anal_fabet Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Er det lurt å fjerne gamle skjermkort drivere om jeg bytter skjermkort fra nvidia til ati og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
TheRekster Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Er det lurt å fjerne gamle skjermkort drivere om jeg bytter skjermkort fra nvidia til ati og hvordan gjør jeg det? Ja det burde du gjøre! start>kontrollpanel>legg til eller fjern programmer.. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Ja, det er lurt. Bruk f.eks "Driver Cleaner". Husk å lese instruksjonene nøye før du bruker programmet. Last ned f.eks her: http://www.majorgeeks.com/download3214.html Edit: Ja, selvsagt i tillegg til å avinstallere som personen før meg her skriver. Endret 10. mars 2005 av squabbish Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Om det er så lurt å bytte fra nvidia til ati er en annen sak Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Om det er så lurt å bytte fra nvidia til ati er en annen sak Kanskje du bør bytte nick til LoveNvidia? Sånne innlegg som du kommer med er helt unødvendig! Kanskje trådstarter har byttet fra et Nvidia MX 420 til et ATI X850XT PE. IQ spørsmål til deg: Var det lurt av trådstarter å bytte da? Endret 10. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Om det er så lurt å bytte fra nvidia til ati er en annen sak Hehe, ifølge signaturen din ser det ut som du uttaler deg uten å i det hele ha prøvd konkurrenten. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Om det er så lurt å bytte fra nvidia til ati er en annen sak Kanskje du bør bytte nick til LoveNvidia? Sånne innlegg som du kommer med er helt unødvendig! Kanskje trådstarter har byttet fra et Nvidia MX 420 til et ATI X850XT PE. IQ spørsmål til deg: Var det lurt av trådstarter å bytte da? Oj, så sinna! Her har vi humor gitt.... Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Om det er så lurt å bytte fra nvidia til ati er en annen sak Hehe, ifølge signaturen din ser det ut som du uttaler deg uten å i det hele ha prøvd konkurrenten. Woooot? Dance with the devil ? Edit: Neida, kunne godt tenkt meg et X800XL eller noe lignende jeg, i stedet for mitt 6600GT. Men alle mine GeForce kort har funket bra, så jeg ser ingen grunn til å bytte til ATI.... Endret 10. mars 2005 av LoveAmiga Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Om det er så lurt å bytte fra nvidia til ati er en annen sak Kanskje du bør bytte nick til LoveNvidia? Sånne innlegg som du kommer med er helt unødvendig! Kanskje trådstarter har byttet fra et Nvidia MX 420 til et ATI X850XT PE. IQ spørsmål til deg: Var det lurt av trådstarter å bytte da? Oj, så sinna! Her har vi humor gitt.... Det der er ikke humor for en nesten ny forumbruker som trådstarter. Kanskje han tror at ATI er skikkelig dårlig. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Ikke gidd å post så usaklige innlegg LoveAmiga... On-Topic: Det vil nok lønne seg å ta en clean-up først, og deretter installere de nye! Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Unnskyld, skal ALDRI poste dumme ting mer Lenke til kommentar
TAS Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Hei.Jeg er ihvertfall sånn att jeg velger det kortet som er mest kompatibelt i alle spill,også gamle.Det er jo dermed ikke sagt att det er det beste i ytelse.Har hatt både ATI og Nvidia.Nå falt valget på Nvidia,men neste gang kan det bli ATI. Lenke til kommentar
TheRekster Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Hei.Jeg er ihvertfall sånn att jeg velger det kortet som er mest kompatibelt i alle spill,også gamle.Det er jo dermed ikke sagt att det er det beste i ytelse.Har hatt både ATI og Nvidia.Nå falt valget på Nvidia,men neste gang kan det bli ATI. Støttes! Nvidia vs ati er ikke noe serlig tema lenger heller! Yter prismessig nesten det samme. Er som regel bare kids som kommer med sånne utspill.. Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Det ble ikke ati kort på meg alikevel, gadd ikke vente at x850 XT PE skulle komme på lager som er i mai en gang . bestilte derfor et gainward 6800gt kort. er det fortsatt lurt å fjerne gamle drivere når jeg nettopp lastet ned den nyeste nvidia driveren? skal bytte fra et gainward FX5700 LE. Endret 12. mars 2005 av anal_fabet Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Du må installere driveren på nytt når du bytter skjermkort.Kjør også DriverCleaner før du installerer driveren på nytt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Du må installere driveren på nytt når du bytter skjermkort.Kjør også DriverCleaner før du installerer driveren på nytt. Du må ikke alltid gjøre det, men det er en veldig god vane... Noen ganger funker det greit å la være å avinstallere "gamle" drivere... Dette gjelder dersom du oppgraderer fra enkelte typer IGP (intern grafikk-kontroller).. og dersom du bytter f.eks. ett ATI 9600.. med ett nytt tilsvarende. To kort med veldig ulike spesifikasjoner (brikke/minne) selv innen samme produsent (f.eks. ATI) går ikke bra uten å avinstallere.. Det er min erfaring. I enkelte ekstreme tilfelle (ATI<->Nvidia) må man formatere og installere alt pånytt... SLik burde det faktisk ikke være.. De som koder drivere/"setup" burde virkelig skjerpe seg (men det gjelder svært mye software for Winxx).. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Du må installere driveren på nytt når du bytter skjermkort.Kjør også DriverCleaner før du installerer driveren på nytt. Du må ikke alltid gjøre det, men det er en veldig god vane... Noen ganger funker det greit å la være å avinstallere "gamle" drivere... Dette gjelder dersom du oppgraderer fra enkelte typer IGP (intern grafikk-kontroller).. og dersom du bytter f.eks. ett ATI 9600.. med ett nytt tilsvarende. To kort med veldig ulike spesifikasjoner (brikke/minne) selv innen samme produsent (f.eks. ATI) går ikke bra uten å avinstallere.. Det er min erfaring. I enkelte ekstreme tilfelle (ATI<->Nvidia) må man formatere og installere alt pånytt... SLik burde det faktisk ikke være.. De som koder drivere/"setup" burde virkelig skjerpe seg (men det gjelder svært mye software for Winxx).. Det må være helt ekstreme tilfeller med demonposesjon av pcen din det du omtaler. Sitter driveren veldig langt inne i systemet så bruker man Drivercleaner 3 i safe modus og sørger for å huske å rense CAB fila til windows. Er man ekstra paranoid så renser man litt opp i registeret med for eksempel system mechanics. Piece of cake egentlig. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Om det er så lurt å bytte fra nvidia til ati er en annen sak herlighet, for et idiot innlegg! ja, du "MÅ" slette gamle drivere. hvis ikke får du veldig nedsatt ytelse fra skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå