Gå til innhold

Overclocke 2,2Ghz bærbar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den med 2GHz er med mobile versjonen. Den er lansert, men husker ikke når den ble det. På http://www.intel.com så står det på førstesiden.

 

Regner med at 2.2GHz også er mobile-versjonen fordi maskinen ikke har kommet ennå. Intel kommer sikkert til å slippe denne før du får den PC'en du har kjøpt. På sånne besillinger så er det ikke unormalt at maskinen ikke er produsert ennå. Regner med at den du har bestilt blir produsert så fort Intel sender Siemens noen 2.2GHz mobile.

 

Tror ikke Siemens noensinne har benyttet ikke-mobile prosessorer. De må jo endre hele layouten på pcen for å få plass til den større og mye varmere desktop versjonen.

 

Hadde en gammel bærbar 2.8V AMD 380MHz som jeg monterte en 2.9V 550MHz prosessor i. Batteritiden ble nesten halvert. Strømforbruket til den nye prosessoren var 50% høyere. Den gikk også mye selv om PC'en stod og ikke gjorde noe. Ved avspilling av DivX-film så gikk vifta alltid konstant. Temperaturen under PC'en på var ekstremt høy, men den var stabil. Fikk blåskjerm bare hvis den stod på gulvet på et teppe. Tror prosessoren lå på over 70 grader. Plastikken på bunn var så varm at du ikke hadde lyst til å holde lenge på den, men ikke så varm at du brant deg. Med den originale prosessoren så var varme lite merkbart og vifta gikk sjelden.

 

Ved en overklokking av en P4 så har du ikke så stor økning av temp/strømforbruk at kjøling er et problem eller batteritid er problematisk. Vet ikke om det er mulig å overklokke den modellen, men tror heller ikke det hjelper på 3D. Det er jo tross alt en overdimensjonert prosessor i forhold til skjermkortet.

 

_________________

Dual Pentium 3 700@933MHz, 1GB RAM, 64MB GeForce 3, SoundBlaster Audigy, DolbyDigital 7.1 - THX Ultra stereoanlegg, +++

 

[ Denne Melding var redigert av: olapirat på 2002-06-27 01:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-27 00:32, Space_Shoot skrev:

He he har akkurat fått samme tilbudet
:grin:

Igjennom hvilken bedrift får du det fra? (har en mistanke)


 

 

Gjennom Falken... Jobber du der?

 

C.Ahlsus: Den koster ikke 3000,- , men siden jeg sparer så mye inn på ADSL, så blir utlegget mitt på 3000,- over 3år i forhold til det jeg allerede har.

 

Så jeg betaler ikke mer enn 3000,- for den, hvis jeg skal tenke samme pris på ADSL som jeg alltid har hatt. Veldig rimligt.....

Lenke til kommentar

Den 2002-06-27 01:13, olapirat skrev:

 

Regner med at 2.2GHz også er mobile-versjonen fordi maskinen ikke har kommet ennå. Intel kommer sikkert til å slippe denne før du får den PC'en du har kjøpt. På sånne besillinger så er det ikke unormalt at maskinen ikke er produsert ennå. Regner med at den du har bestilt blir produsert så fort Intel sender Siemens noen 2.2GHz mobile.

 

________________________________________________

 

Om det er ett tilbud om hjemme-PC gjennom Telehuset, er det en Desktop prosessor! Har vært å sjekket, så det er jeg 100% sikker på....

 

Arild

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...