MacManus Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Jeg har et Hercules Radeon 9600 kort og den viften som er på bråker ganske mye, derfor valgte jeg å invistere i en AC Ati Silencer 2 som skal passe til 9600NP (og pro og XT men det har ingenting å si) Jeg skulle sette den på men den ville ikke nedpå GPU'en, faktisk langt ifra. Er det noen andre som har hatt samme problemet? Klarte noen å løse det? Endret 13. mars 2005 av MacManus Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Siden ingen har svart enda og vil gjerne ha svar på dette problemet tar jeg meg retten til en lite bump. Lenke til kommentar
pluto68 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Se om ikke det er noe som går nedpå noen kondensatorer eller noe... Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Se om ikke det er noe som går nedpå noen kondensatorer eller noe... Joda, det er en kondensator som hindrer at den ikke får kontakt, men hvorfor er det slik? Jeg har jo et 9600 så hvorfor passer det ikke?? Lenke til kommentar
CowsSayMooo Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg måtte skjære til min Silencer med kniv til ett Hercules Radeon 9800 PRO får å få det til å komme nedpå GPU. Kortet funker som bare juling etterpå! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Ser ut som du har 2 muligheter her : 1 : Lodde løs kondensatoren og plassere den en annen plass hvor den ikke kommer borti kjøleren ved å bruke noen kabler som forlengelseledd : Kun for erfarne brukere. 2 : Modifisere kjøleløsningen slik at kondensatoren får plass / går gjennom kjøleribba. Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 En kamerat av meg hadde 9600 fra Creative trur jeg, og vi prøvde å feste en ATI silencer på OsloLan, men det fungerte ikke.. Samme problem som deg Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 husker jeg sleit med det på mitt 9600xt også, men jeg pressa så hardt at jeg fikk skrudd det neppå til slutt Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 husker jeg sleit med det på mitt 9600xt også, men jeg pressa så hardt at jeg fikk skrudd det neppå til slutt Presset du bare hardt? virket litt uvanlig, var du ikke redd for å ødelegge kortet? Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 [pirkemodus] om det er til ati heter det AC Ati Silencer NV silencer er til Nvidia [/pirkemodus] Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 jo, seffølglig ikke så hardt at det kunne være skadelig. men det skulle litt til. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 [pirkemodus] om det er til ati heter det AC Ati Silencer NV silencer er til Nvidia [/pirkemodus] Beklager, min feil. Helt riktig og godt observert. Men litt pirkete ja. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 jo, seffølglig ikke så hardt at det kunne være skadelig. men det skulle litt til. Problemet er at det er en kondensator i veien, kan ikke bare presse til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Beklageligvis er det noen 9600-kort som denne kjøleren ikke passer til... Ett er f.eks. Sapphire 9600 Pro Advantage (varianten med "treigt" hynixram). Det er en kondensator som sitter akkurat ved det ene festehullet... Da er det kun noen få kjølere foruten originalkjøler som passer...dessverre.. Edit: AC og Zalman har ei liste over inkompatible kort.. men den er kanskje ikke helt komplett? Endret 13. mars 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Beklageligvis er det noen 9600-kort som denne kjøleren ikke passer til...Ett er f.eks. Sapphire 9600 Pro Advantage (varianten med "treigt" hynixram). Det er en kondensator som sitter akkurat ved det ene festehullet... Da er det kun noen få kjølere foruten originalkjøler som passer...dessverre.. Edit: AC og Zalman har ei liste over inkompatible kort.. men den er kanskje ikke helt komplett? Ser ut som mitt kort går under denne kategorien, har ikke sett på listen men går utifra det. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Har et GeCube 9600XT BGA-versjon. Installerte kortet med samme problem som deg, men som en annen gjorde, dyttet jeg kjøleren så hardt jeg kunne ned mot kortet. Noen kondensatorere ble bøyd, men tok ikke skade. Har tenkt å ta det ut igjen og kutte i selve kjøleribba. Noen som vet hva som egner seg best? Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Har et GeCube 9600XT BGA-versjon. Installerte kortet med samme problem som deg, men som en annen gjorde, dyttet jeg kjøleren så hardt jeg kunne ned mot kortet. Noen kondensatorere ble bøyd, men tok ikke skade. Har tenkt å ta det ut igjen og kutte i selve kjøleribba. Noen som vet hva som egner seg best? Skulle jo tro en drill ville egne seg best. Tok utav skjermkortet og av med viften og testet, jeg kan bore et hull i kjøleribben og da vil den passe. Er egentlig ikke værre. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg har kommet på en annen ide. Ville Denne Silenceren passet på dette XFX 6800NU kortet? Ser ut som det vil passe men er ikke sikker, noen som vet dette helt sikkert? Her er samme kortet hos komplett hvis det hjelper. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 jeg vil ikke si noe sikker men jeg trur ikke den vil passe. kortene har ikke identisk oppbygning, og derfor kan det være det enkelt og greit ikke blir plass nok til at kjøleren kommer ned til gpu'en Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg skjønner ikke helt hvorfor noen skulle vite noe mer her enn den informasjonen du kan lese på AC's hjemmesider. Er det mangel på kunnskap eller bare ren latskap at man stiller slike spørsmål? Bare lurer jeg... selv sjekker jeg ut slikt på forhånd... før jeg bestiller.. google/produsent gir svar.. I dette tilfellet.. er svaret: Ja kjøleren vil passe alle 6800-kort, men i en del tilfelle må man modde noe (kutte i "ramme"/platen som ligger mot GPU-siden) ..Alt ifølge AC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå