834HF42F242 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Ja, vil jeg si... Rammstein har ridd mye på fjortisbølgen og fått ufortjent mye bra kritikk fordi de synger en del på sitt moderspråk. Edit: Rammstein er som et virus. Noen blir smittet og sprer det videre uten å ane hvilken pest og plage det er for utenforstående. Endret 9. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Synes de hadde bedre ting å by på før; de to siste albumene har vært litt nedtur i forhold til Herzeleid og Sehnsucht synes jeg. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Rammstein skulle blitt gasset ihjel fordi de har robba Laibach for alt unntatt navnet Edit: Bilde av Laibach Endret 10. mars 2005 av Nisje Olm Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Noen blir smittet og sprer det videre uten å ane hvilken pest og plage det er for utenforstående. Er det ikke sånn med all musikk her i verden? Noen liker det,mens andre misliker det. Rammstein Endret 10. mars 2005 av CurSe Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Har en del låter av Laibach, men ser ikke helt koblingen til Rammstein..? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Er det virkelig nødvendig med disse "Er xxxx oppskrytt?" trådene? Har jo denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=388285 Lenke til kommentar
Musty Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 ufortjent mye bra kritikk fordi de synger en del på sitt moderspråk. ok.. kansakje kritikken for at de synger på sitt moderspråk er ufortjent, men det er bare fordi de ikke kan synge engelsk.. De har jo laget et par sanger på engelsk (Du hast, Engel, Amerika (noen deler av originalen av amerika er også engelsk)), og det høres jo helt forferdelig ut.. Men rammstein er tøft det.. Vil ikke helt si at de "rir på fjortisbølgen".. Jeg ser på de som rir på den at det er artister som kommer og går fra et år til et annet. Rammstein har faktisk holdt på i ca 10 år, og de som er FANS er ordntlige fans og ikke disse fjortisene (ok, der er nok en del av de også, men det har ALLE band). Jeg kan ikke helt se for meg at Rammstein smittes over på så alt for mange som en PLAGE... Man må jo på en eller annen måte bli introdusert til musikken, og hvis man blir introdusert til rammstein så enten liker man det, eller så liker man det ikke. Ikke slik at man blir hektet på det fordi det er fengende og glemmer det etter et par mnd når det kommer en ny fengende låt. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Rammstein skulle blitt gasset ihjel fordi de har robba Laibach for alt unntatt navnet På den annen side hadde nok Laibach god nytte av Rammstein sin popularitet når de slapp singelen fra WAT-albumet (Tanz mit Laibach) Så forøvrig Laibach live høsten 2003 - stor underholdning, og så søte militante trommejenter de hadde med seg (en på hver side av scenen) Eins, zwei, drei, vier Meine Freunde, tanz mit mir... Endret 10. mars 2005 av Shimano Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Tja, de er vel litt oppskrytt... Ser ikke på de som noe skikkelig bra band, selv om de har et par låter som fenger. Det de kan er vel å lage heftige drop-d riff som sitter som støpt. Utenom det finner jeg ikke musikken så voldsomt interessant Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Rammstein kommer med en ganske stilig industrial-metal og mange råe riff, men ja eg føler at de "rider" litt på fjortissbølgen. De har en del gode sanger men mangler et album gjennomført album. IMO. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Lurer på en sak, er Rammstein kristne? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Hva har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) øøhh...Hvordan det? Jeg lurer på om de er kristne fordi jeg har et par kamerat er som sier de ikke er det, og noen som sier de er det. For meg er det ett fett hva de er, tenkte jeg kunne få svar på spørsmålet angående livssynet til Rammstein. Endret 10. mars 2005 av flodhest Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Det høres jo ut som kristenrock... snille gutter! Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Siden vokalisten ble anklaget for å være rasist. Til det svarte han: "jeg er ikke rasist, jeg bare hater alle mennesker". Snille gutter ja! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Han ville vel bare tøffe seg! Lenke til kommentar
embark Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg liker Rammstein, jeg. Den kraftige tyske vokalen flyter så bra med de skamtøffe riffene. Synthen passer også dritbra. Men jeg er ikke så veldig begeistret for det nye albumet (Reise, Reise), men Herzeleid, Mutter og Sehnsucht er 3 skambra album. Rammstein funker også veeeldig bra live. Anbefaler å kjøpe/leie Rammstein Live Aus Berlin på DVD. Konklusjon: Rammstein er bra! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Rammstein funker også veeeldig bra live. Enig, var på konserten de holdt på Quarten for et par år siden. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Blir man ikke litt farget av den spesielle stemningen på quarten? Ville det vært samme opplevelse om de spilte på foreksempel ungkarsfestivalen i Suldal? Endret 10. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå