Gå til innhold

GT4 svart skjerm til tider.

Anbefalte innlegg

Heisan!

Fikk mitt GT4 igår. Forventningen var stor og ble til de grader oppfylt. Men etter 5 min spilling forsvant bilde? Lyden fra spillet var der men ikke bilde..helt svart. Så kom d tilbake igjen etter 2-3 sek. Har aldrig opplevd dette på min PS2 konsoll som forøvrig er helt original. Dette ubehaglige fenomenet gjentok seg flere ganger under kjøring i spillet, selv etter restart. Dette har ikke skjedd med noen av spillene før. Jeg nevner alle WRC spillene samt GT3.

Hva kan være galt?

Oppsett: Sony PS2 SCPH-30004

Komponentkabel til 42"plasma 16:9 enabled

Optisk til Surround forsterker

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg tror det er en bedre ide å åpne ps2en og pusse linsa.... :yes:

Sist gang jeg leste posten hans så var det kun GT4 som hadde problemet ikke de andre spillene. Lever inn spillet og få et nytt eksemplar. :thumbup:

Forresten hvorfor skulle han åpne PS2 in the first plase. Mistter jo garantien hvis maskinen er av nyere datos innkjøp. Jeg er ingen ekspert men ingen burde pusse en laser linse uten å vite hva de prøver seg ut på. :)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

så vidt jeg kan se har han en SCPH-30004, og da er garantien utgått for lenge siden (har en sånn selv og den er mange år gammel). å pusse linsa er ikke noe problem. bare bruk sånne spritservietter som man pusser briller med, alternativt f.eks. en boxer eller annet mykt stoff. har gjort det selv mange ganger. bare vær forsiktig. grunnen til at jeg foreslår å pusse linsa er at GT4 virker som om det er spesielt vanskelig å lese. hadde kjempeproblemer med å få det til å kjøre selv selv om alt annet funket fint, men så visste jeg tilfeldigvis om trikset med å åpne ps2en, justere laseren, og pusse linsa, og nå funker det som bare det.

edit: gikk visst litt fort i svingene her ja :blush:

Endret av kakk
Lenke til kommentar
SCPH-30004

Er dette en av de første PS2 modellene eller? Litt dumt at et spill som kommer eksklusivt til PS2 ikke funker i maskinen som det skal. Det er ikke en PC dette slik at du må se på om maskinen er kraftig nok for å kjøre spillet. ;)

Lenke til kommentar

30004 er vel den fjerde (?) utgaven. tror det er åtte eller ni i alt. er fryktelig irriterende når spill ikke virker... det er jo en mulighet å få prøvd spillet på en annen maskin, for man kan jo ha fått en mandagsvare. sånt skjer jo, men vet det er mange som har hatt problemer med gamle maskiner, da spesielt de aller første utgavene, mens det også er mange med samme modeller som kjører det knirkefritt... kan kansje være noe med at gt4 tøyer grensene litt i overkant, men ikke vet jeg. er ikke noen ekspert jeg heller...

Lenke til kommentar

Tror grunnen til at mange har en del problemer med å spille nyere spill på sin PS2 (eldre utgaver) er at den er full av støv inkludert linsa også. ;)

Min PS2 er kjøpt julen 2001 så den er en del år gammel. Alle spill funker utmerket. :D Mye av grunnen kan hende at den blir passet godt på, blir tørket for støv hver søndag og pluss at den står på et TV-bord som har en hylle med et glassdør slik at det er veldig vanskeligt for at støvet skal klegge seg. :)

EDIT: GT 4 funker helt utmerket hos meg har spilt en god stund og har ikke merket noe til svart skjerm.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Jeg fikk PS2 samme året som den kom, den kom vel i november såvidt jeg husker, og jeg fikk min 24.desember. Så jeg vil tippe at jeg har den første versjonen som kom, og alt funker fint her. Prøv å bytt spillet og få et nytt et! :) Evt prøv å spille det på playstationet til kompisen din?

Rense linsa går det vel ann å gjøre med cd'er og? Tror iallefall man kan få kjøpt rensecd'er til vanlige cdspillere, men er ikke sikker på om det finnes til PS2, men vil tippe på at det gjør det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...