Gå til innhold

Hva er det værste din PC har overlevd?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oppdaterte bios i windows med abit flashmenu på mitt nyinnkjøpte nf7-s v2.0 i går.....alt så ut til å gå helt fint (bios update complete)....kommer opp at jeg må reboote, og gjør det. skjermen blir svart, og har prøvd det meste for å få det til å virke....AAARRRGGHH! IRRITERENDE! jojo...hadde helvdigvis et annet hovedkort liggende :no:

skal gå an å resett ABIT sine hovedkort sånn at det blir den orginale biosen og alt. har gjor det på mitt HK (ABIT is-7)

hvordan gjør man det? prøvd cmos jumperen +++...... :no:

Lenke til kommentar

noen gang prøvd å ta med en stasjonær PC "over dammen"?

Puttet min kjære PC i kofferten.. glemte å ta av cpu vifta i farta...

kom frem dit jeg skulle.. åpnet pc'en for å sjekke hvordan det sto til.. (ettersom kassa var skeiv og frontdekselet knust, selvom den var pakket inn i klær) og der var det ikke mye pent gitt... CPU kjøleren hadde knekt av å slengt villt rundt inni der, sammen med skjermkort kjøleren (GF3)... plenty av små snask rundtomkring som var knekt og bøyd, men etter å ha montert på nye kjøler (med tre "fester") så fungerte alt helt strøkent. 3 av punktene der hovedkortet skrus fast til bakplata som var røska rett ut.. ett mirakel at alt fortsatt fungerte :| (jepp, jeg var hyper stressa når jeg pakka, pluss at jeg hadde planer om både nytt HK, CPU og skjermkort.. men ble til å kjøpe nytt kabinett og skjermkort..) fungerer strøkent.

 

men værre var det med den hjemmelagde vannavkjølinga for noen år siden.. lagde kjøleblokka selv, men den begynte å lekke mens jeg var borte med pcen på... når jeg kom hjem var alt vannet pumpet utover hovedkort, skjermkort, osv. og pcen hadde skrudd seg av... men etter å ha tørket ett par timer så fungerte jammen meg alt der og fortsatt. (skjermkortet døde sakte men sikkert da.. så må ha vært no kortsluttning inni der).

 

hmm, annet som har overlevd... en skjerm som falt ned fra 2'nd etasje under ett LAN.. landet på "ryggen" og knuste dekselet bak.. men fungerer jammen meg enda. (var ikke altfor glad i den gamle skjermen nei).

 

hva annet... jo, monterte en gammel PC i reservedekk "hullet" i bagasjen på bilen min og hadde LCD skjerm fremme (mp3 og film vett :) ) for noen år siden. overlevde mye juling... bla. å ligge dyppet i vann over lengre tid. (bagasjen lakk når den ble vasket i vaske hall.. aldri funnet ut fra hvor, men det ble nå vått inni der..) (HD var hengt opp i fjærer). men døde omsider av at flere kontakter rusta bort mens jeg var i førstegangs tjenesten og bilen sto ubrukt :'(

 

annet som har overlevd... faktisk veldig mye.. pc deler tåler utrolig mye hvis man ikke er redd for dem. men de delene man er redd for dør bare man ser hardt på dem.

 

Hadde en cpu der en kamerat klarte å bøye ALLE pinnene.. men etter en halvtime med ømfintlig tilbake-bøying så fungerte jammen meg den strøkent og.

Lenke til kommentar

Skulle oppgradere bærbar med ekstra minne. La den opp-ned, skrur opp, skrur opp skrue i minnefestet, setter inn minne, skrur til skrue, skrur igjen maskina. Snur den rundt og ser "Oh shit! Den sto i suspend". Lettere nervøs til jeg fikk konstatert at ingen skade var skjedd.

 

Ellers har jeg vel en kamerat som slår meg ganske glatt når det gjelder "største kjedekatastrofe", men siden dette var om ting som overlever får det bli en annen gang.

Lenke til kommentar
Skulle oppgradere bærbar med ekstra minne. La den opp-ned, skrur opp, skrur opp skrue i minnefestet, setter inn minne, skrur til skrue, skrur igjen maskina. Snur den rundt og ser "Oh shit! Den sto i suspend". Lettere nervøs til jeg fikk konstatert at ingen skade var skjedd.

 

Ellers har jeg vel en kamerat som slår meg ganske glatt når det gjelder "største kjedekatastrofe", men siden dette var om ting som overlever får det bli en annen gang.

Fortell, fortell, vil vite hva dette er! :yes:

Lenke til kommentar

To AMD-cpuar som har fått køyrd seg hardt, begge har opplevd varme godt oppimot 100 grader, ettersom at cpu-vifta hadde kilt seg med en kabel i begge tilfelle.

 

Ellers har eg skrapt borti hovudkort og skjermkort med skrujern opptil fleire gongar. Men det har gått bra alle gongane.

 

Reiv av ein gammal aluminiumskjølar av et skjermkort, etter at eg hadde festa den med termisk lim (den sitter godt fann eg ut), men også det gjekk bra.

 

Har massevis av andre småting, men faktum er at det einaste eg har ødlagd er diskettstasjonar og ting relatert til dei...

Lenke til kommentar

Var en dag ifjor, hadde fått nytt hovedkort... Skulle da sette inn skjermkortet, hånda mi glappe på en eller annen måte, og jeg klarte å knekke av en av motstandene/transistorene eller hva det heter.. Fikk full panikk.. Skallet hodet i veggen ett par ganger før jeg roet meg ned, limte den på plass.. Men selvsagt funket den ikke, og svetten begynte å piple...

Prøvde absolutt alt, resette bios sikkert 1000 ganger, ule lyder fra hk..

 

Så gikk jeg til det steg at jeg byttet tilbake til det gamle hk og da funket alt helt fint.

Så nytt hk funker ikke alltid er moralen i denne historien... :cool:

 

ps; er forresten det skjermkortet jeg har den dag idag... :thumbup:

Lenke til kommentar

Det værste jeg har gjort mot min PC var å dra hjem fra et LAN kl. 05:00 på morgenen en kald vintersdag. Masse snø og is på vegen. Jeg måtte gå ca 2 km hjem med en stk PC med skjerm og utstyr. Det er ikke det værste som jeg har gjort mot pc'en men også noe av det værste jeg har gjort mot meg selv! Fy for en helvetes morgen det var!

 

Gikk med det svære og tunge kabinettet oppå hodet. Heldigvis så hadde jeg LCD skjerm og en bag. Så putta alt i den baggen og den ble tung den også! Pluss at jeg var trøtt! Hadde bare lyst til å legge meg ned på bakken og sove!

 

Men det som skjedde da jeg kom inn i varmen var at jeg satte fra meg kabinettet og så begynte det å komme dugg inni der! Alle komponentene var våte! Jeg turte ikke skru på pc'en, så jeg ventet til utpå ettermiddagen. Heldigvis så startet pc'en helt fint og alt gikk helt bra! :love: Sitter å skriver på denne pc'en nå og nå tenker jeg på at det er rart at den fortsatt lever så mye rart den har vært med på :p Vil nesten ikke nevne da jeg skulle sette inn en ram brikke hvor jeg ikke kom til og til slutt klikka jeg og slo ram brikka på plass bokstavelig talt. Den funker nå den dag den også!

 

Tastaturet lever fortsatt det også faktiskt! Etter en del søling med cola :p

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Det verste min pc har vært utsatt for var at jeg for to år siden fant jeg den i en kontainer. Den var uten dekslet, full av is og snø og masse skrot. Jeg tinte den opp i noen dager, brukte hårføneren og støvsugden til slutt. Den manglet harddisk og minne. Jeg satte på en ny/brukt harddisk og minne og vips så var den i gang. Har aldri hatt problemer med den. Det er en PII 350 Mh.

Pc´en er bare fantastikk. Den godtar alt. Satte inn nytt grafikkort, nye firewarekort og masse andre lekesaker. Det er ikke få ganger hvor jeg skifter på deler mens maskinen er på. Dette her med statiskel. er bare tøys.

Lenke til kommentar

Hmm.. Skulle ha med meg pc'n i millitæret. Genial måte å slå ihjel døtid når tjenesten nermer seg slutten! Jaja, over til saken her.

 

Å ta med pc(chieftech-kabinett i pc-bag) fra Værnes til Evenes gikk helt greit. Jeg fikk faktisk bære baggen ut til flyet selv og gi den til de som pakker. De ordnet også med "Forsiktig"-lapper. Da flyet landet på Evenes fikk jeg gå først ut av flyet og der sto en kar med baggen min og ga den forsiktig til meg! DET kaller jeg kundebehandling!

 

Da jeg noen måneder senere skulle hjem var det ikke like greit. Startet da jeg kom på Evenes og fikk beskjeden:"Send pc'n som vanlig baggasje eller la den stå igjen!!". I h***** tenkte jeg.. :dontgetit: Jaja, får legge fram saken på en annen måte, men samme svar da også. Tilslutt kom jeg til en hjelpsom person som mente at eneste løsning var å merke den med mange "Forsiktig"-lapper og håpe på det beste. Jeg tok ut harddisk, la den i håndbaggasjen og merket baggen min på meste måte. På Evenes virker det som om de er forsiktige med bagasje som er merket deretter, men ikke i Bodø. Etter en lunsj på mellomlandingen i Bodø gikk jeg ut i flyet, satte meg ned og tenkte fred og ingen fare. Så.. ut av vinduet får jeg øye på et slikt transportbånd som brukes til å frakte bagasje fra tralle og over til flyet. Først kom det en koffert flygende, så en til.. "Ja, her tar de ikke akkurat hensyn til folks eiendeler!" tenkte jeg. Å selvfølgelig, nederst på neste tralle, der lå pc-baggen min! Jeg ble sittende å se på denne karen som kastet bagasjen bortover båndet og jeg nermest bad til høyere makter at han skulle se merkingen min! Han løftet den opp, så på den, smilte og kastet den bort på båndet. Det skal nevnes at det ikke var lange lufteturen, men det var godt over en meter mellom der han slapp taket og til der pc'n traff båndet. Pc'n rullet en gang rundt før den endelig la seg til ro. Jeg tror sjelden jeg har hatt mer lyst til å ta tak i en person å "fortelle noen velvalgte ord" til vedkommende!!

 

Heldigvis så fungerte allt da jeg kom hjem, noe som egentlig overrasket meg ganske mye. Ikke vet jeg om jeg hadde noen forsikring som kunne dekket en slik skade heller. Reiseforsikringen hadde akkurat gått ut, om jeg ikke husker helt feil..

Lenke til kommentar
En samekniv?? Hvordan ble du så sur at du brukte det på din kjære skjerm?

var vel ett eller anet som gjorde meg sinna med at pc-en låste seg eller noe sånt.(låste seg for 10 000gang det sekundet hehe). har som sagt noen småproblemer med tempramanget. :p

 

EDIT: samekniven var en 10" (25CM)

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

Dette er ikke min PC, men en kamerat sin. Jeg brukte den mens han spiste middag. Det var torden ute. Plutselig slo PC-en seg av. Jeg skulle til å slå den på igjen, men før jeg rakk det var han oppe og sa: "Du har slått den av allerede, ja...". Først da kom jeg på at lyn var elektrisitet og kunne skade PC-en. Og del slo seg av selv... dæven. :o PC-en funker fortsatt, men var ganske nervøs da! Det var skummelt! :'(

Lenke til kommentar
Dette er ikke min PC, men en kamerat sin. Jeg brukte den mens han spiste middag. Det var torden ute. Plutselig slo PC-en seg av. Jeg skulle til å slå den på igjen, men før jeg rakk det var han oppe og sa: "Du har slått den av allerede, ja...". Først da kom jeg på at lyn var elektrisitet og kunne skade PC-en. Og del slo seg av selv... dæven. :o PC-en funker fortsatt, men var ganske nervøs da! Det var skummelt! :'(

haha :p

 

har opplevd nesten samme situasjonen. men jeg skulle akuratt slå av pc-en men denne var sånn at man MÅTTE bruke knappen for det avslutt greiene i windows funker ikke.. akuratt når fingeren min var ca 1cm i fra knappen så fikk jeg meg et skikelig kick i fingeren og pcen slo seg av.. kjente den i fingeren. var så ille at hele håndn in var blå etterpå. men når tordenværet hadde gitt seg så funket lt helt fint. modemet har aldri hvært helt seg selv da men det er kastet i øpla for jeg fikk brdbånd et par uker etter.... ehhe

 

oppdaterte bios i windows med abit flashmenu på mitt nyinnkjøpte nf7-s v2.0 i går.....alt så ut til å gå helt fint (bios update complete)....kommer opp at jeg må reboote, og gjør det. skjermen blir svart, og har prøvd det meste for å få det til å virke....AAARRRGGHH! IRRITERENDE! jojo...hadde helvdigvis et annet hovedkort liggende :no:

skal gå an å resett ABIT sine hovedkort sånn at det blir den orginale biosen og alt. har gjor det på mitt HK (ABIT is-7)

hvordan gjør man det? prøvd cmos jumperen +++...... :no:

husker ikke men det skal gå an på en måte.. sjekket boken på nytt men fant ikke noe. kan hende at ABIT is-7 er det eneste det går an å gjøre det med...

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
så jeg lagde like gjerne en ny spole av kobbertråd surret rundt en fyrstikk med vanlig tape som isolasjon mellom viklingene. (Skikkelig McGyver-løsning) Så loddet jeg på hele saken. PC'n fant disken i bios og alt fungerte perfekt etterpå.

Det må æ si at va imponeranes ja :yes:

 

har ikke lest om noen har komentert dette, har ikke lest hele tråden ennå :tease:

Endret av mini-map
Lenke til kommentar

Har en liten Compaq deskpro som jeg hadde med på et lan en romjul. Når lanet var over stod fremdeles noen av pc'ene igjen i rommet vi var. Dette var et fabrikk lokale som ingen oppholdte seg i romjula. Det som skjedde var at varmen ble skrudd av og vannrørene sprakk og fyllte gulvet med 5cm vann. Denne pc'en som selvfølgelig stod på gulvet og har hovedkortet liggende fikk seg et godt langt isbad.

 

Maskinen ble lagt til tørk og fungerer fremdeles utmerket. Men PCI riser sporet er defekt. Ikke noen diger krise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...