janken Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Kordan får jeg til å lage en privat partisjon i XP. Jeg har opprettet en ny Limited bruker og en gjest men begge de får tilgang til min private mappe for administrator. Når jeg høgreklikker på mappen får å gjøre den "privat" er alternativet avslått, umulig å krysse av ... Finst der ingen mulighet til å lage en privat partisjon f.eks? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Etter det jeg har fått med meg så kan du bare gjøre Mine Dokumenter og mappene i Mine Dokumenter private. Dersom du deaktiverer enkel fildeling i Mappealternativer, så kan du sette hvilke brukere som har rettigheter på partisjoner og mapper osv. Da får du en Sikkerhet-fane i Egenskapene til mapper o.l. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg kan jo tilføye at du er nødt til å ha NTFS som filsystem på disken din dersom du ønsker å gjøre noe privat. Du må da velge egenskaper på disk -> sikkerhet -> så må du legge til de brukerne som du ikke ønsker skal få tilgang -> så nekter du de tilgang ved å avslå alle tillatelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå