Andrull Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hvordan er det mulig å sette ramen feil vei? Uansett hvor mye du presser så funker det jo ikke. (er sånn pin iveien) Hvis du da ikke skjærer et hull med vilje inn i rambrikken. :!: Lenke til kommentar
pxK Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 tror vel at det er det verste en pc kan oppleve Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 damn, hva har skjedd der? og påstår du at maskina funker?? Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 vifta til GPUen gikk fyken, 140 grader! nesten grandistemp, et par dager senere oppdaget jeg at det var vannleksasje på samme kort. Hørføner og litt tolmodighet ble reddningen da. I dag fungerer kortet stadig utmerket! Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Wohoo. chips til middag? Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Jordingsfeil i huset ga 110V rett inn på nettverkskortet mitt. Det gnistret og jeg fikk et J* støt i det jeg satt i nettverkskontakten. (kun nettverkskortet gikk fløyten) 3816109[/snapback] Hvordan skjedde det? Eneste jeg kan komme på er produksjonsfeil i PSUen eller feil i 230v adaptret til switch eller hva kortet er kobla til. -------- En kamerat av meg sølte sjokolademelk på det trådløse tastaturet sitt. Det endte med at han plukket av ALLE tastene, vasket de i såpevann eller noe, renset tastaturet med ett eller annet og satt til slutt på alle tastene igjen. Tastaruret virker helt vanlig i dag. -------- Jeg strammet noen strips i dataen for hardt. Det endte med at en IDE-kabel ble herpa, all informasjon forsvant på en foreløbig 10gb harddisk, BIOS-klokka stilte seg tilbake, og hovedkortet viste et meget orginalt navn på master-harddisken på IDE1. En ny IDE-kabel og en ny xp-innstallasjon hjalp. -------- Kan si at mye hardware tåler ganske mye mer en garantien dekker. Endret 30. mars 2006 av :P Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) En kamerat av meg sølte sjokolademelk på det trådløse tastaturet sitt. Det endte med at han plukket av ALLE tastene, vasket de i såpevann eller noe, renset tastaturet med ett eller annet og satt til slutt på alle tastene igjen. Tastaruret virker helt vanlig i dag. Nope. Litt feil her (ja, dette er meg). Det var i juletider da jeg drakk melk etter en pepperkake, tror jeg, under et slag på rome total war BI. Jeg var litt uforsiktig hvor jeg hadde fingrene henn og glasset veltet og et glass med melk datt oppi tastaturet mitt, nice. For å fikse dette måtte ta av ALLE tastene som var klissede og vasket dem, og siden jeg ikke husket alle tastene måtte jeg finne et tastatur på nettet som var likt mitt, uten taster. Så det jeg gjorde mens tastene var i en balje med varmt vann over natten var at jeg måtte kopiere en "t" fra nett tabben i google. Så en a et annet sted, og det helt til jeg var ferdig. Etter dette måtte jeg tørke tastene og så satt jeg dem på en etter en, . F tastene og "De mektige 6" eller kjent som "Del, Home, Pg up, pg down, End og ins" fikk være alene, men de ble heller ikke særlig berørt. Bra jeg har god tålmodighet og lang lunte, siden jeg ble irritert etter noen timer. Etter hva jeg har sett med disse gamerne hadde nok tastaturet deres vært på vei til nordpolen nå i hundre tusen biter.... Edit: Doh, så akkurat at den siste posten ble postet på ;P sin bursdag, ;P. Endret 3. desember 2006 av Articfare Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Det værste PC'n min har vært gjennom er viruset "YOYO 1271" Et sinnsykt virus... Endret 4. desember 2006 av midnight_walker Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Pcen min har egentlig ikke hvert gjennom så mange uhell men når vi drev og skiftet takstein da fikk jeg lekasje på rommet mens jeg såv, voknet i 5 tiden og hørte drypping hoppet ut av senga og løp til datan og dro ut alle kablene og la den i senda med dyna over men jeg tok mus, tastatur og skjermen bort fra dryppingen. så tørket jeg av alt og ventet 1 dag eller no før jeg prøvde den, da funket alt uten om skjermen den sendte jeg inn på reperasjon og nå funker alt som før Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Er det ingen flere som har knust pc en? Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 har ikke sjedd meg men en gang i ikt klassen gikk noen rundt med skrujærn å kortslutta litt på skjermkortene.. det rare var at open Gl ikke virka før man restarta pcn.... Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det værste pcen min har opplevd er vel cola-døden men jeg hadde heldigvis et legeteam klart ... spylte skjermkort og lydkort (det var disse det gikk utover) i reint springvann og deretter en runde med hårføneren... til slutt lå de noen dager på et varmt rom til å tørke skikkelig funker fjell den dag i dag Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Man må få i seg ca 50V før man kjenner det. Test feks å sette fingra på + og - på bilbatteriet, du kjenner ingenting. Og en ting til deg P-in-P elns, det er faktisk strøm som dreper. Volt er ikke så farlig egentlig. mange som overlever flere 1000 volt. men får du 40mA gjennom hjertet, er du dæv! ok, den var ikke så mye til den første karn, for han skrev jo at strøm var farlig Nå bør alle være klar over at det IKKE er volten som derper deg, men ampæren eller belastningen som den også heter, du kan få 60.000volt gjennom deg uten at det gjør noe, så lenge dan har 0.01 A, bare så dere hvet det så er farlig amper for oss mennesker 0.03A eller 30 milliamper. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Værste min maskin var på LAN'et rett før juleferien og overklokking Starta maskina på 3,2Ghz med 1,5V, prøvde 3,4Ghz med 1,6V, i det neste sekund etter den lasta windows hører jeg ett systembiip og ser maskina starter på nytt, samtidig som det kommer på høytalerne at "Overclocking failed". Heldigvis virka alt bra etterpå. Lydkortet hadde noe merkelig skurring, men det blei fiksa ved en formatering ~ Medion Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Vet ikke om jeg har sagt det tidligere; Men ei flaske cognac, en dårlig router, og noen som sitter å hyler i Teamspeak at jeg må pelle å få opp servern igjen, er ikke så bra for Dell maskiner.. Den flaug ca 3 meter bortover stua, etter å bli bombardert med en Billion router og et tastatur som fremdeles lever, men mangler ESC og F3 kappene Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Bra jeg har god tålmodighet og lang lunte, siden jeg ble irritert etter noen timer. Etter hva jeg har sett med disse gamerne hadde nok tastaturet deres vært på vei til nordpolen nå i hundre tusen biter.... 7412197[/snapback] Sant det. Tja.. Dette Er i hvert fall det værste laptop-tastaturet har overlevd. Piltastene og space er de mest slitte tastene på laptoen min. Piltastene blir belastet med gjennomsnittelig fjere tusen tastetrykk om dagen. Ofte høres piltastene ganske løse ut når du trykker på de. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Tilbake i skoletiden (1988) så skulle vi styre 380 V motorer ved hjelp av pc'en. Dette gjorde vi vet hjelp av printerporten og noen reler. Det vi glemte var at 380 V lett slår over (lysbue) i svakstrøm og vi fikk 380v direkte inn på printerporten. Det ble svart Det var nesten ingenting igjen av hovedkortet Det var da jeg lærte å bygge pc'er . Alt måtte settes opp på ny og vi måtte lodde komponentene til hovedkortet 3816260[/snapback] En del år siden dette, skjønner jeg.. hehe.. Det var vel maskiner store som biler, når du gikk på skolen? Værste jeg har gjort: Blåskjerm på nytt hovedkort, og lukta brent.. (2 ganger etter hverandre, altså 2 HK.. ) Overklokka pc'en til en kompis, så den lukta svidd etterpå.. ordna seg heldigvis da.. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hvordan er det mulig å sette ramen feil vei? Uansett hvor mye du presser så funker det jo ikke. (er sånn pin iveien) Hvis du da ikke skjærer et hull med vilje inn i rambrikken. :!: 5404085[/snapback] En kompis av meg også gjorde det.. trodde heller ikke at det skulle gå.. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Klassen vår hadde besøk av 9.kl. en gang og vi lot elevene prøve seg på praktiske oppgaver. En av elevene hadde demontert en pc og hadde klart å sette inn RAM'en feil vei (sto ikke helt i da). Da han slo på, kom det røyk ut bak og det lukta svidd. Så fikk jeg snudd RAM'en riktig vei, og faktisk starta pc'n opp. Så kombinerte jeg også PSU + amperemeter. Skulle måle spenning, men hadde glemt å sette den røde ledningen i volt-delen på multimeteret mitt. PSU'en røyk, men sikringen i multimeteret var like hel. Godt det var gammel PSU som skulle hives uansett. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Jeg lånte bort et HK (m/AMD1200 MHz) til en 12åring, han tok bort vifta og tørka kjølepastaen bort. Og siden klagde over blåskjerm på forsøk på å boote....Jeg fikk det igjen stelte det godt, og sia har da gje. Ja og nymaskina mi overlevde et direkte lynnedslag her for noen uker siden. Trafoen til lappissen røk derimot... Endret 31. desember 2006 av pwd3679 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå