Gå til innhold

Hva er det værste din PC har overlevd?!


Anbefalte innlegg

Ikke skryt på dere at dere har fått i dere 230volt da! Det er vel Amperen som dreper,og ikke volten :hmm: Og kroppen er veldig motstandsdyktig for strøm(den har høy resistanse?)

5103656[/snapback]

 

Riktig, når du gir fra deg statisk elektrisitet iform av et "lyn" er det på ca 10000Volt.

Så ikke skryt av at dere har fått i dere 230V ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En gang oppdget jeg at det lå noe datautstyr i hagen hos en fremmed person, så jeg ringte på og spurte om det skulle kastes, og om jeg kunne få det. Jo, det kunne jeg, hvis han aldri fikk se det igjen. Selvfølgelig var det den heftigste maskinen som lå oppi trillebåra som var full av vann, og der hadde den ligget så lenge at kabinettet var omtrent gjennomrustet. Jeg tok den med hjem, plukket ut hovedkortet og tok det med i dusjen hvor jeg vasket det med varmt vann og såpe før jeg la det til tørk på en varmeovn i et par dager. Da det var tørt satt jeg inn skjermkortet, som hadde gjennomgått det samme som hovedkortet, en Pentium 200MHz MMX som hadde ligget og slengt rundt i lommen min sammen med nøklene i en ukes tid, og et par minnekort som lå og slang. Så koblet jeg til skjerm, tastatur og en strømforsyning som ikke hadde vært under vann, slo på... og den virket! Så jeg fikk tak i harddisk, diskettstasjon osv. og satt den ordentlig sammen, og den maskinen hadde enda ikke hatt den minste lille programfeil da jeg gav den bort 1,5 år senere. Jeg burde jo nesten tatt bilder for å dokumentere det, men det tenkte jeg jo ikke på den gangen.

Lenke til kommentar

Når jeg skulle inn å rote i en pc for første gang for en del år siden skulle jeg av en eller annen grunn ta ut ram-brikka.

 

Det gikk jo greit nok men når jeg satt den inn igjen klarte jeg på en eller annen måte å sette den inn feil vei!! Ikke anelse om hvordan jeg fikk til det, men jeg husker jeg sleit lenge med å feste den.

 

Slo på pcen igjen men den begynte og lukte svidd!! Slo av og snudde rammen og så var alt bra retsen av tiden jeg hadde den.

Lenke til kommentar

En gang skulle jeg ta av kjøleren på NB og sette på passiv kjøler, klarte å miste grepet på festemekanismen jeg skulle ødelegge, og laget et rift under hk... MIDT mellom to ledere... Kortet lever enda.

 

Har også glemt å sette i strømmen på cpu vifte, og det gikk også bra.

Har også glemt å sette i strømmen på vannkjøling, det gikk bra for cpu sin del, men skjermkortet er gått av med døden. (Har også et annen skjermkort som jeg glemte å sette i strømmen på vannkjølinga med, og det lever nesten i dag. Klarer windows, men dør momentant om jeg prøver et spille som krever mer ressurser enn kabal)

 

Muttern skulle kjøre pc'en min engang, og la den med hk opp, så kjøleren hang under hk, hadde da en termaltake volcano9, som veier en god del, og som kun hang fast i socket A festet. Kjørte faktisk 15 mil om ikke mer, og det fikk bra!

 

 

EDIT: Skal legges til at alt dette har skjedd over flere år da...

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar

Hadde tenkt å bygge pc, men ville først prøve meg på en gammel dritt, så jeg dro på et sånnt sted der man kaster eldre elektriske ting, og der det en god del datamaskiner. Det piss regnet og vi fant de delene vi trengte (psu, hk, hd, skjermkort osv..) måtte knuse noen av tingene litt i bakken for å få det løs, så det kom nok en del sølevann inn og på tingene. Da vi kom hjem tokk vi en hårføner og tørket psu og hk litt (5 min elns) og så startet vi opp, tror det fortsatt var litt vann igjen (og mye dritt og tørket søle igjen på hk). Vi hadde tatt med 5 psu'er og tro det eller ei, det funket faktisk. Vi klarte dog å brenne noen psu'er (luktet svidd). :D

Lenke til kommentar
Når jeg skulle inn å rote i en pc for første gang for en del år siden skulle jeg av en eller annen grunn ta ut ram-brikka.

 

Det gikk jo greit nok men når jeg satt den inn igjen klarte jeg på en eller annen måte å sette den inn feil vei!! Ikke anelse om hvordan jeg fikk til det, men jeg husker jeg sleit lenge med å feste den.

 

Slo på pcen igjen men den begynte og lukte svidd!! Slo av og snudde rammen og så var alt bra retsen av tiden jeg hadde den.

5112572[/snapback]

 

Hei,

 

Klarte å gjøre dette i dag :cry: . Det luktet svidd også, men nå er jeg på jobb. Er veldig spent å se hvordan det blir når jeg setter inn RAM den riktige vegen.

 

Staljin

Lenke til kommentar
Når jeg skulle inn å rote i en pc for første gang for en del år siden skulle jeg av en eller annen grunn ta ut ram-brikka.

 

Det gikk jo greit nok men når jeg satt den inn igjen klarte jeg på en eller annen måte å sette den inn feil vei!! Ikke anelse om hvordan jeg fikk til det, men jeg husker jeg sleit lenge med å feste den.

 

Slo på pcen igjen men den begynte og lukte svidd!! Slo av og snudde rammen og så var alt bra retsen av tiden jeg hadde den.

5112572[/snapback]

 

Hei,

 

Klarte å gjøre dette i dag :cry: . Det luktet svidd også, men nå er jeg på jobb. Er veldig spent å se hvordan det blir når jeg setter inn RAM den riktige vegen.

 

Staljin

5112686[/snapback]

 

 

Får håpe du har like flaks som jeg hadde. :thumbup: Rart det der. Skulle jo tro det ble øderlagt når man kjenner den brente metalllukten. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Den har jo vært med på et par flyttelass....

 

Jeg knakk av blader på cpuvifta med min superdupre hud under neggelen......3500rpm :/

Ble ny vifte, da vifta såklart fikk kast når det manglet blader i den... :p

 

Ikke skryt på dere at dere har fått i dere 230volt da! Det er vel Amperen som dreper,og ikke volten hmm.gif Og kroppen er veldig motstandsdyktig for strøm(den har høy resistanse?)

 

230volt er farlig nok det.!

115volt også...

 

Jeg er Elektrikker å har fått båder 115volt, 230volt å den verste 400volt.!

 

Eneste men jeg har fått er at jeg fikk krampe en gang å falt fra gardintrappa, å oppover tommelen har jeg en drøss med hvite prikker i huden etter en ganske langvarig strømgjennomgang, underhuden kokte litt... :blush: (live and learn)

 

230volt er dødelig om det går gjennom hjertet å hjertet som slår på veldig lave amp-signaler får sjokk når det kommer en Xantall ganger større strøm, da får man hjerteflimmer å dør om man ikke får hjelp...

 

Men som de aller fleste får strømmen, stikker fingern i pæreholderen eller noe sikt så går ikke strømmen via hjertet, å man får bare et jævlig ubehag å kaldsvette... :whistle:

 

(dagens undervisning) :p

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ide-kabelen til dvd-romen ble liggende oppå skjermkortet en gang og da jeg skrudde på maskinen spruta det gnister ut av maskinen. svarte merker på kortet og en smeltet IDE kabel, men dvd-rom og skjermkort funka fint etter ny kabel. (skjermkortet døde senere av at vifta smelta bokstavelig talt ((så fikk jeg nytt og det brant opp på samme måte selv om vifta gikk (((MSI geforce 4 ti 4800 se))) ((((skaffa meg et x800 nå))))

 

psu gikk en gang etter et dataforbud og maskinen hadde stått i kjelleren. antakelig støv i den. også har jeg hatt en harddisk som har ryki. Nå er maskinen superstabil da, er jo tross alt en P4

 

og så har jeg prestert å kaste ipoden (mini) gjennom rommet flere ganger når jeg våkner om morgenen. Skjønner ikke hvordan det skjer, men våkner av at jeg hører at den treffer gulvet. Selvfølgelig har den overlevd, ellers hadde jeg sagt noe annet

Lenke til kommentar

Har klart å få skejrmkortet til å falle ut av slotten.

 

Skulle også sette på ny chipsett vifte, og da klarte jeg å presse så hardt at skrutrekkeren falt ut av hakket den stod å presset på og lagde to litt "dype" riper(skjedde to ganger). Så at ripen hadde gåt igjennom noen av disse små lderene eller ledningene i hket (på baksiden). Men alt funker som vanlig! :innocent:

Lenke til kommentar

Hmm..det var vel patch 1.03 til BF2 fra Dice det.

 

Etter at den kom , har jeg ikke spilt et eneste spill(kabal og sånt virker, men ingen av de andre spillene jeg har hatt liggende).

 

 

Ganske effektivt hvis du vil slutte å spille..installer BF2 og prøv deg med en av patchene til Dice.

Lenke til kommentar
Hmm..det var vel patch 1.03 til BF2 fra Dice det.

 

Etter at den kom , har jeg ikke spilt et eneste spill(kabal og sånt virker, men ingen av de andre spillene jeg har hatt liggende).

 

 

Ganske effektivt hvis du vil slutte å spille..installer BF2 og prøv deg med en av patchene til Dice.

5403986[/snapback]

 

Åja er noe sjukt med de patchene, men tro det eller ei BF2 funket faen med med nden nye patchenher om dagen,UTEN å måtte styre med temp dir :dontgetit: Heilt utrolig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...