ATWindsor Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Heisann, har kjøpt ett Asus P4GD1. På dette er det INtel 915-chipsett, og ett innbygs marvell yukon gigabit LAN. Dette funker ikke som det skal. Ofte når jeg installerer eller avinstallerer drivere så får jeg bluescreen med følgende melding: driver_corrupted_mmpool Grunnen til disse reinstallringene er at "kortet" avogtil funker om driverene installeres på nytt, men etter en reinstall finnner det aldri DHCP-serveren. Prøvde også å kjøre verify-toolen til XP, men den fant ingenting. Fant ingen nyere drivere(?) men prøvde å installere noen eldre drivere fra ASUS sine nettsider, forstsatt samme resultat. Tips? AtW Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) har ikke samme hovedkort.. men har samme problem.. Har samme chipsett 915.. Og samme Gigabit lan yukon kort(onboard da seff) Og det som skjer med min er at med standard driverene så pleier den å funke greit.. helt til jeg laster ned update til nettverkskortet fra windows update. Da faller den ofte ut fra nettverk / vises ikke som til stedet i det heletatt.. Så er smålig svett jeg oxo.. heldigvis så er det 2 onboard nettverkskort på mitt hovedkort og den andre er ikke yukon.. så den andre funker alltid Har du kanskje oxo 2x onboard nettverkskort? isåfall ville jeg brukt den andre hvis den ikke er yukon den oxo... med mindre du bruker GB-lan oppsett hjemme da.. Sorry jeg ikke kunne være til så mye hjelp.. men hvis noen har løsningen som løser problemet så vil jeg gjerne høre den. Endret 11. mars 2005 av Amo Aka Eagle Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) . helt til jeg laster ned update til nettverkskortet fra windows update. Min erfaring med drivere fra windows update er at det ikke funker :-( Last ned drivere fra produsentens hjemmesider istedet Endret 11. mars 2005 av jallamamba Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Heisannn... Har msi 915p noe2 pre jeg, samme kortet innebygd. Men min finner ikke at jeg har kortet, heller ikke lydkortet ? why ? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Heisannn... Har msi 915p noe2 pre jeg, samme kortet innebygd. Men min finner ikke at jeg har kortet, heller ikke lydkortet ? why ? 5166982[/snapback] Ta en titt i BIOS og se att det ikke er disablet. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Heisannn... Har msi 915p noe2 pre jeg, samme kortet innebygd. Men min finner ikke at jeg har kortet, heller ikke lydkortet ? why ? 5166982[/snapback] Ta en titt i BIOS og se att det ikke er disablet. 5166995[/snapback] Heisann... Den er ikke disablet, sjekket det først... Men jeg bare installerte windows igjen, og da fant den dem Lenke til kommentar
enl Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Har også et Asus kort med Marvell Yukon GbE, kortet er dog basert på 865PE. Ikke hatt noe problemer med det, og det kjører på drivere fra Marvell. Ikke bruk drivere fra Windows update Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå