Bond33 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Har problemer med at det kommer opp advarsel i hendelsesliste for system. Følgende melding kommer opp: Datamaskinen kan ikke fornye adressen fra nettverket (fra DHCP-serveren) for nettverkskortet med nettverksadresse 000F4D35G33D. Følgende feil oppstod: Operasjonen ble avbrutt av brukeren. Datamaskinen vil fortsette å prøve å hente en adresse på egen hånd fra nettverksadresseserveren(DHCP) Jeg har dlink nettverkskort. Har konfigurert riktig i ruter med automatisk dhcp. Noen som har et fornuftig svar på dette? Jeg bruker XP med servicepack 2 innstallert. Har hørt at dlink sine drivere ikke er 100% kompatible med servicepak 2 men at de kommer med nye snart. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Har noe av det samme problem selv, jeg kan ikke fornye ipen til maskinen ved å skrive i cmd: ipconfig /renew Da kommer bare samme ip opp igjen..... Har og prøvd med release! Og fix på nettverksinstillinger! Lenke til kommentar
evooo Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 hadde dette poblemet jeg også.. husker ikke helt hva jeg gjorde for og fikse det... trur jeg formaterte... Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 hadde dette poblemet jeg også.. husker ikke helt hva jeg gjorde for og fikse det... trur jeg formaterte... Formatering hjelper ihvertfall ikke hos mg... Lenke til kommentar
Bond33 Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Har tele2 bredbånd. Har snakket med de og de sier at det er den trådløse router som utdeler ny ip adresse så feilen ligger muligens i konfiguarasjonen. Har Dlink Di-624. Håper disse opplysninger kan lede noen til ett svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå