Ueland Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Først og fremst, innlegg fra et par personer i en forum-tråd er ikke 80 prosent av alle brukere av 6000 modellen. Neste, hvis vifta ikke går litt hele tiden blir hvertfall jeg bekymret, tror heller det menes at vifta ikke skal gå for fullt hele tiden, men heller roligere hvis det er kaldt nok. Lenke til kommentar
HellKicker Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Ja, du har vel forsåvidt rett, Ueland - men jeg skrev det vel mest for morsomhetens skyld. Uansett, jeg snakte også med en fyr fra Dell support i dag. Han hadde (selvfølgelig) hørt om støyproblemet fra før av. Han rådet meg til å vente, da han personlig gjorde regning med at Dell sikkert ville gi ut en ny versjon av biosen som skulle "moderere" viften ned til et mer akseptabelt nivå. Selv har jeg ikke prøvd å flashe til den nyeste biosen som er ute (har erlig talt ikke giddet å sjekke hvorvidt stock bios = online bios, engang. Flasher ikke ved mindre jeg må/bør). Ang. å formattere + reinstallere. Har gjort det, fått innpå XP Pro istedet for Home. Samme "kjekke" suselyden går enda - HELE TIDEN - og mens jeg først snakker om å formatere; ikke lag to partisjoner av hdd hvis dere kjøpte med 40gig 5400rpm. Selv etter formateringen hadde jeg spor av XP Home,selv om det ikke skal være mulig. Ikke spør hvorfor - forsøkte to ganger å formattere, men det var fortsatt samme dritten. Forsvant når jeg gikk tilbake til én partisjon. Lenke til kommentar
Recon Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Anbefaler deg å ta en titt på biosen på Dells supportsider. Noen av eks-kollegene mine nede i Køben HAR faktisk peil! Biosflashing har en tendens til å hjelpe på overivrige vifter hos Dell, samt at biosflashing på Dell er griseenkelt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+564654123 Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Er egentlig ikke så hypp på å skrive innlegg, men jeg tror dette kan være av almenn interesse for Inspiron 6000-eiere: I dag snakket jeg altså med Dell Teknisk support for 3. gang (jeg skulle få hjelp til å re-installere operativsystemet etter anbefaling i gårsdagens tlf.samtale). Han jeg snakket med i dag sa selvfølgelig at "nei, dette skal du ikke gjøre". Og videre informerte han - motsatt av han jeg snakket med i går - at vifta SKAL gå hele tida! Hva skal en stakkars I6000-eier gjøre Og angående kommentar fra Ueland; Det jeg mente var at etter å ha lest gjennom bokstavelig talt hundrevis av innlegg om I6000 på tre ulike fora (bl.a. Dells eget Community Forum), så har jeg kun sett et eller to tilfeller der folk har rapportert at vifta deres IKKE surrer og bråker. Men nå kan det altså vise seg at den SKAL suse konstant likevel. Hva man blir rådet til kommer an på hvem man snakker med på Dell... Uansett er det trist at så mange I6000-eiere sier at de ikke kan bruke maskinen sin på lesesalen, slik de tenkte før de kjøpte den... Lenke til kommentar
HellKicker Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Anbefaler deg å ta en titt på biosen på Dells supportsider. Noen av eks-kollegene mine nede i Køben HAR faktisk peil! Biosflashing har en tendens til å hjelpe på overivrige vifter hos Dell, samt at biosflashing på Dell er griseenkelt. sjekka BIOS versjonen. jeg har v A04, mens online BIOS versjon er A03. sikkert greit å vente. rollback bios er sikkert gøy, mn mn:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå