la vi ofte ned krans på graven til disse russerne på frigjøringsdagen. Så til poenget. Utsagn som feks. "Alle de tyske soldatene skulle vært drept" er det vel ikke så mange som ville reagert på. Men i denne leiren, var det mange russere som overlevde, nettopp fordi tyske soldater på vakt, overså med vilje at lokalbefolkningen her, smuglet mat inn i leiren. Disse tyske soldatene visste at dersom de så slike ting, men ikke sa ifra, ville de bli drept for foredæri. Men allikevel, sa de ikke noe. Så det var nok mange gode mennesker i den tyske hæren og.

Så tilbake til Amerika. Jeg har vært der lenge, og aldri møtt noe annet enn enormt vennlige folk. De ber deg gjerne med hjem på middag, ber deg med til vennene sine, og får deg til å føle deg som hjemme. Ofte mer gjestmilde enn det vi opplever i Norge. Imøtekommende og vennlige. Som en sa tidligere i tråden. Alt det syke du hører om at en person fra USA har gjort, kan like godt utføres av naboen din i 3 etasje....

Jeg er lei av at alle hakker på Amerika. Hakk på enkeltpersoner for deres individuelle handlinger, ikke generaliser.

Takk....... :)

Lenke til kommentar

Jeg be faktisk litt overrasket første gangen jeg reiste til USA. Det er langt i fra som man får det beskrevet i media. Jeg syns egentlig amerikanerne virket ganske som oss her. Store variasjoner som alle andre steder men de er da overhodet ikke dummere enn oss. Tvert i mot vil jeg si at mange av de jeg møtte var velutdannede, nyskjerrige og høflige mennesker som gjerne ville vite litt om hvordan det var i Norge og slike ting. Hadde absolutt ingen dårlige opplevelser.

Jeg tror absolutt ikke media hjelper oss til å ha et godt opplyst syn på resten av verden. Jo mer jeg reiser, jo mer skjønner jeg at vi har det godt her, for all del, men det er ikke alltid så mye verre andre steder.

Jeg føler at vi gjennom media ser resten av verden gjennom et sugerør. Ser vi noe fra afrika er det helst små barn med store mager og tynne kropper selv om afrika er så utrolig mye mer. Ser vi noe fra midtøsten er det helst skrikende terrorister med AK47 og brennende amerikanske flagg, selv om midtøsten er mye mer enn det. Verden er ikke som på nyhetene.

Lenke til kommentar

jeg mener massemedia må ta mye av skylden for at Amerika har et så dårlig rykte som de har. selvfølgelig skjer det forferdelige ting der. selvfølgelig skjer det ulykker som vi vil kategorisere som idioti der. men som sagt det bor 300mill personer der. vi hører kanskje om 100, muligens 1000 personer som gjør forferdelige ting. det er vel en 0,0003 promille av befolkningen(dårlig i matte).

Massemedia sender ting som selger, det er vold, katastrofer, syke mennesker osv. Dette sender et feil bilde til resten av verden.

Jeg vil ikke si at jeg hater Amerika, men jeg misliker utenrikspolitikken de har. Greitt nok at de hjelper personer, men hjelpen blir for dyr i forhold til menneskeliv. Ta for eksempel Irak, hvor de sprang inn på grunnlag av at Irak hadde masseødeleggelsesvåpen. Jeg mener at det er bra at Saddam ble fjernet, men angrepet ble basert på feil grunnlag. og når våpenene ikke ble funnet så tok de ikke imot kritikken.

Det er greitt nok at de er et "verdenspoliti" men det at de skal presse nasjoner til å adoptere demokrati er feil. viss de skal være verdenspolitiet så skal de være nøytrale for styreformene, men heller konsentrere seg om å forandre de synspunktene som er feil, men dette er ikke den amerikanske befolkningen sin feil, men heller de amerikanske myndighetene.

Skal vi ta et annet land som kanskje burde bli litt mer kritisert. ta Botswana som har en 40-60% av befolkningen som er smittet av HIV,

ta Zambia hvor mine foreldre bor. Det landet har 50% arbeidsledighet. det er konstant sult. 1/6 av befolkningen har HIV, kriminelle blir henrettet der de blir tatt(eksempel; utenfor compounden der foreldrene mine har hus har det blitt skutt 3 stykker siden august i fjor). I samme landet ble en 80 år gammel dame arrestert for å være heks. ho hadde vert ute å flydd naken på sopelimen sin. ho ble arrestert av politiet. Det er en hemmelig krig i grenseområdene mot Kongo. på 70-tallet solgte en general alle MIG jagerflyene, og når han ble spurt om hvor de var sa han at de var i Israel for reperasjoner. han kom seg unna med det.

hva med Israel da? de okkuperer områder som palestinerene egentlig eide, hva gjør verdenssamfunnet. vi peiker med fingeren og ser en annen vei. hvorfor? fordi vi fremdeles er flaue over holocaust. dette har gjordt at verdenssamfunnet ikke har sanksjonert Israel.

mens vi er inne på midtøsten, skal vi ta Palestina også? som sender selvmordsbombere mot uskyldige Israelere...

Hva annet kan vi ta da?

Lenke til kommentar
Misliker amrikanere så mye at det er til å spy av :sick:

ja, disse som har gjort dette er syke i hode, men det er 0.001% av den amrikanske befolkning. blir helt feil å hate alle for noe 2.stk har gjort.

Men siden det er politisk korrekt å hate amerikanere, så er det normalt ingen som reagerer

hvordan går det ann å si at det er politisk korekt å hate innbygerne i et land fordi man er uenig med politikerne deres?!

det er noe av det dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
ja, disse som har gjort dette er syke i hode, men det er 0.001% av den amrikanske befolkning. blir helt feil å hate alle for noe 2.stk har gjort.

Det er feil å si at det er 2 stk. Det er 2 stk i tillegg til alle de andre som er syke og som kommer i medias bilde, sånn omtrent ukentlig. Visst finnes det syke mennesker i andre land også, men se nå bare på hva man reagerer på i Norge og hva som skal til for å reagere tilsvarende hendelse over dammen. Hver for seg er selvsagt disse menneskene ikke noe problem, uansett hvilket land de tilhører.

Lenke til kommentar
Når vi først er inne på temaet... Aftenposten  :p

Aftenposten, ja. Det eminente eksempel på strålende og undersøkende journalistikk som kunne annonsere på første side at en holder seg i form ved å se på toppløse kvinner, og siterte ekspertisen på området.

Vel, rent bortsett fra at det hele var oppsinn, en vandrehistorie som har gått i årevis, og at ingen av personene som var nevnt nok eksisterer.

Lenke til kommentar
Det er feil å si at det er 2 stk. Det er 2 stk i tillegg til alle de andre som er syke og som kommer i medias bilde, sånn omtrent ukentlig.

ja, det er sant, men det er fortsatt en veldig veldig liten del av amerikas befolkning!

det finnes slike menneske ri norge også, men veldig veldig få av dem blir oppdaget.

derfor er det feil å hate amrikanere for slik. da er det riktigere å hate de syke menneskene som finner på noe slikt.

Lenke til kommentar
hvordan går det ann å si at det er politisk korekt å hate innbygerne i et land fordi man er uenig med politikerne deres?!

det er noe av det dummeste jeg har hørt.

Fordi det er slik i Norge.

Dette er ingen dum uttalelse, man trenger ikke gå langt for å se dette.

Lenke til kommentar

Amerikanerne har ingen land, de har ingen plass de egentlig kommer fra. Det landet de bor i, ble delvis frarøvet indianerne.

USA er utrolig flinke til å løse problemer med krig. Det har de alltid vært. Helt siden den første amerikaneren satt sin fot på det som skulle bli det fremtidige Amerika.

USA er mer eller mindre verdens kvise :roll:

Men der er min mening :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...