Gå til innhold

Hjelp! Min nye hd funker ikke...

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg har litt problemer jeg ass, kjøpte ny 320 GB harddisk i går.

Og i dag skulle jeg legge windows på den. Jeg startet opp maskinen med windows som er på en annen harddisk, og formaterte disken med partition magic. Når jeg skulle legge inn windows ombestemte meg og begynte å legge inn linux i stede. Men etter en stund ombestemte jeg meg igjen og avbrøt installasjonen. Når jeg da startet windows installasjonen stod det "disken kan ikke behandles av installasjonsprogrammet" eller et eller annet sånt no... Videre gikk jeg inn i windows via den andre harddisken og skulle formatere den der. Men det gikk ikke! Pratition magic vil ikke starte opp, diskbehandling finner ikke disken og den vises ikke i min datamaskin. Hva skal jeg gjøre? Noen som vet hvordan jeg formaterer en disk som det har vært deler av linux på? Takk for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis disken din er fra "Maxtor" og er på 320 GB, så har du kjøpt katta i sekken vil jeg mene.

Les her: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=14016

Om så ikke er tilfelle er det vanskelig å si hva som er galt. Kan rett og slett være defekt.

Er det en S-ATA disk? Har du installert driverne for den og lastet dem inn i begynnelsen av Windows-installasjonen? (trykk F6 når det står beskjed om det nederst på skjermen).

Lenke til kommentar

Det er en 3,5 IDE Western Digital HD...Og ja, driver og sånt er i orden, de vises i enhetsbehandling... Men den vil bare ikke vises. Jeg prøvde nå nettop å installere Linux for å reparere den forrige påbegynte installasjonen, og den finner HDen og greier, så jeg aner ikke hva som kan være galt... Hjalp informasjonen noe? Takk for hjelpen forresten :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...