Gå til innhold

Amatørmessig test av TT Memory Cooling Kit

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare komme med en kommentar til testen deres av Tt Memory Cooling Kit. En så elendig test er det lenge siden jeg har lest. Dere skriver: "Som kjølere gjør varmesprederne liten nytte, i alle fall på vår standard SDRAM. Selv om de muligens vil gjøre det bedre på de raskere DDR-brikkene vil temperaturforskjellen være så liten at det ikke vil være mye å hente."

Dere kan ikke teste dagens produkter på gårsdagens teknologi. Dette settet er beregnet på ram brikker som utvikler mye varme, noe som SDR ram ikke gjør. Å teste dette settet på SD-Ram blir som å teste et GF3 kort med Quake 1. Jeg kan bl.a. vise til denne testen WildAndyC gjorde av samme produkt. Han brukte riktignok SDR ram, men han kunne vise til store ytelsesforbedringer ved bruk av settet. Sitat fra WildAndyC testen: "An extra few Mhz FSB fully stable (running 3DMark2001 demo loop for 3 hours) is definatley worthwhile, especially now that people are using AMD chips that are unlocked and memory bandwidth seems to be more of an issue than top end speed. The only thing that will allow you to obtain high FSB's is memory that is stable at high speeds. Making memory stable is proven above in the table, and a fact is made - heat spreaders do work!!!"

[ Denne Melding var redigert av: Carnage14 på 2001-08-04 22:53 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-08-02 20:07, Carnage14 skrev:

Jeg vil bare komme med en kommentar til testen deres av Tt Memory Cooling Kit. En så elendig test er det lenge siden jeg har lest.

Jeg skjønner godt at du kritiserer testen, men jeg er ikke enig i all kritikken. Du må ta med i betraktningen at de aller fleste fortsatt har SDR RAM i dag, og uansett om DDR RAM utvikler mer varme er det derfor interessant å se virkningen på SDR RAM. WildAndy, som du refererte til, gjennomførte forresten selve testen med DDR RAM, så han hadde ingen resultater å vise til ved bruk av SDR RAM.

Vi har ikke tilgang på system med DDR RAM for øyeblikket, men vi vil oppdatere testen så snart vi har det. Det vil vi også gjøre så snart vi har testet de medfølgende kjøleribbene skikkelig, noe vi kommer til å gjøre på vårt Prosjekt GeForce3.

Grunnen til at vi har gitt den en såpass høy karakter er at det ser mildt sagt rått ut, og at man får med to video RAM sinks til en veldig hyggelig totalpris. Jeg tar imot kritikken på det, og skal skrive om konklusjonen så grunnlaget for den høye karakteren kommer bedre frem.

Quote:

Til slutt vil jeg anbefale alle til å lese
tråden i OcShoots forum. Det burde oppklare den del...

Det må dere for all del gjøre, men ha i bakhodet at enkelte OCShoot-medarbeidere og en gruppe av deres lesere i utgangspunktet er veldig negative Overklokking.no generelt. Derfor uttaler ikke disse seg objektivt om saken, selv om de tar opp noen gode poenger. Vi beklager at forholdet mellom OCShoot og Overklokking.no er så dårlig og useriøst som det er, men trass i flere forsøk på rette på det via seriøs dialog og tilløp til samarbeid har jeg ikke lykkes. Vi ønsker derfor ingen useriøs hets av noen av partene på vårt forum.

Lars Bjerke

Ansvarlig leder og redaktør,

Overklokking.no

[ Denne Melding var redigert av: CannoliBoy på 2001-08-02 21:31 ]

Lenke til kommentar

Har lagt merke til det, OCShoot-folka og deres tilhengere virker j* selvgode. Jeg synes at overklokking.no er en bra side, og det at alt er lettfattelig og skrevet på norsk gjør den enda bedre. Synes det er bra at dere legger ut linker til nyheter dere finner interessante, siden det er vanskelig å oppdatere med nye tester ofte nok.

Lenke til kommentar

Takk for komplimenten, jerv :smile:

Ettersom vi gjør dette helt på frivillig basis (dvs vi får ikke penger for det) er det vanskelig å tvinge noen til å gjøre en hel masse. Vi gjør det vi har mulighet til ved siden av jobber og familier, og gjør egentlig så godt vi kan fordi vi syns det er morsomt.

Vi vil selvfølgelig bli større og bedre organisert innad etterhvert, så vi vil ha bedre mulighet til å oppdatere sidene, men det må vi rett og slett ta som det kommer. Vi blir i alle fall ikke borte med det første :smile:

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ingen ting mot overklokking.no som side, jeg vil bare påpeke de feilene dere gjør, slik at dere kan forbedre dere. Ingen har vondt av å få kritikk for noe de gjør. Både OcShoot og oc.no er bra sider, og det er bra at det er flere norske sider som handler om overklokking. Jeg har ingen interesse av å krangle om hva som er best av oc.no eller ocshoot osv...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-08-04 09:26, Carnage14 skrev:

Personlig har jeg ingen ting mot overklokking.no som side, jeg vil bare påpeke de feilene dere gjør, slik at dere kan forbedre dere. Ingen har vondt av å få kritikk for noe de gjør. Både OcShoot og oc.no er bra sider, og det er bra at det er flere norske sider som handler om overklokking. Jeg har ingen interesse av å krangle om hva som er best av oc.no eller ocshoot osv...

Da det var jeg som skrev den testen må jeg nesten svare på denne tråden :smile:

Jeg kan godt skjønne den kritikken du og andre kommer med til denne testen. Testen ble nok dessverre ikke så bra som den burde blitt, og jeg er enig i at den burde vært utført på DDR brikker og ikke SDR.Som du sier så har man slett ikke vondt av litt kritikk for det man gjør. Både ros og ris vil være med på å øke skjerpingen slik at senere tester/artikkler kan bli bedre.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-08-04 09:26, Carnage14 skrev:

Det var hyggelig å høre :smile: Jeg forsto det heller ikke som noe angrep på oss, men som du sa en kritikk av en ufullstendig test. Grunnen til at jeg nevnte forholdet OCShoot har til oss var at den tråden du refererte til bar tydelig preg av det.

Jeg setter faktisk pris på at du kritiserer artiklene våre på en konstruktiv måte, det er noe av grunnen til at denne forumgruppen er opprettet. Vi er avhengig av input fra dere lesere for å bli bedre, noe vi vil bli.

Lenke til kommentar

Det var vel "litt" useriøst av meg å linke til tråden i ocshoot forumet, så jeg redigerte meldinga og fjernet det.

Jeg (tror) jeg snakker for alle brukere av OcShoot forumet når jeg sier at verken jeg eller noen andre OcShoot brukere/medarbeidere er interessert i å fortsette med denne uendelige kranglinga mellom hw.no/oc.no. Det gjør mer skade enn nytte.

Til slutt vil jeg si (som mange andre allerede har sagt) at det er bra at vi har sider som oc.no. Siden deres er en bra introduksjon til overklokking for de som ikke har mye peiling på dette temaet. Det finnes selvfølgelig mange andre sider som er "proffere", men det hjelper lite hvis du ikke har en anelse om hva de driver med.

Keep up the good work...

Mvh,

"Carnage14"

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Kall meg en idiot, men jeg må nesten spørre.

Det heter vel SDRAM, ikke "SDR-RAM" eller SDR ram ?

Forresten, jeg har hat _stor_ nytte av overklokking.no og har funnet masse nyttig info her (digg at alt er skrevet på Norsk ! ). Litt få tester, men de aller aller fleste jeg leser er bra.

Forresten er "banale" guider bra, siden et sted må man jo begynne med ting (enten det er case modding, installering av vifter eller overklokking).

Heia overklokking.no :wink:

Lenke til kommentar

Forresten, jeg har hat _stor_ nytte av overklokking.no og har funnet masse nyttig info her (digg at alt er skrevet på Norsk ! ). Litt få tester, men de aller aller fleste jeg leser er bra.

Forresten er "banale" guider bra, siden et sted må man jo begynne med ting (enten det er case modding, installering av vifter eller overklokking).

Heia overklokking.no :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-09 22:24, nesquik skrev:

Det finens to typer SDRAM; SDR-SDRAM (PC-100/133) og DDR-SDRAM (233/333). SDR = Single data rate, DDR = double/dual data rate.

Lenke til kommentar

Hei!

Vil bare få sagt at jeg har hat stor glede av mange tester/guider her på

overklokking.no og gleder meg som en unge til hver ny.....

Takk for en flott side folkens! Stå på! :smile:

Egentilg ganske snill,

til å være en BadGuy...:wink:

[ Denne Melding var redigert av: BadGuy på 2001-12-10 13:43 ]

Lenke til kommentar

Jeg begynte og lese testene på ok.no og før jeg viste ordet av det så hadde jeg begynt og montere plexi osv.

Så et sted må man jo begynne da:)

Og det er bra at alt er skrevet på norsk , og en amatør kan skjønne det.

Men jeg synes kanskje dere burde legge ut noe mere avansert.

Og en ting til:

Kankje ikke så veldig objektivt og sette opp en side om hvilke sider som er bra i et forum som er eid av ok.no.

Burde heller brukt et upartisk forum da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...