Paull Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 De var veldig innovative når de først kom, men de forandra aldri sounden sine ette r det. Jaha? Jeg hører i alle fall lett forskjell på sounden fra f.eks "Killers" (1981) og "Brave New World" (2000). Poenget mitt er at band må da vel for all del få lov å lage musikken de vil? Er jo ingen som tvinger noen som helst til å høre på. (Med mindre det er en stor skummel sterking som _skal_ høre på IM på fest ellerno ) Lenke til kommentar
T.L Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 T.L: Ikke annerkjente? Selv så merker eg at Iron maiden har fått ekstrem heltestatus og blitt sagt at de oppfant NWOBHM, mens fks. Judas Priest blir gjerne ikke nevnt en gang. Joda, de har en enorm fanskare som skryter dem opp i skyene. Men av "musikkeliten" eller hva man nå skal kalle det, de mektige innen musikkbransjen, samt de med en virkelig stor interesse for musikk, så har Maiden aldri stått særlig høyt i kurs. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Som du sa selv de slakter omtrent alt heavy metal, så da er det heavy metal det er snakk. Og da bør det være heavy metal man sammenligner med. Poenget mitt er at band må da vel for all del få lov å lage musikken de vil? So selvfølgelig, se har jo mange som liker det, sikkert derfor de ikke forandrer den heller. Selv så liker eg best band som pusher utviklingen fremover, men det er vel en smaksak. (eg ble litt lei av å kverulere ) Endret 10. mars 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Nei. Alle kjefter på deg fordi du uttaler deg som en ekspert om ting du åpenbart ikke har peiling på. No offence. beklager hvis du føler det slik, men det er min egent mening jeg sier, og det har jeg like stor rett til som alle andre på detta forumet. det er mange som sier mye værre ting enn meg, men ikke får på langten av like mye kjeft. Selvfølgelig har Metallica hatt noe og si noe for metal jeg vil tru det han mente var at metallica ikke har betydd noe i forhold til iron maiden. hadde det ikke vært for maiden, priest osv hadde mest sansynlig store deler av de vi ser på som "metal" ikke eksistert. så det dere sier om at de ikke har betydd noe er jo helt feil. men de driver ikke den musikalske utviklingen lenger hvis du mener det syntes jeg du skal ta et av de eldere cd'ene deres, høre gjennom den. så ta en av de nyeste. hør gjennom den. da vil du høre at det er stor forsjell fra de cd'ene. oppbygningen av sangene er forsjellige osv. Selv så merker eg at Iron maiden har fått ekstrem heltestatus og blitt sagt at de oppfant NWOBHM, mens fks. Judas Priest blir gjerne ikke nevnt en gang ja, blandt de som hører på musikken har jo seffølgelig det, men ikke blandt de fleste kritikerne. Nå kommer Maiden til Norge for 3. gang på 5 år hvis du ser på "Early-days" dvd'en så vil du få med deg at maiden syntes det er morro å tunere. å man gjør jo noe man syntes er morro så ofte så mulig?! men nå gidder ikke jeg å skrive i denne idiotiske "lagd for krangel" tråden lengre. den burde stenges! Lenke til kommentar
hylo Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Altså. Iron Maiden er ikke dårlig. Men det er heller ikke banebrytenede. Da var tidlig ut, men ikke tidlig nok, syntes jeg. Judas Priest og Saxon var tidligere ute med album osv, så de ''grunnla'' sjangeren. (Min jævla mening!) EDIT: Den gitaren på avataret prøvde jeg her om dagen. Endret 10. mars 2005 av Hylo Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 hvis du ser på "Early-days" dvd'en så vil du få med deg at maiden syntes det er morro å tunere. å man gjør jo noe man syntes er morro så ofte så mulig?! Seff, men man bør også kjenne sin besøkstid. Syns du ikke de tar bort noe av magien ved å besøke Norge når det er nesten rutine at de spiller her hvert 2. år? Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Syns du ikke de tar bort noe av magien ved å besøke Norge når det er nesten rutine at de spiller her hvert 2. år? du må huske at for maiden fansen så er det helt fantastisk å være på en iron maiden konsert, altså tar det ikke bort noe magi i det hele tatt. jeg vil heller påstå at de som er skikklig fans, presser bandet enda nærmere sitt bryst. du må også huske at maiden var "oppløst" i mange år, og prøver nok å gjennoppta noen av de konsertene de "tapte" edit: du må også huske at IM alltid har brytt seg veldig mye om fansen. så liker fansen at de kommer ofte, vil jeg nok tru de kommer ofte også! Endret 10. mars 2005 av Aurgjelme Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 hadde det ikke vært for maiden, priest osv hadde mest sansynlig store deler av de vi ser på som "metal" ikke eksistert. Galt! Det var Black Sabbath som var først ut. De la hele grunnlaget for den moderne metallen. Iron Maiden er kun et lite og ubetydelig skudd fra Black Sabbath-stammen. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Galt! Det var Black Sabbath som var først ut. Helt klart, men som en vis mann har sagt: Sabbath is heavy, but Priest is metal! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Maidens metall er en lys og lett "wanna be hardcore" gren fra det virkelig tunge! Edit: Sabbath var også et band da priest regjerte... Sabbath gjorde mye det samme! Endret 10. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Galt! Det var Black Sabbath som var først ut. De la hele grunnlaget for den moderne metallen. Iron Maiden er kun et lite og ubetydelig skudd fra Black Sabbath-stammen. helt helt feil! ja sabbath var først, men å si at IM er ubetydlig, viser i denne sammenhengen at det er du som har zero peiling. jeg vil si at Priest, Maiden og Sabbath er de bandene som har betydd mest for metallen. likt som at Queen og Deep purple mest sansynlig har betydd mest for heavyrock'en Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) hadde det ikke vært for maiden, priest osv hadde mest sansynlig store deler av de vi ser på som "metal" ikke eksistert. Galt! Det var Black Sabbath som var først ut. De la hele grunnlaget for den moderne metallen. Iron Maiden er kun et lite og ubetydelig skudd fra Black Sabbath-stammen. Led Zeppelin, Deep Purple, Uriah Heep hører også til historien her. Men det var ikke de som kom med den virkelige seige tunge og ikke minst mørke metallen. Det var Sabbath ja. Judas Preist kom med dne litt mer melodiøse, og det er liten tvil om at Maiden spilte en rolle her men den har blitt ekstremt overdrevet. Seff, men man bør også kjenne sin besøkstid. Syns du ikke de tar bort noe av magien ved å besøke Norge når det er nesten rutine at de spiller her hvert 2. år? Ser ikke noe galt med å turnere ofte, de er jo veldig gode live... så hvorfor ikke? Endret 10. mars 2005 av TLZ Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Hm...Imo så er de oppskrytt ja. Men jeg kan ikke se noen reell grunn til at denne threaden skal være stengt borsett fra at det er noen diskutervillige personer som vil svare for seg, noe som andre ikke tåler. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) hmmm. Det kan godt være at jeg er ute på tynn is nå. Men: Sabbath la grunnstenen og var der 7 år før maiden. Alle disse banda har inspirert Maidens metall: Judas Priest, Black Sabbath, Deep Purple, Rush, Thin Lizzy, Genesis, Yes, Jethro Tull, Jimi Hendrix, The Who, Led Zeppelin, Alice Cooper og Motörhead. Og flere av bandene som har dukket opp etter maidens storhetstid, har nok gravd lenger ned i røttene enn til kun maiden. Edit: @Aurgjelme, jeg mener du er på jordet med den uttalelsen din... Endret 10. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Når jeg skal trekke linjer fra moderne metal så vil jeg heller nevne frem band som Sabbath, Motorhead, Diamond Head osv. enn Maiden... Iron Maiden har ærlig talt ikke betydd så utrolig mye for utviklingen av metal. Endret 10. mars 2005 av Zyklon Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Og flere av bandene som har dukket opp etter maidens storhetstid, har nok gravd lenger ned i røttene enn til kun maiden. Så sant så sant! Mange metallband refferer til Black Sabbath og Judas Priest! Endret 10. mars 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Paull Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Iron Maiden er kun et lite og ubetydelig skudd fra Black Sabbath-stammen. De må da ha gjort noe riktig siden de greier å oppnå en så stor fanskare, og fortsatt holde på de etter 20 år? Så ubetydelig vil jeg ikke akkurat kalle de. Hva er egentlig poenget ditt? "Black Sabbath var først, og siden Iron Maiden tar utgangspunkt i Black Sabbath og går andre veier er det uinteressant"? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) @Paull! Ja! Viser til mitt forige innlegg... Endret 10. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Sabbath la grunnstenen og var der 7 år før maiden. før maiden ga ut sitt første album ja! de startet i 75 så det er ikke så stor forsjell. om jeg skal være erlig, så veit jeg ikke om dere tuller eller er seriøse. se på videoer hvor kjente metal artister snakker om hvilke band som inspirerte de til å spille musikk. de mest nevnte er Slayer, Sabbath, Priest OG!!!! Maiden. edit: beklager for å si det anth. du har nok mye musikk fakta inne, men her tok du skammelig feil. Endret 10. mars 2005 av Aurgjelme Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Joda, men de inspirerte jo mange, det gjøre omtrent alle store band. Men de utvikla ikke sounden så mye. (eg er ikke enig i at de er ubetydelige) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå