Lucifer83 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 jeg har nettopp fått kjøpt meg MSI K8N diamond hovedkort og er Super fornøyd med det.. men det er bare en liten ting jeg lurer på.. hvordan får man satt opp sånn at man får lyd i alle kanalene. det er jo et creative live 24 kort innebygget med støtte for 7.1 surraund. kjører coax cabel til en coax inngang på en 7.1 sony str333 ES forsterker... lyden funker ok når jeg tester kanalene på forsterkern men ikke nåe jeg kjører lyd fra hovedkortet... alle drivere osv som fulgte med er lagt inn og oppdatert.. har noen noen råd om hva det kan være? noen som kunne hjulpet meg litt? Håper på svar! MSN Adr: [email protected] (kunn til veiledning om hovedkortet) MVH Lucifer83 Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Har du prøvd den digitale utgangen med en toslink kabel? Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 jeg har prøvd med vanelig phonokabel i analog ut. det er nok i orden. har prøvd med optisk (rødt lys kabel) digital ut og det er i ordenmen ikke coax utgangen... får bare 2.0... vaneligvis på forsterkern min skal det lyse en blå lampe når det er i orden(da har den fått flerkanals signal) men får det ikke opp.. så må nok være innstillingene på lydkortet eller coax pluggen som er gone.. Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Det er ikke sikkert det er noe galt med lydkortet. Er ikke sikker, men det er mulig at det ikke støttes med 5.1 oveer coax utgangen. Har du prøvd å poste på Diamond forumet? De kan kansje hjelpe deg bedre der. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Har du prøvd lyd på et headsett / høytalere? Er vel et triks med å aktivere enten digital eller analog utgang, har du meldt deg inn i Diamond Club hos MSI? Har vært noen diskusjoner der ang. digital ut, lurer på om det er noen problemer "uansett" med digital ut (sender ikke suround). K8N Diamond var sær i begynnelsen (har 1. utgava selv) PSU var nødt til å ha -5V for at lydkortet skulle fungere, muligens endra på senere kort. Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 nei har ikke rukket å logge inn i den clubben.. skal gjøre det.. men hva mentes med at det måtte ha -5v? har da plugget i alle di tingene jeg kan koble til.. hmmm.. jeg har prøvd med div forsterkere og headsett og høytalere... den sender vist ut i den testen hvor det kommer stemmer på di forskjelligee kanalene.. men ingen lyd... har prøvd coax ut før og fikk da 5.1 med engang.. det var et asus k7n8x e-deluxe kort.. da funket alt.... er litt usikker på 7.1 på coax selv.. hmm må teste mer.. men fint om jeg kunne få noen flere svar på hva det kan være... MVH Lucifer83 Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) jeg var inne nå og så etter... og dealen er den at jeg har et 20pin psu med overgang til 24 pin.. der for kan der hende at jeg ikke får fullt utbytte av lyden.. se på : http://diamondclub.msi.com.tw/eng/forum/vi...?tid=36&fpage=1 MVH Lucifer83 Endret 10. mars 2005 av Lucifer83 Lenke til kommentar
HAG Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Kikket litt i Klubbforumet uten å bli klok, var noen digital ut diskusjoner, har du prøvd å ta analoge signaler ut til "høytalere". Legger ved en sticy ang. strømforsyninger / lydproblem her Kikket i manualen og den sa svært lite om digital ut. Ting begynner å skje i Diamond Club, medlemslista har øka fra 757 på mandag formiddag til 861 nå , i starten er første medl. reg. 20. desember, eg på side 5 i medl. lista 26. januar, nå er det 3 komplette sider fra mandag til torsdag. Nå er vi like langt, problemet er at endel 20 til 24 pin overganger sløyfer -5V kabelen da den er utenfor 24 pin ATX standarden. Eg prøvestarta med 360W Chieftec 20 pin PSU uten adapter "alt" fungerte, hadde ATI X700Pro skjermkort da (ikke strømkrevende), hadde kanskje maskina igang 3 timer før ny PSU med 24 pin overtok (Tagan 480-U01). Det er endel frem og tilbake om å bruke 20 pin uten adapter til 24 , visstnok noen som har fått OK i Tyskland til å bruke 20 pin. Det er store forskjeller på PSU, en i klubben skreiv om 550W Q-tec som ga 18A på 12V, min gamle Chieftec på 360W gir 17A, og den nye 480W fra Tagan gir 28A. - Han trodde en var nødt til å passere 650W skulle en kjøre 6800 kort i SLI stabilt - han burde vel få en tvilling (bruke 2x550W Q-tec) om han ikke skulle over på noe mer "seriøst". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå