834HF42F242 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 For å komme med et godt eksempel på hva Sabbath btydde for metallen: Rytmen og en del av gangen i Prowler fra det selvtitulerte albumet (1980), er foreksempel skremmende likt Children Of The Grave fra Masters of Reality (1971). Her snakker vi 9 års mellomrom i den epoken hvor musikken utviklet seg raskere enn den noen har gjort eller kommer til å gjøre igjen. Dette viser hvor sterk inspirasjon Sabbath hadde på metall som kom lenge lenge etter at de laget det først. Sabbath var ikke bare grunnleggende, de var 10 år forut sin tid. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Først var IM oppskrytt fordi de ikke hadde gitt ut ei plate som alle hadde i platesamlinga si, så var de "mainstream", så var de ikke innovative nok, så var de ikke først ute med å spille metal siden Sabbath hadde begynt det tidligere, så hadde de ikke skapt all metal, og til slutt var de ikke uunnværlige for dagens metal. Får da være måte på hvilke krav man skal stille til et band? Tråden er jo bare en eneste lang rekke med angrep på Iron Maiden. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 På hvilken spesifikk måte har Maiden hatt en stor betydning for metallens utvikling? Hvilke elementer har de tilført genren? Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) les i leksikon, så skal du se at "store overganger" i musikken ble "oppfunnet" av Steve Harris. det var iron maiden som begynte å bruke dette. det betyr ganske mye! Tråden er jo bare en eneste lang rekke med angrep på Iron Maiden ja. folk tror tydligvis at siden de ikke liker bandet har det vært ubetydlig. edit: men nå kan dere kritisere som dere vil. jeg gidder ikke beskytte iron maiden mer(ikke på noen time ri allefall). jeg tror at innerst inne vet de fleste av dere(ja spesielt deg anth) at Iron Maiden har vært uunværlig for metallen slik en der i dag. Endret 10. mars 2005 av Aurgjelme Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 les i leksikon, så skal du se at "store overganger" i musikken ble "oppfunnet" av Steve Harris. det var iron maiden som begynte å bruke dette. det betyr ganske mye! Huhæh? Hvilket leksikon skal jeg slå opp i? Og hva mener du med "store overganger"? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Et lite eksempel på at Black Sabbath hadde gjort det 10 år før Maiden. Lytt og bedøm selv: Sabbath VS Maiden Edit: Fikset en liten feil i den filen. Det nest siste partiet av Sabbath skulle være en del fra Paranoid, og ikke Children of the Grave... Endret 10. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
hotness Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Iron Maiden er bra. Om man liker det eller ikke, må man gi dem skryt for det de har oppnådd. Personlig; God trommis. Respektabel gitar. Fine melodica men uinterressante soloer. Har ikke sansen for vokalisten, mens bassisten er helt kurant. godt band med en del gode sanger, men er ikke det helt store! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 ja spesielt deg anth Tenk så kjedelig det hadde vært om alle var enige. Je vil selv hevde at mine poster inneholder konstruktive argumenter for at Iron Maiden er oppskrytt. Noe svakere var det i tråden om Pink Floyd. Der kom det antydninger og få gode argumenter. Noen argumenter var direkte feilaktige, noe som etterhvert ble innrømmet av de som kom med påstandene. Jeg står derimot 100% for det jeg har sagt i tråden her, og mener jeg ikke har sagt noe galt. En ting til: Jeg liker Iron Maiden godt, men føler ikke at jeg kan takke de for all den gode musikken som kom etter dem. Maiden-fanatikerne har skrytt opp bandet samme hva dere sier. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 "Uansett hva vi sier, så tar vi feil?" Kan ikke se at det er noen som helst måte å fortsette diskusjonen på. Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 "Uansett hva vi sier, så tar vi feil?" Kan ikke se at det er noen som helst måte å fortsette diskusjonen på. ja. det er en elendig holdning anth! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Nei! Uansett hva dere sier så endrer ikke vi standpunkt og motsatt. Sånn er det jo bare... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 ja. det er en elendig holdning anth! Hva har dette med diskusjonen å gjøre? Diskuterer vi Iron Maiden eller diskuterer vi at når noen taler imot så har de dårlig holdning? Ærlig talt... Du mener at alle skal være enige med hverandre og samtidig diskutere? Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 nei. men du skreiv som om uansett hva alle andre sa så hadde de feil, så lenge det ikke var det samme som du mente! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Uenighet er jo grunnlaget for diskusjon. Sannsynligvis så vil vi ikke komme til en konklusjon som alle er enige i, men uansett så synes eg diskusjoner er gøy. Lærte litt ting her som eg ikke visste. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Nei, jeg har argumentert for det jeg mener. Du har argumentert godt for det du mener. Jeg er enig med deg i at Iron Maiden var og er et bra band, og at de har påvirket mye av den moderne metallen. Dog har de fått litt vel mye oppmerksomhet iforhold til hva de faktisk utøvde. At Iron Maiden er blitt kreditert som oppfinnere er jo et bevis på at de er oppskrytt. Spør deg nå: Hørte du på lydeksemplet? Hører du da hvem som fant opp metallen? Spør også: Er det ikke riktig at flere store nettsider (bla. AMG) skriver at Heavy Metal nærmest ble grunnlagt av Iron Maiden? Videre: Er ikke det å skryte opp bandet? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Slike "store" nettsider stoler eg ikke på i det hele tatt, hvis eg ikke tar feil så kaller de bla. Nightwish for symfonisk black metal... Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Nei, jeg har argumentert for det jeg mener. Du har argumentert godt for det du mener. Jeg er enig med deg i at Iron Maiden var og er et bra band, og at de har påvirket mye av den moderne metallen. bra, da er vi enig der! At Iron Maiden er blitt kreditert som oppfinnere er jo et bevis på at de er oppskrytt. ja, det er riktig, men jeg syntes ikke det er grunn nok til at bandet er oppskrytt. Spør deg nå: Hørte du på lydeksemplet? Hører du da hvem som fant opp metallen? jeg hørte på det, og jeg mener da fortsatt at det er ingen band som fant opp metal, eller rock eller blues for den sakens skyld. musikk utvikler seg, litt etter litt, og jeg mener det er feil å si at et spesielt band lagde den musikk typen. at de har vært med på å vidreføre den er noe helt annet. det derimot syntes jeg både iron maiden og black sabbath har gjort. Spør også: Er det ikke riktig at flere store nettsider (bla. AMG) skriver at Heavy Metal nærmest ble grunnlagt av Iron Maiden? Videre: Er ikke det å skryte opp bandet? som jeg sa, nei jeg syntes ikke det er riktig, men det som er riktig er at IM har vær tmed på å gjøre metallen til det den er nå. men sefølgelig er ikke det noe de har gjort alene. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Iron Maiden tilførte ikke noe nytt. Men fks. Slayer var med på pionere noe nytt, nemlig thrash metal. (de tilføret noe nytt, men var ikke så banebrytende som de blir skrytt opp for å være) Endret 10. mars 2005 av TLZ Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 En annen ting som er bemerkelsesverdig (fordi om Metallica selv hevder at de ble inspirert av dem), er at Iron Maiden og Metallica jevnt over utviklet seg i samme tidsrom... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Iron Maiden utvikla seg ikke så veldig, de holdt jo mer eller mindre fast på sounden sin. (hvis eg ikke tar feil) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå