Gå til innhold

Onboard Gigabit Lan er ødelagt?

Anbefalte innlegg

Heisann, har kjøpt ett Asus P4GD1. På dette er det INtel 915-chipsett, og ett innbygs marvell yukon gigabit LAN. Dette funker ikke som det skal. Ofte når jeg installerer eller avinstallerer drivere så får jeg bluescreen med følgende melding:

driver_corrupted_mmpool

Grunnen til disse reinstallringene er at "kortet" avogtil funker om driverene installeres på nytt, men etter en reinstall finnner det aldri DHCP-serveren. Prøvde også å kjøre verify-toolen til XP, men den fant ingenting. Fant ingen nyere drivere(?) men prøvde å installere noen eldre drivere fra ASUS sine nettsider, forstsatt samme resultat.

Tips?

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke samme hovedkort.. men har samme problem.. Har samme chipsett 915..

Og samme Gigabit lan yukon kort(onboard da seff)

Og det som skjer med min er at med standard driverene så pleier den å funke greit.. helt til jeg laster ned update til nettverkskortet fra windows update.

Da faller den ofte ut fra nettverk / vises ikke som til stedet i det heletatt..

Så er smålig svett jeg oxo.. heldigvis så er det 2 onboard nettverkskort på mitt hovedkort og den andre er ikke yukon.. så den andre funker alltid ;)

Har du kanskje oxo 2x onboard nettverkskort? isåfall ville jeg brukt den andre hvis den ikke er yukon den oxo... med mindre du bruker GB-lan oppsett hjemme da..

Sorry jeg ikke kunne være til så mye hjelp.. men hvis noen har løsningen som løser problemet så vil jeg gjerne høre den.

Endret av Amo Aka Eagle
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Heisannn...

Har msi 915p noe2 pre jeg, samme kortet innebygd. Men min finner ikke at jeg har kortet, heller ikke lydkortet ? why ?

5166982[/snapback]

Ta en titt i BIOS og se att det ikke er disablet.

5166995[/snapback]

Heisann...

Den er ikke disablet, sjekket det først...

Men jeg bare installerte windows igjen, og da fant den dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...