reyerd Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Har veldig masse problemer med at allt jeg laster ned fra nettet er skadet under utpakking! Lastet ned Norton virus tingen fra telenor men under utpakking fikk jeg error meldinga..samme skjedde meg inet securityen fra samme plass..! Hver gang jeg starter opp maskinen så får jeg en feil melling om at det er feil i en fil, f.eks. en mp3 å da står det at jeg skal kjøre chkdisk uten at det har noen betydning..! Hva kan probleme være..!? kansje en ide å innstalere os på nytt? Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Høres ut som om disken din tar kvelden. Hadde samma problem med en WD 200 GB disk, der alle filer var korrupte deriblandt installfiler og rar-arkiv. Lenke til kommentar
mystix Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Kan også være minneproblem, kjør noe minnesjekke. Fikk massevis av korrupte filer da jeg hadde feil på minnebrikka mi. Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) vet du hvor jeg kan finne sånn for å sjekke minnet? Jeg har kjørt sånn sjekk på disken min uten noe feil meldinger..lastet ned fra wd Disken er en wd 200gb sata disk med 8mb cache Endret 10. mars 2005 av reyerd Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Prøv denne. Kanskje litt i enkleste laget, men verdt å prøve. Har selv opplevd det som du nevner, og da viste det seg å være sinnsykt mye feil på den ene minnebrikken. Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Du kan jo prøve en formatering da Om ikke det er løsningen ville jeg nok tatt minnesjekk ja Lenke til kommentar
VeloX Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 To tester som er veldig kjekke: Memtest86: http://www.memtest86.com/ Egen oppstarts-CD/diskett. Tester mest minne, men også litt av hovedkortet. Det kan lønne seg å kjøre alle tester i steden for bare standard testene. Prime95: http://www.mersenne.org/freesoft.htm Kjøres i windows eller linux og stresstester forskjellige deler av HW ved å leite etter primtall og sjekke svarene opp mot kjente resultater. Jeg vil anbefalle at du kjører begge to, over minst 24 timer i strekk på hver av testene. Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Du kan jo prøve en formatering da Om ikke det er løsningen ville jeg nok tatt minnesjekk ja Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Har ikke fått testet ut de testene enda..! men jeg har instalert os flere ganger siden jeg fikk min maskin! og samme problem hele tiden..! Maskinen er stabil under normalt windows bruk! surfe nettet! men så fort jeg bynner å stresse den litt s.f.eks. norton avirus leter etter virus mens jeg kjører noen explorer vindu på nettet og noen på disken så kutter den helt ut! svart skjærm og reboot: Pakket ut et .rar arkiv nå akkurat med 48 filer! første gang fikk jeg feil i fil 44 og 45. Andre gang i fil 14 og tredje gang gikk det helt problemfritt. Men når jeg prøver flere ganger så blir det feil igjenn! Feilmelding med filer som ikke fungerer som de skal bruker å komme under oppstart av windows, f.eks. har et sånnt asus probe program som bruker å klikke noen ganger og spesielt filer som legger seg i temp mappa..! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Prøv testene over. Gi tilbakemelding på hva de sier til oss. Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Kjørte den ene av de testene den med boot cd! Dær fikk jeg opp 10 error ting under testen. Det sto pass=0 err=10 Så da er det vell minnet mitt som er problemet da? Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 har to minnebrikker i maskinen min og kjørte test separert på de to! Ene var feil med bare error, og under oppstart av win xp med bare den defekte brikken i maskinen så rebootet den! Problem løst! :!: Takk for hjelpen alle sammen! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Hyggelig å se at du fant ut av problemet selv. Test brikken i et annet hovedkort, kan være at den ikke liker det hovedkortet du har men det betyr ikke nødvendigvis at den er defekt. Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 men problemet mitt da er jo bare det at jeg bestillte 2x512 mb corsair brikker fra komplett, sånn dual helt identiske brikker.... så da returnerer jeg dæm bare så får dem stå for resten, gidder ikke å plages mer med det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå