Gå til innhold

Hva er det værste din PC har overlevd?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åpent kabinett og besøk av kattepus det ble et høyt MJAU da katten satt fast hårene sine i cpu vifta. Utrolig nok så ble ingenting skadet men det var et close call.

Skal aldri mer slippe inn nabokatter (bodde på kollektiv da).

Kjenner en person som har blitt sotti fast i en psu... dirra i5minutter ;D

Men jeg glemte å sette på kjølern skikkelig på min nye (for lenge siden) Amd 64 3200+ og den blei litt varm , 70-75*

Og jeg lekte fly med Skjermkortet mitt som var bra engang , et 9800pro, stakkars kort , jeg slo og hev det i bakken, men det røde søte kortet virker ennå ;D

Kjørte en 500w psu uten vifte i 3mnd. Virker fortsatt , litt mongolid da

Du er sjuk asså :tease:

Lenke til kommentar

Dette gjelder riktig nok skjermen da, men jeg var på et lite lan party og en kompis hadde en tralle han skulle stappe alt på. Jeg prøvde å si at vi kunne ta 2 turer eller at jeg kunne bære litt, men han hadde gjort dette før, så her skulle jeg bare ligge unna.

Kompisen trillet avgårde med tralla og plutselig sa det PANG og min 19" crt fikk seg en REAL SPREKK i venstre hjørnet (i rammen) og gulvet fikk nesten en værre skade. Utrolig nok gikk det ikke utover noe viktig på skjermen, og nå mange år senere funker den like bra.

Eneste som bekymrer meg er at fyren sa han skulle kjøpe skjermen min, men han hadde jo aldrig penger, så her sitter jeg mange år senere å ser på den fine sprekken som gir meg noen gode minner. NOT :thumbdown:

Lenke til kommentar

knakk LCD skjermen på en bærbar pc for noen dager siden.... hehe er vant med

CRT + knyttneve = no problem

LCD + knyttneve = ja så jo hvordan det gikk....

det som skjedde var at dataen klikket helt på slutten av windows innstalasjonen og etter 4 forsjøk da ble jeg litt irritert og slo litt småhardt i tastaturet. etter den 5 gangen da funket det. men etter ca 20min bruk da skulle jeg reboote og da hadde hele driten slettet seg... da kom knyttneven (tempramangt som en kåt elg vettu) hehe.

kan sikkert finne en pc før dinosaurenes tid som er bedre......

EDIT: er vell å ta i at den knakk men hele "plata" i front sprakk og det plastikk lokket fikk en fin sprekk.....

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
Jeg helte melk over musematten en gang. PCen funket helt fint etterpå :)

hvis det er det verste den har opplevd da er du snill med pc en din.... eneste som kan skje der er vel at det lukter vondt av gammel melk (pcen liker ikke sånn lukt hehe...)

Lenke til kommentar

Er ikke min PC som har fått smake dette. Men søskenbarnet mitt hadde fått ny kjøler til CPU som han hadde for en del år tilbake (XP1800), og ville at jeg skulle komme å montere denne siden han aldri hadde gjort dette før, og han kjøpte CPU'en når den kom inn på web-butikkene her til lands..

Etter montering bad jeg han om å sette i strømkontakten siden jeg måtte høre på naturens kall.. Kommer inn og han spiller CS, tar rundt 30min så slår dn seg av. Åpner opp og som vanlig skulle jeg ha visst at han er glømsk. Jeg var ikke usein med å skulle koble fra, og når jeg først tok i kjøleribba fikk jeg kraftige brannskader på fingrene. Men kjøla fikk jeg av, men til mitt søskenbarns store forskrekkelse så, så det ut som om CPU-kjerna hadde gått i oppløsning. Etter et forsøk med å montere så fikk vi liv i maskinen, sitt liv ente CPU når den senere fikk samme kjennelse av søskenbarnet mitt igjen....

Ja, denne CPU'en gikk igjennom to harde kriger med fysiske og mulige psykiske skader :no:

Endret av k_drey
Lenke til kommentar
Jeg helte melk over musematten en gang. PCen funket helt fint etterpå :)

hvis det er det verste den har opplevd da er du snill med pc en din.... eneste som kan skje der er vel at det lukter vondt av gammel melk (pcen liker ikke sånn lukt hehe...)

:!: Den beste hittil azzå :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel den hardeste krigen pc'en min har vært i var vel flyturen fra iowa til oslo. Kan vel ikke akkurat si at de som sender bagasjen er forsiktig den kom frem med herpa diskett stasjon. alt annet funker som gull. litt høyt støy på den men ellers helt ok. Den overlevde turen fra oslo til Iowa helt greit.

Og at den har holdt ut 6 år med meg og fortsatt fungere bedre enn en P4 1.6 med 256MB ram er litt rått med tanke på at det er en P3 866 prossesor med 512 ram. Denne pc'en tror jeg overlever lenge.

konklusjon

:thumbdown: til folk som laster bagasje på fly

Lenke til kommentar
Og at den har holdt ut 6 år med meg og fortsatt fungere bedre enn en P4 1.6 med 256MB ram er litt rått med tanke på at det er en P3 866 prossesor med 512 ram.

Pentium III 866MHz ble lansert 20. mars 2000 (kilde), altså for 5 år og 18 dager siden. Du mener sikkert at den er 5 år gammel?

Ytelseforskjellen kan nok lett forklares med mengden ram. 256MB virker ofte mye tregere enn 512MB selv om prosessorene skulle tilsi noe annet. Pentium4 1,6 var nok heller ikke noe røverkjøp. Den er sikkert willamette og yter dermed ca som en PentiumIII 1,0-1,2GHz. Altså ingen merkbar oppgradering fra det du hadde fra før. Siden ytelsen til prosessorene er i nærheten av hverandre så er det nok ram'en som ødelegger for ytelsen til den på papiret raskeste maskinen din.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

En gang jeg skulle hente pc'n fra reperasjon hos han som satte den opp for meg, da var det skikkelig glatt ute, holdt på å gli i elva når han hadde den smarte ideen å sette den på en spark og sende den mot bilen...

Det gjikk jo bra da :)

Pc'n overlevde Clear cmos jumper i feil stilling, men windoze wille ikke inn igjenn da, tror jeg reinstalerte 30-40 ganger på et par dager :(

datt rett bakover etter ett lan med 19"crt'n min og, ikke bra, vanskelig å komme seg opp igjenn med en slik på brystet...

Lenke til kommentar

1. var på vei til Lan om vinteren, da jeg kulle bære kabinettet et par meter fra bilen til døra, plutselig sklir jeg, detter bakover og får kabinettet over meg(i magen).

"heldigvis" dempet jeg fallet såpass at ingenting av komponenter tok skade.

2. skulle ta ut en 160 GB harddisk med "savegames" :whistle: da jeg var såpass utålmodig at jeg ikke gadd å vente til pcen var slått av, så jeg begynner å lirke ut strømkabeleb og plutselig hører jeg en ort "zappelyd". jeg ble selfølgelig bekymret for mine "savegames" og fant dessverre raskt ut at denne harddisken hadde sett bedre dager.

Endret av n0ob
Lenke til kommentar
1. var på vei til Lan om vinteren, da jeg kulle bære kabinettet et par meter fra bilen til døra, plutselig sklir jeg, detter bakover og får kabinettet over meg(i magen).

"heldigvis" dempet jeg fallet såpass at ingenting av komponenter tok skade.

2. skulle ta ut en 160 GB harddisk med "savegames" :whistle: da jeg var såpass utålmodig at jeg ikke gadd å vente til pcen var slått av, så jeg begynner å lirke ut strømkabeleb og plutselig hører jeg en ort "zappelyd". jeg ble selfølgelig bekymret for mine "savegames" og fant dessverre raskt ut at denne harddisken hadde sett bedre dager.

Lureste trikset! Det gjør ikke noe å ta ut en strømkabel mens pc`en står på (kanskje med HDD, siden den ikke er avlsått enda kanskje? :hmm:) men siden du lirket, mistet du sikekrt kontakten mellom molex og HDD, og når du lirket andre veien igjen, så opprettet du sikkert kontakt igjen. ;)

Jaja, kommer vel snart nytt svar fra meg, skal la pc`en ligge på pulten min, og kommoden min (høye steder uten sikring mot fall) mens jeg formaterer, og modder kabinettet mitt med Dremel og litt sånn. (Ikke i samme rom, slapp av)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...