Gå til innhold

AMD Athlon xp 3000+ og 2800+ probs

sycho

Anbefalte innlegg

Hei. Bare lurte på en ting. Satte FSB på begge disse CPU på 200. Pcen starter men det kommer ikke noe bilde på skjermen. Er CPU ødelagt eller kan jeg "resette" den ? Har tatt ut batteriet uttallige ganger og har 3 forskjellige HK.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPUen er neppe ødelagt.

CMOS burde ha blitt nullstilt - enten du bruker jumperen, eller tar ut batteriet. Det kan dog ta en liten stund før den blir slettet, så la jumperen stå i "slette-posisjon" i ett minutt.

Du kan også holde inne insert-knappen idet du trykker inn på-knappen, for deretter å trykke delete for å gå inn i BIOS. Dette gjør at PCen starter opp med "failsafe"-innstillinger.

Det kan være at CPU-spenningen er for lav for hastigheten den nå står innstilt på. Men vær forsiktig med å øke denne, hvis du ikke har god kjøling.

Lenke til kommentar
BIOS har blitt resettet 64554876154171 ganger på 3 forskjellige HK! Tro meg, har peiling, men har aldri vært borte i dette problemet før :\

akkurat samme prob som meg for tiden.. klokka litt med ram,en som SKAL taklse det jeg satte den på(står for faen meg på nettsida og boka) 2.5-3-4-8 på 2.7v og 248ddr men etter det starta det og ule, resetta cxmos men det kom ikke bilde, ikke boot ikke en dritt bare viftene og hd som surrer i gang. :(

har resetta cmosen min 45354336363654 ganger jeg og uten noe resultat

Endret av Freak627
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...