Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router uten kontakt med Zyxel Prestige 600 modem.

Anbefalte innlegg

Forsøkte å installere en DI-624+ trådløs router til ett Zyxel Prestige 650R-13 modem. Modemet fungerer utmerket mot telenor ADSL, slik det ble levert av telenor og jeg har ikke endret instillinger. Ikke vet jeg hvordan heller.

D-Link routeren kan jeg. Den fungerer utmerket med annet modem levert av telenor: Alcatel speedtouch home. (vel og merke med hjemmelaget Cat5 kabel med snudd polaritet). Så noe D-link problem tror jeg absolutt ikke at det er.

Men routeren får ikke kontakt med Zyxel modemet - uansett om jeg bruker normal eller "spesial" nettverkskabel. Kan dette modemet være utstyrt med router? Slik at det derfor blir router på router? Må jeg derfor først og disable denne routerfunksjonen i modemet? Eller hva?

Håper at noen har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan dette modemet være utstyrt med router? Slik at det derfor blir router på router? Må jeg derfor først og disable denne routerfunksjonen i modemet? Eller hva?

Hvis du ikke får kontakt med det, så må du resette det med det lille hullet bak. Men da sletter du alle innstillinger.

Lenke til kommentar

IKKE reset ditt Zyxel modem som @buskmann skriver .

Prosedyren er som følger :

1. Slå av strømmen på både Zyxel 600/650 og DI-624+

2. Koble til alt av relavant kabling . Det vil si kable mellom LAN på Zyxel til WAN på DI-624+ .

3. Slå på strømmen til Zyxel modemet og la dette boote helt opp .

4. Slå på strømmen til din DI-624+ .

5. Vent til routeren (di-624+) er bootet helt opp .

6. Start opp din PC .

7. Start>Kjør>cmd>ipconfig /all . Se om du nå har mottatt IP 192.168.0.100 på din PC .

8. Om du ikke får Internett på grunn av PPPoE eller lignende så må du logge på 192.168.0.1 for å så kjøre Wizarden (sette opp de korrekte instillinger) . Denne autodetekterer WAN settings for deg som gjør at du ikke trenger tenke router>router problematikk .

Ett triks da er å etter punkt nr 5 , trykk inn RESET knappen bak på din DI-624+ i minimum 15 sekunder for så å gå til punkt nr 8 .

Endret av Konge
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har naa samme problem. Her er et Zyxel 650R Router koblet til Tiscali ADSL, men naar jeg skal koble til en Sitecom traadloes router fungerer det ikke. Har proevd de forslagene i denne traaden, men faar det ikke til aa fungere. Noen flere tips?

Endret av vickers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...