Gå til innhold

Hva er det værste din PC har overlevd?!

Anbefalte innlegg

* Mista pc ned trapp med masse kompomenter som ikke var skrudd fast, holdt på og bygge.

* Mista skjerm ned stein trapp, rulle ned hele trappen, så rulla den nedover bakken utafor huset. funker fjell enda, bare noen sprekker i dexlet-

* Sølt brus/øl over tastatur utalige ganger

* Mistet skruhjern i CPU vifta så det knakk av en del vifte blader, og jeg rakk ikke fram til strømkabelen, så jeg måtte røske ut kabinettet av plassen (veldig komplisert satt in i en pult) men klarte det fint.

* Bygga just en pc i mirco, mistet nesten kaffe koppen oppi når jeg ikke hadde skrudd fast toppen på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en gang koblet to CD-Romer som jeg trodde virket, etter noen sekunder smalt begge cdrommene og ledningen ble svart og smelta litt.

Strømforsynningen kortsluttet og etter noe forsøk med lodding virket den heilt fint igjen, men kjøpte en nye pågrunn av uverifisert strømfo.....

2 gangen.

Midt i BIOS UPGRADEN tråket jeg på strøm ledningen.

Gjett hva så skjer!

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle få gamle pcen til å fungere, så jeg koblet ut PSU'en.

Jeg satte den inn igjen og stakk lednigene der hvor jeg trodde de skulle stå.

Jeg starter maskin, Pang boom, det spratt en bit som havnet med et brak i veggen.

Jeg har aldri rørt den PC-en mer. ;)

Lenke til kommentar

Jeg prøver å være veldig forsiktig når det kommer til hardware. Jeg har stor respekt for strøm, f.eks. ;) Men det har gått galt et par ganger da.

Første gangen var med min Amiga 1200. Den hadde harddisk, mener at dette skjedde da jeg hadde i en 2,5". Hadde problemer med å få noe PCMCIA-greier til å funke, og til slutt ble en pin i PCMCIA-porten bøyd. Det likte ikke maskinen...

Jeg hørte et lite poff, så et orange lysglimt fra luftesprekkene over F-tastene. Deretter kom det litt røyk opp fra samme sted, før det luktet litt svidd...

En av lederne i IDE-kabelen med strøm i, brant ca. 1 cm. midt på kabelen! Woohoo, jeg har klart å sette fyr på en datamaskin! :cool:

Jeg fikk byttet IDE-kabel, bøyde pinen i PCMCIA-porten på plass, og alt fungerte like bra etterpå.

Linux-serveren min var uheldig for en tid tilbake. Den datt ned 10-20 cm - 2 ganger i løpet av en dag - begge gangene sto på maskinen på og arbeidet.

Hadde den på en hylle som lå litt vel løs, og jeg kom borti den - og hylla datt ned på den ene sida.

Vifta til strømforsyninga slutta å funke, men den trengte bare litt hjelp, så var den igang igjen. DVD-ROMen ser ut til å ha dødd for godt. Men alt annet funker kjempebra fortsatt.

Lenke til kommentar

for mangen år siden da jeg mista min søsters laptop ned trappa par meter å bang i gulvet.

jeg var livredd å trudde det verste.

en liten bulk men den startet opp fint å funker den dag i dag.

laptoppen var nesten helt ny den tiden å det er lenge siden.

det ser dere på profilen på maskin speccs på laptopen :;P

Lenke til kommentar

Tja, satt å plasserte en del vifter i kabintette her en dag.Og der såg eg en USB ledning fra kabinette låg løst, den hadde jo ikkje eg tenkt på før :roll: Så med god tru stakk eg den nede der den hørte hjemme(!) Startet maskina, og hørte en stygg lyd, før gnisten stod og røyken steig.Off for en lukt!! :no: EG kasta meg over AV knappen fort bsom faen i håp om å redda maskina mi, og jaggu pokker funke den som smurt eterpå.Skal aldri røre den USB lednigen eller kontakten på HK meir! :w00t: Det som var litt skummmelt var jo at dette var første påskeferie dag!! en påske uten PC hadde vert noe ja...

Lenke til kommentar
Jeg prøver å være veldig forsiktig når det kommer til hardware. Jeg har stor respekt for strøm, f.eks. ;) Men det har gått galt et par ganger da.

er ikke noe vitsi å være redd strøm... bare harespekt for den og ikke tenk så mye over det så går det bra. er ihvertfall sånn med meg. de gangene jeg prøver å passe meg så får jeg meg en skikelig en og andre ganger når jeg ikke tenker over det da går det bra.

EDIT: sier ikke at strøm ikke er farlig. så den som har fått det i huet nå at dem skal pisse på høyspenten fordi jeg sa at strøm ikke er farlig. ikke min skyld at du grillern. hehe

Lenke til kommentar
Jeg prøver å være veldig forsiktig når det kommer til hardware. Jeg har stor respekt for strøm, f.eks.  ;) Men det har gått galt et par ganger da.

er ikke noe vitsi å være redd strøm... bare harespekt for den og ikke tenk så mye over det så går det bra. er ihvertfall sånn med meg. de gangene jeg prøver å passe meg så får jeg meg en skikelig en og andre ganger når jeg ikke tenker over det da går det bra.

EDIT: sier ikke at strøm ikke er farlig. så den som har fått det i huet nå at dem skal pisse på høyspenten fordi jeg sa at strøm ikke er farlig. ikke min skyld at du grillern. hehe

Jeg er ikke redd strøm sånn sett, men jeg har respekt for strøm - både fordi den kan gi meg en ubehagelig karamell, og ødelegge datautstyr. :)

Lenke til kommentar

Hehe.. Grillet winer med sprøstekt løk og hardkokte egg.. :p

Men tilbake til virkeligheten: Jeg mener strøm er en overvurdert fare. Folk har jo flyskrekk og greier mens de kjører som svin i trafikken og tror fly er farlige... Samme gjelder strøm. Det går som regel fint å få 230V gjennom kroppen selv om man får det flere ganger om dagen og fra arm til arm. Man må bare passe på å ikke "sitte fast" med våte fingre. Så rådet er: Hold fingrene tørre når du mekker på elektriske saker med strøm på. Men ennå viktigere: Respekter trafikkreglene! DET redder virkelig liv.

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis hadde hatt et lite 2pers LAN, og han brukte farens PC. (til dengang 35000,-) Jeg fikk æren av å bære denne pcen fra loftet og ned i kjelleren, med en 10 meters nettverkskabel balanserende rundt på hodet.

Så: begynner ledningen å falle av, og av ren refleks slipper jeg pcen for å ta imot ledningen :roll:

Heldighvis, får jeg vel si, så datt en vase i gulvet samtidig som pcen,så ingen fant ut at det var pcen som falt, de trodde jo at det var vasen som laga det smellet :)

Men jeg var helvetes så nervøs når vi kobla opp pcen for å se om alt var ok, men heldig hvis var alt som det skulle :whistle:

Endret av Jerix
Lenke til kommentar
Jeg og en kompis hadde hatt et lite 2pers LAN, og han brukte farens PC. (til dengang 35000,-) Jeg fikk æren av å bære denne pcen fra loftet og ned i kjelleren, med en 10 meters nettverkskabel balanserende rundt på hodet.

Så: begynner ledningen å falle av, og av ren refleks slipper jeg pcen for å ta imot ledningen :roll:

Heldighvis, får jeg vel si, så datt en vase i gulvet samtidig som pcen,så ingen fant ut at det var pcen som falt, de trodde jo at det var vasen som laga det smellet :)

Men jeg var helvetes så nervøs når vi kobla opp pcen for å se om alt var ok, men heldig hvis var alt som det skulle :whistle:

noen har gulhår en viss plasss i hvertfall :thumbup:

Lenke til kommentar

Har ikke gjort så mye hvor maskina faktisk har overlevd.

Det værste må vel ha vært da p4 kontakten datt ut (wtf?) da jeg spillt doom.

[hadde gått lenge rundt til skummle lyder, plutselig kom det en sånn baby hoppende mot meg også vart skjermen svart]

Lenke til kommentar
oppdaterte bios i windows med abit flashmenu på mitt nyinnkjøpte nf7-s v2.0 i går.....alt så ut til å gå helt fint (bios update complete)....kommer opp at jeg må reboote, og gjør det. skjermen blir svart, og har prøvd det meste for å få det til å virke....AAARRRGGHH! IRRITERENDE! jojo...hadde helvdigvis et annet hovedkort liggende :no:

skal gå an å resett ABIT sine hovedkort sånn at det blir den orginale biosen og alt. har gjor det på mitt HK (ABIT is-7)

hvordan gjør man det? prøvd cmos jumperen +++...... :no:

fikk ordna det! tok bare ut bios chippen og satte i en fra NF7 v2.0 kortet mitt som var flasha med en modda bios, funker som bare det nå! men det gjør ikke det kortet jeg tok den fra nå da så.... :whistle:

Lenke til kommentar

Hadde i sin tid en Amd Athlon Xp 1800+ og en Globalwin Cak II-38 kjøler, med en 7000 RPM 60 mm vifte, av typen som bråker mer en en flymotor...

Litt data på den kjølern:

Rated Current 0.39 A MAX

Input Power 4.68 Watt MAX

Bearing System Two Ball Bearing

Fan Speed 7000±15 %

Noise Level 46.7±2 Dba

Kraftig sak med andre ord...

Altså... POENGET.....

Jeg liker å fjærne de beskyttelses grillene som er forran viftene på datamaskinen, og gjorde det nå også, vet ikke om det villet bidratt til feilen eller motvirket...

Men uansett... jeg drev med fluebinning på den tiden, og hadde en rull med nylon tråd liggende oppå pc'n med enden hengende ned langs siden på kabinettet...

Denne enden ble sugd inn i vifta mi, noe som resulterte i at selve cpu kjøleren roterte i sokkelen på hovedkortet 3-5 ganger, knuste CPU'en, samt slo av flere av volt regulatorene, før kobberblokka på 500g landa på Geforce 2 kortet mitt, og skrapte vekk endel ledere rundt minnebrikkene...

Måtte bytte alt untatt hdd, minne, psu, og isdn/nettverks/lyd kort

Lenke til kommentar

hahahaha det var nice...... den viften kjølte sikkert bra da. men jeg vet om en vifte som bråker mer en den.... den bråker til og me mer en en delta vifte og det er GPU viften til abit sinde hovedkort :( verste jeg har hørt. når min først begynner da kan jeg fortsatt høre den godt når jeg skrur opp anlegget mitt.... (ikke at anlegget mitt liksom skal være så bra men alikevel)

Lenke til kommentar
hahahaha det var nice...... den viften kjølte sikkert bra da. men jeg vet om en vifte som bråker mer en den.... den bråker til og me mer en en delta vifte og det er GPU viften til abit sinde hovedkort :( verste jeg har hørt. når min først begynner da kan jeg fortsatt høre den godt når jeg skrur opp anlegget mitt.... (ikke at anlegget mitt liksom skal være så bra men alikevel)

GPU-vifte på et hk?

GPU = prosessoren på et skjermkort

Det er sikkert Chipsetvifte du mener :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...