medlem-68510 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg liker musikken ders (sonne er min fovoritt ) Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Har aldri hørt noe spesiellt på Rammstein. Føler ikke at de er oppskrytte heller. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Har aldri hørt noe spesiellt på Rammstein. Føler ikke at de er oppskrytte heller. Liker du eller rå og kraftig musikk anbefaler jeg deg og ta en titt innom platebua og høre. Anbefaler "Bestrafe mich" på Sensuch cden. En låt som er middels hard med tanke på Rammstein Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Har en kompis som liker de, og har anbefalt de. Har skummet igjennom noen plater, men det har aldri truffet meg. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 ja, det er meninga å paridiere med den, men om det er tatt fra en ekte marsj veit jeg ikke. De har brukt samples fra Leni Riefenstahls filmer i sangen. Riefenstahl var hun som lagde flere av Hitlers mest berømte propagandafilmer. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 De har brukt samples fra Leni Riefenstahls filmer i sangen. Riefenstahl var hun som lagde flere av Hitlers mest berømte propagandafilmer. da er det mer eller mindre rikti å si at de er ekte da! Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Det er jo media som har påført Rammstein dette "nazi-stempelet" F.eks. det første albumet "Herzeleid": Pressen skreiv at dette var et bildet av "herrerasen", men Rammsteins intensjon var bare og ta et gruppebildet!! Også da "Mutter" kom ut, fant pressen på og skrive at dette var et bilde av en død baby lagt på sprit!! Men Rammstein syntes dette bare var et fint bildet og helt omvent, nemlig en baby i fostervann! Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Det er jo media som har påført Rammstein dette "nazi-stempelet" ja. men jeg tror faktisk at det kan ha hjulpet rammstein litt også. det er mange som lurer litt på hva slags musikk det er, da de hører rykter som at de er nazister. så kanksje de kjøper en cd og finner ut at musikken faktisk er kjempe bra! Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Det er jo media som har påført Rammstein dette "nazi-stempelet" ja. men jeg tror faktisk at det kan ha hjulpet rammstein litt også. det er mange som lurer litt på hva slags musikk det er, da de hører rykter som at de er nazister. så kanksje de kjøper en cd og finner ut at musikken faktisk er kjempe bra! Så et intervju med Till Lindemann (vokalisten) og der sa han at han blei overraska, og Rammstein er jo kjent for og provosere, så pressen gjorde Rammstein en bjørnetjeneste!! Og sier en gang til, Rammstein er ikke nazister!! Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Rammstein er jo kjent for og provosere ja, bare se på "mein teil" den har de fåt tmye kjeft for! personlig syntes jeg det er en genial sang! Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Ja, den og "Ich will" fordi de brukte våpen i musikkvideoen! Lenke til kommentar
Musty Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Stein Um Stein er jo også ganske syk tekst på, men det er da langt fra nazistisk.. At noen tror det er jo bare fordi de er tysk.. snakk om å kjemme alle (tyskere) under en kam... Og dere som nevnte Laibach. Jeg har nettopp for første gang hørt Laibach, og det er jo noe helt annet.. IGJEN er den eneste likheten jeg hører at de er tysk... Ok, vokalen er lik på et vis, men musikken er jo en helt annen.. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Litt mange "oppskrytt"-tråder her kanskje? Men jaja, jeg mener Rammstein så absolutt ikke er oppskrytt! Nå har jeg ikke orka å lese igjennom alt her, så kanskje det er sagt: Rammstein har holdt på i litt over 10 år, og i den perioden har de levert knalltøffe sanger i sin egen karakteristiske stil, med harde marsjer og myyyke ballader proppa med ironsike, alvorlige og humoristiske tekster. At noen kaller det et "fjortissband" er jo bare tull, da de fleste "fjortisser" var 6 år gamle da Rammstein hadde sitt gjennombrudd Og apropos tekster, som Musty sier har jo "Stein Um Stein" en ganske spesiell tekst Mange av tekstene deres er jo slik, og det er noen ganger ment litt humoristisk eller ironisk. Så som det tidligere er nevnt er det jo ingenting nazistisk over det, annet enn at folk som ikke liker musikken dems sier det som et motargument i "hva er dårlig musikk-diskusjoner" Forresten: Anbefaler alle som digger Rammstein om å kjøpe seg noen DVD'er av dem. Lichtspielhaus er digg Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Forresten: Anbefaler alle som digger Rammstein om å kjøpe seg noen DVD'er av dem. Lichtspielhaus er digg Har både "Lichtspielhaus" og "Live Aus Berlin" Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Likte "making of" av musikkvideoene, og da jeg fant ut at Snehvit i "Sonne" var en mann med navn Robert :!: Så løp und kjøp (Lichtspielhaus) Lenke til kommentar
knutby Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Likte "making of" av musikkvideoene, og da jeg fant ut at Snehvit i "Sonne" var en mann med navn Robert :!: Så løp und kjøp (Lichtspielhaus) Hæ er det en mann?! skulle ikke forundre meg.. trodde det var hu Lindemann dama som var snehvit. *kikke på dvd* Må også si at Rammstein er noe av det mest varierte jeg har hørt. De har jo utrolig mange sjangere og spille på! Selv om det for det meste går i übertung rock så har man jo Ohne Dich mm. som lyser opp. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Ja, Rammstein er variert! De har tunge låter som "Mein Teil", "Du Hast", "Keine Lust" osv. De har rolige ballader som "Ohne Dich", "Nebel", "Mutter" osv. De synger på engelsk i "Amerika", russisk i "Moskau" (Koret) De har akustiske låter som "Los" og "Wilder Wein" Endret 14. mars 2005 av midnight_walker Lenke til kommentar
knutby Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Likte "making of" av musikkvideoene, og da jeg fant ut at Snehvit i "Sonne" var en mann med navn Robert :!: Så løp und kjøp (Lichtspielhaus) Who plays Snow White in the "Sonne" video? Joulia Stepanova. In a few parts, where she is towering over the band members, it is actually a very tall basketball player with her head pasted on. faktsk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå