Gå til innhold

Iron Maiden, oppskrytt?

TLZ

Anbefalte innlegg

Jeg er seriøs, og nettopp derfor mener jeg også at Maiden er oppskrytt. Husk også at Black Sabbath ga ut første albumet i 1969. Og hvor stort tidsgap er 1969 til 1976 i rockens historie? Ganske stort skal jeg si deg...

Edit:

AMG:

Formed

1976 in London, England

Endret av anth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men de utvikla ikke sounden så mye.

det har vært med på å utvikle den men de har ikke utviklet den. det blir feil å si.

edit:

AMG:

Formed

1976 in London, England

står det at maiden var det?

da har de feil. jeg trur nok at steve harris som dannet bande veit det bedre enn de :yes:

Endret av Aurgjelme
Lenke til kommentar
står det at maiden var det?

da har de feil. jeg trur nok at steve harris som dannet bande veit det bedre enn de  :yes:

AMG er min bibel. Men da tar de vel feil i dette også da?

Iron Maiden were and are one of the most influential bands of the heavy metal genre

Edit:

Iron Maiden was first formed in 1976 by bassist Steve Harris, who would soon join up with rhythm guitarist Tony Parsons, drummer Doug Sampson, and vocalist Paul Di'Anno.

Endret av anth
Lenke til kommentar

Bah, folk poster for fort her :p

Dette er jo helt tullete; Er nå plutselig en musikk en konkurranse om å gi ut en mest mulig innovativ plate før alle andre, som er minst mulig basert på noen ting annet? Musikk er jo utløp for følelser, og man spiller det man har lyst til. Begynner man å se på hva alle andre spiller, og begrenser seg på grunn av at "å nei, andre spiller noe som er litt likt, da kan jeg ikke spille det jeg liker og har lyst til" er man jo helt på jordet.

Så den eneste grunnen jeg kan se for denne sammenligningen mellom Sabbath og Maiden til anth er for å si at "Maiden plagierte Sabbath", hvilket er feil siden det er null problem å høre forskjell på låtene til de to.

Lenke til kommentar
Jeg mener det er feil å si at Maiden skapte metallen...

ingen har sakt at de har gjort det heller...

vi har sakt at de spilte en viktig rolle innenfor nwobm.

edit: men de var med på å danne den, og forme den til slik den er i dag

Endret av Aurgjelme
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen til det som diskuteres lenger.

Er det om Maiden lager god musikk? Om de skapte metallen? Om de var med på å skape metallen? Om de utvilka sounden til metallen slik vi kjenner den i dag? Om deres rolle i en av de nevnte er overdrevet?

Edit: liten skrivefeil

Endret av T.L
Lenke til kommentar

@anth: Ingen har vel påstått at Maiden egenhendig har skapt alt av metal, så jeg skal være enig med deg på den.

(Jeg er også enig i at Soundgarden ikke skapte punken.)

:tease:

Edit: Folk poster så alt for fort :(

Endret av Paull
Lenke til kommentar

Metallen hadde vært her idag med eller uten maidens hjelp! Sabbath og flere andre sørget for den utviklingen. Maiden har selvsagt inspirert mange band til å plagiere eller utvikle metallen videre fra maidens ståsted, men ikke av større betydning enn at metallen fint hadde greid seg uten.

Fansen hevder noe annet, og det kaller jeg Å Skryte Bandet Opp I Skyene

I tråd med topic...

Endret av anth
Lenke til kommentar
Metallen hadde vært her idag med eller uten maidens hjelp!

leste feil

hvem er det som nekter for at Maiden er selve NWOBHM-bandet da?

det er å ta skrekkelig hardt i, men de var med å formet den til det den er i dag.

edit: hadde lest feil

Endret av Aurgjelme
Lenke til kommentar
Metallen hadde vært her idag med eller uten maidens hjelp!

nå har du slått deg helt vrang. jeg regner med at du veit like godt som meg at det ikke er riktig.

Metallen eksisterte jo før Iron Maiden eksisterte.

Lenke til kommentar
Tror ikke Metallen hadde vært så mye mindre

det kan så være, men den hadde ikke utviklet seg likt osm den har. enten dere liker det eller ikke så har faktisk iron maiden spilt en stor rolle innenfor metallens utvikling.

, Metallica(uansett om det er gode eller ikke) har etter mitt syn vært en av de viktigste i å populalisere metallen i de senere år

for yngere så er nok det riktig, men lars ulrihc f.eks har sakt at maiden er et av de bandene som har inspirert han til å begynne med musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...