Gå til innhold

Asetek lanserer ny kjølerserie

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Vi får se når det kommer ut tester av disse modellene..

Dersom de er bedre enn "current top-of-the-crop" av heatpipe-kjølere... *og* de blir rimelige.. vet jeg om en som skal oppgradere kjøler(e) i "klokke-maskinene" sine. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
håper virkelig det viser seg at denne vifteløse løsningen funker! :)

gleder meg til å se en test.

vifteløs blir helt sikkert en god del tyngere og større.... hvordan skal de ellers klare å kjøle ned... ;)

ser for meg den med regulerbar vifte som et godt alternativ..! Synd dette med støv og evaporatorer... møkk gjør den tilnermet ubrukelig.

Egentlig kan systemet sammenlignes med en Varmeveksler i hus eller Aircondition-systemer... likere får det nesten ikke blitt!

Mangler bare ei pumpe :p

Lenke til kommentar
...

legg merke til hullrommet i sokkelen. sikkert det de mener e nytt og revolusjonerende

På en måte er det jo det, for da er det mer væske som kan fordampe, og dermed avkjøle CPU.

Synes at den vifteløse varianten virker meget spennende. Skal bli spennende å se de første testene.

Lenke til kommentar
http://asetek.com/filarkiv/Products/VapoChillMicro/3dview-chrome-tans-1.jpg

legg merke til hullrommet i sokkelen. sikkert det de mener e nytt og revolusjonerende

Hulrommene i sokkelen? Mener du det at den ikke har kobberbunn, men (på bildet) vertikale striper med metall? Er ikke den du ser på bildet ditt som skal være i kontakt med hovedkortet.

Micro_motherboard1.jpg

Slik den skal stå. Kan ikke se så mye revolusjonerende med den i forhold til f.eks. en kjøler i enkelte Shuttle eller Iwill SFF-PC.

Blir ikke dette veldig "tungt" for sokkelen/hovedkortet? Kjøleren står jo omtrent rett ut fra hovedkortet et godt stykke, og det ser ut som kjøleribben kommer til å veie litt. Bra den festes i hullene rundt sokkelen, ellers hadde den vel røsket av hele greia :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har selv planer om å fjerne ICE systemet i min Shuttle SB95PV2, kjøpe en High-End Asetek Micro, og sette på en fet Silent-X vifte + bytte ut viftene i Shuttlen fra før av med et par andre Silent-X vifter. Usikker på om det vil passe, så skal sjekke det når jeg kommer tilbake etter ferie i Spania ;)

Noen tanker bak dette? Vennligst hjelp meg HER :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...