Gå til innhold

ATI eller Nvidia til "World of Warcraft"?

Tokse

Anbefalte innlegg

For World of Warcraft så er det såpass greit at kortet ikke spiller en stor rolle. Jeg har et FX5200 kort og kjører 1024X768 i 32-bit uten lagg. Hvis det i det hele tatt lagger så er det pga W-LANet mitt. SKal du spille mye HL2 og Doom3 så er vel nVidia best. ATI hadde stor suksess med 9000 serien sin men når det kommer til X000 serien så kom nVidia sterkt tilbake med 6 - serien sin. Så mitt råd er enten at du kjøper deg et 9800 hvis du har AGP eller så kjøper du deg et 66/6800GT hvis du har PCIe.

Når det gjelder World of Warcraft så er det DirectX 3D.

litt feil info der Nividia er best på doom3 motoren ja, men ATI er best på Hl2, x850xtpe er dages kraftigste kort. Kunn slått av 2x6800ultra i SLI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For World of Warcraft så er det såpass greit at kortet ikke spiller en stor rolle. Jeg har et FX5200 kort og kjører 1024X768 i 32-bit uten lagg. Hvis det i det hele tatt lagger så er det pga W-LANet mitt. SKal du spille mye HL2 og Doom3 så er vel nVidia best. ATI hadde stor suksess med 9000 serien sin men når det kommer til X000 serien så kom nVidia sterkt tilbake med 6 - serien sin. Så mitt råd er enten at du kjøper deg et 9800 hvis du har AGP eller så kjøper du deg et 66/6800GT hvis du har PCIe.

litt feil info der Nividia er best på doom3 motoren ja, men ATI er best på Hl2, x850xtpe er dages kraftigste kort. Kunn slått av 2x6800ultra i SLI

Nope. Blir slått av to 850XT i Atis form av sli som kommer snart.

Lenke til kommentar
Som de andre vil jeg også si at du burde spare opp til et GeForce6600gt.

Er ikke spesielt dyrt og jeg ble overrasket over hvor godt det var til WoW.

Kjører det på 1280*1024 (LCD) med maks AA og AF og med alle  instillingene innpå spillet på det mest krevende også, og det går helt glatt (i vertfall nesten :p).

Er mer den gode gammeldagse typen som trives bra bare spillet glir bra i 800x600-oppløsning og skjermkortet helst ikke bråker i det hele tatt..Prosessor og lyd har høyere prioritet enn spill på maskinen. Kanskje jeg kan klare meg med et ATI R 9600xt.. :cool:

Endret av Tor79
Lenke til kommentar

Det er det dummeste jeg har hørt.... :!:

Hvordan har du peiling på det? Kan du vise dette med noen tester? Vet du om ATi sitt svar på SLi faktisk er bedre en nVidia sitt?

Elller er dette kun en bastant påstand fra deg?

Lenke til kommentar
Det var vel fordi det heter 9700TX og ikke XT.

ok, da var det ikke så rart :blush:

edit: fikk ikke noen treff på 9700tx heller :hmm:

For det første heter det ikke TX, men XT. For det andre finnes det ingen XT-modell av Radeon 9700.

Som noen nevnte tidligere, så var det noen PC-pakke-produsenter (Medion, Dell eller noe slikt) som hadde et kort som het 9800 TX. Et raskt google-søk på "9700 TX" gir i tillegg en del resultater der folk snakker om Dell-PCer.

Lenke til kommentar

Åååååååååååååh. Kan dere slutte med disse trådene? Om du kjøper ATi eller nvidia, vil du bli fornøyd så lenge det er et kort av nyere dato (pr. mars 05 - 6600gt og oppover fra nvidia og x600 og oppover fra ATi).

WoW merker du minimal forskjell på de to produsentene om du har kort til omtrent samme pris. Mange som skriker hodet av seg om 5-6% ytelsesforskjell, men det har overhodet ingenting å si i den virkelige verdenen. Hovedsaken er at du blir strålende fornøyd uansett.

Lenke til kommentar

feil.. Ingen tester er kompatible med SLI / ATI's SLI enda. Ergo ingen tester eller spill som utnytter kraften.

Kanskje du har satt opp for mye hertz på skjermen, det gjør ofte at skjermen "flimrer"¨

pleier å vere 75 hertz som er max på dem fleste skjermer.

De FLESTE skjermer per dags dato ( CRT ) klarer helt fint 85hz og oppover. :)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Er mer den gode gammeldagse typen som trives bra bare spillet glir bra i 800x600-oppløsning og skjermkortet helst ikke bråker i det hele tatt..Prosessor og lyd har høyere prioritet enn spill på maskinen. Kanskje jeg kan klare meg med et ATI R 9600xt.. :cool:

Tror et Radeon 9600 kort klarer wow fin fint :)

Sikkert noen som har et 9800 kort de selger billig oxo.

Jeg solgte mitt 9800 kort for en tusing for litt siden.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...