erot71 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Det er sikkert mange forklaringer på dette i forumet, men finner ikke et nøyaktig og greit svar...så prøver likevel. Kort: ATI xt800xt pe. (winxp) Hvilket prog. skal jeg bruke for å låse til til maks HZ (til skjermen) i spill? Har prøvd diverse, programmer. Men har ikke funnet et som fungerer for alle. F.eks MOHAA og RTCW starter alltid opp i 60HZ. Noen som har forslag på et som fungere 100%? Takker for svar! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Til ati så brukte eg ati sin innebygde sak i drivern. Har du LCD eller CRT skjerm? i spel fungerte altid den innebygde saken. Er under egenskaper for skjemkortet... sjekke når eg kjem heim... Lenke til kommentar
Coney Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Du kan laste ned RefreshLock eller RefreshForce Fungerer kjempegreit Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Takk for svar. CRT skjerm. Har prøvd de nevte program, har ikke fått de til å virke 100%. (spesielt i MOHAA og RTCW) Har ikke prøvd ATI sin innebygde sak, har ikke sett den. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 <3 Powerstrip. Da kan du låse maks HZ i spill og fikse Brigthness med tasturet mens du spiller. Lenke til kommentar
punar Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Du kan prøve Start - Kjør - Dxdiag Under "More help" er en knapp som heter "Override" som man kan klikke for å sette minimum refresh rate i DirectX. Jeg har hørt at den også skal hjelpe for OpenGL programmer. Men det er mulig den bare virker for Nvidia sine kort... Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Det er noen spill som krever 60Hz. Jeg fikk for eksempel ikke startet Broken sword 3 eller bf når jeg satte reforce (refresh force) til å tvinge den til 100Hz. Av en eller annen grunn så startes alle (i alle fall de fleste) spill default med 60Hz. Jeg bruker reforce til vanlig, og setter ned refresh raten hver gang jeg spiller motstridige spill. -Ko_deZ- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå