eriktar76 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Fullstedig åpent for synsing dette her. Jeg syntes at ClearType http://www.microsoft.com/typography/ClearTypeInfo.mspx gjør skrift mer uleselig. Noen her som liker det overhode? Jeg syntes Anti Alias http://www.widearea.co.uk/designer/anti.html er langt mer behagelig. Jeg syntes CT gjør at fonten ser ut som om den "blør". (Ja jeg har gjort masse eksprimentering med innstillingene på CT og testet på forskjellige maskiner). Noen tilhengere/motstandere av teknologien her på forumet? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Noe av det første jeg gjør på nye maskiner er å skru på CT... Kjører det på alle mine pcer (jobb, hjemme, hjemme-server, laptop og PDA(!!)) Syns det blir mye bedre, men er som du sier en smakssak... CT kalibrering er triks, vet ikke om du har prøvd det? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg bruker alltid ClearType på. Jeg synes det er langt mer behagelig på enn av. Men denne anti-alias'ingen din, kan den brukes "overalt" i Windows på en slik måte som ClearType kan? Fikk lyst til å prøve og se hvordan det ser ut. Har Radeon 9800XT og Samsung 191T. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Cleartype på her og Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Kjører uten CT her på min 173T Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Clear type må på. Ser bedre ut. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Kommer an på skjemen. Kjørte uten på min bærbare i lang tid, men skrudde det på når jeg fikk min LaCie 20". Der var det definitivt en forbedring. Pixlene på LaCien var rett og slett for skarpe. Resultatet var greit nok på den bærbare også, men der var ikke forskjellen like uttalt. Geir Lenke til kommentar
eriktar76 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Men denne anti-alias'ingen din, kan den brukes "overalt" i Windows på en slik måte som ClearType kan? Tror ikke det. Var bare tatt med som et eksempel på hvordan det kan se ut. I Linux kan du bruke det. Fur: Mulig det bare er meg, men på det bilde der, syntes ikke du at du får litt farger på hver side der? At fonten ikke framstår som ren sort med CT? På PDA (320x240 oppløsning) så er det helt ubrukelig mener jeg. Fontene frammstår som langt mer uskarpe og med fargeskinn rundt seg. På skjermer med høyere oppløsning er det mer tilgivelig, men fortsatt er AA å foretrekke. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 bruker CT på jobb-laptopen, og sony-skjermen og samsung plasma'n jeg har hjemme. Men min eldre hjemme-laptop er det best å ha det avslått på. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 ClearType er ikke noe særlig, synes bare teksten blir mer uklar, har en Ferrari 3200... Har prøvd bortimot alle instillingene, og synes bare teksten så rar ut jeg. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 FYI: Det er et nytt powertoy ute som gjør det mulig å justere litt på ClearType. http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Cleartype er et must. Jeg får vondt i hodet uten. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 syntes CT blir "blurry"..både på min 19" LCD og 15" bærbar.. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 FYI: Det er et nytt powertoy ute som gjør det mulig å justere litt på ClearType. http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx Har prøvd det, fremdeles er bare CT uklart Tror nok det er fordi laptopen min har så bra skjerm! Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Alltid CT på her. Blir vel en vanesak Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 syntes CT blir "blurry"..både på min 19" LCD og 15" bærbar.. Akkurat det samme her. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Seriøst! Dette var jeg sannelig ikke klar over. Har nå skrudd på clear type og kan ikke si annet enn at det ser lekkert ut! Skal definitivt ha dette på Lenke til kommentar
qingan Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Tok meg friheten til å blåse opp bilde-eksemplet som ble postet tidligere: Som dere ser, blir teksten smoothet ut med forskjellige farger på kantpixler. Dermed blir teksten aldri 100% sort, og gir inntrykk av at det er blurrete. Har testet Cleartype på laptopen, men syns funksjonen er helt forferdelig, og jeg skjønner ikke at noen foretrekker denne foran vanlig anti-aliasing når de først vil ha kantutjevning på skrifttyper.. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg har CT på, syntes alt blir mye bedre da, bortsett fra Notepad, der blir det litt utydelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå