Gå til innhold

Cerwin vega classic vs. v-series

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal kjøpe meg noen Cerwin-vega høytalere snart. Men jeg er litt i tvil om hvilke jeg skal velge..

Er ute etter sånn temmelig klar lyd og ok med bass, er med andre ord ikke veldig kresen. Hører på musikk innen metal sjangeren for det meste, kommer også til å bruke de noe til film, men aller mest musikk.

Har sett på CLSC-10 og V-10F. Høytalerne skal brukes i et temmelig lite rom, så jeg tror 10" holder en god stund, dessuten tror jeg forsterkeren vil slite litt med noe større enn dette.

Er det eventuelt noen andre høytalere i samme klassen (pris, maks 4k, og størrelse) jeg burde se på? For min del trenger det ikke å være disse høytalerne, bare de passer til mitt bruk.

Og er det noen butikker (nettbutikker helst) som selger e-serien (trykk videre...)?

På forhånd takk for alle svar.

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt klart classic serien, har clsc 12, og er kjempefornøyd, jeg hørte åsså på v-serien sine 12 å 15 tommere, men de skuffet, greit trøkk, men syns det var mye dårligere lyd osv. og hi-fi fyrn anbefalte meg classic 12 frammfor v-serie 15, og jeg har ikke angret i det hele tatt så helt klart CLASSIC :thumbup:

Lenke til kommentar

takker for alle svar :)

forsterkeren er en tememlig gammel JVC forsterker, en av de aller første som kom på markedet med equelizer. Men det var en toppmodell den gangen. klarer å drive et par 8" høytalere fett, riktignok er de bare på 4 ohm...

Lenke til kommentar
Helt klart classic serien, har clsc 12, og er kjempefornøyd, jeg hørte åsså på v-serien sine 12 å 15 tommere, men de skuffet, greit trøkk, men syns det var mye dårligere lyd osv. og hi-fi fyrn anbefalte meg classic 12 frammfor v-serie 15, og jeg har ikke angret i det hele tatt så helt klart CLASSIC :thumbup:

Enig i den! Men hør før du kjøper, hør også litt på den DALI 6006 og finn ut hvilken du liker :thumbup:

Endret av Alderon
Lenke til kommentar

Hvorfor skal alltid folk slenge drit om CV høytalere så fort de blir nevnt ? Hva vet folket om andre sine behov før de uttaler seg.

Jeg mener de er gode til det de er laget for, spille høyt og hardt med f.eks trance. Noen liker det slik.

Vil man høre på klassisk musikk med pipelort i bakgrunnen så kjøper man selvfølgelig noe annet.

Lenke til kommentar

Du trenger høyttalere som kan brukes til Metal og se på film?

Da ser jeg ingen grunn til å legge ut for høyttalere i 7000 kroners klassen!

Cerwin Vega CLSC som har blitt nevnt tidligere er ett ypperlig alternativ. Jeg har dem, og bruker de til film og høy musikk med masse trøkk i, deriblant metal noe som fungerer utmerket til mitt behov :thumbup:

Når folk sier at CV er dårlig så vil jeg gjerne høre en begrunnelse! Ikke at alle andre sier det, så da MÅ den være dårlig! Har dere faktisk hørt CLSC serien spille?

Lenke til kommentar

Classic serien virker egentlig veldig grei til mitt bruk. Og siden det tydeligvis er mange som har de og er fordnøyd med de så tror jeg at jeg satser på de. Hvis ikke noen mener at det absolutt er noen andre jeg burde kjøpe.. ?

vil si 4000kr er min maks grense.

Lenke til kommentar
Når folk sier at CV er dårlig så vil jeg gjerne høre en begrunnelse! Ikke at alle andre sier det, så da MÅ den være dårlig! Har dere faktisk hørt CLSC serien spille?

Når folk sier at CV er dårlige er det to forklaringer:

1 - De har lest at en eller annen her på forumet som har skikkelig kul avatar og sikkert flere hundre innlegg synes "CV er dritt fjortis høit talere".

2 - De har en genuin interesse for lyd og musikk. Det er riktig at CV vanligvis ikke priotiterer tradisjonelle "hifiverdier" som detaljer, frekvenslinearitet og romplassering. For min egen del synes jeg CV er morsomme å høre på hvis jeg skal spille Rage Againts The Machine på full pine, men jeg blir sørgelig skuffet hvis jeg hører på Kari Bremnes eller Grex Vocalis.

Men når trådstarter innleder med å etterlyse effektive høyttalere til å spille metall med, og folk FREMDELES påstår at CV er dårlige.... Vel, da skyldes det bare hva Pink Floyd i sin tid beskrev som "a momentary lapse of reason".

Lenke til kommentar

Som jeg sa i mitt forrige innlegg,så spiller C-V rått.Det er skikkelig morro å spille høyt med de,men i lengden kan det bli slitsomt for ørene.

Hvis du både vil spille høyt og ha kvalitet på lyden,så vil et par brukte Klipsch,PSB eller JBL Northridge garantert passe deg.En høyttaler som virkelig overasket meg er PSB Image 6.De spiller skikkelig høyt med skikkelig dypbass.Jeg hadde ikke trodd at en høyttaler med så små elementer kunne spille så rått.JBL Northridge kan spille enda høyere enn PSBene,men mangler litt av dypbassen.Jeg har hatt C-V selv,så jeg vet hva jeg prater om bare så det er sagt.

Hvis du har bestemt deg for C-V,så ta en titt på AL 1000. De veier 45 kg pr stk og spiller så høyt at du blir kvalm.Eller de litt mindre AL 750.Spiller sykt høyt de også.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Men når trådstarter innleder med å etterlyse effektive høyttalere til å spille metall med, og folk FREMDELES påstår at CV er dårlige.... Vel, da skyldes det bare hva Pink Floyd i sin tid beskrev som "a momentary lapse of reason".

Den plata er bra! :D

Men uansett. Jeg hører (ikke mye, men litt) på metal. Jeg synes fremdeles det er kjekt å ha en stram og presis bass, jeg liker å kunne plasere instrumentene i lydbildet (et slagverk for eksempel er jo ikke spillt inn i mono) og jeg liker faktisk mellomtone og balansert diskant.

Mitt inntrykk av CV er at høyttalerne er laget for å flytte luft (og møbler forsåvidt ;)), men går inn i klassen for anlegg man hører på, man lytter ikke. Hvis du ser forskjellen.

Men dette er hva jeg liker. Hva du liker kan godt være noe annet uten at du "tar feil" av den grunn. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...