-kga- Skrevet 9. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2005 Hvordan lyder creativegigaworks s750 og logitech z-5500 i forhold til et sikkelig hi-fi surrund anlegg til 10-12k? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 10. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2005 Dårlig. Selvsagt finnes det dårlige hifi-oppsett, men hvis du bruker pengene riktig, skal du kunne lage skikkelige PC-høyttalerknuseroppsett. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2005 De billige plastikkgreiene fra Creativ o.l. kan jo ikke måles mot et skikkelig hifi-anlegg i den prisklassen. Har du mulighet til å bruker 10 000,- på ekte hifi, og er kresen m.h.t lyden burde du absolutt gå for hifi. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 11. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2005 Bose Companion 3 MSS Men, selv om det er BOSE, så tror jeg nok du vil få bedre lyd av stereoanlegg til 10K+ Dessuten, så synes jeg det er litt søkt å sammenligne "proff" pc-høytalere til ett par tusen, med stereoanlegg til 10K+ Prisforskjellen i seg selv, er jo nok til å forsvare den bedre lyden i det dyreste anlegget. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2005 Personlig synes jeg ikke ordet "profesjonelt" hører sammen med "pc høyttalere" i det hele tatt... Lenke til kommentar
stigos3000 Skrevet 12. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2005 Dumt spørsmål! Sier seg jo selv at et kurrant Hifi anlegg koster ca 10000 og et sett med pc høytalere koster 1-2000. Man får mye mer trøkk i et ordentlig HIFI anlegg også Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 12. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2005 Det interessante spørsmålet er: Kan du sette sammen et Hifi-anlegg til en nypris tilsvarende PC-høyttalersettet som låter bedre? Da vil jeg ikke være like skråsikker lenger... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Kjøp deg logitech z-5500, RÅ lyd. forhold til et sikkelig hi-fi surrund anlegg til 10-12k? Et _skikkelig_ anlegg koster mer. Endret 12. mars 2005 av espennyh Lenke til kommentar
leffa Skrevet 12. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2005 Klipsch promedia 5.1 duger i alle fall godt nok i min kjellerstue som suround anlegg Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 12. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2005 Heisann! Ser at du også har lagt in tråd på avforum, men jeg kan svare har. Selvfølgelig kan ikke Creative måle seg med med løsninger til mange ganger prisen. Hva skal du bruke sakene til? Er det for å fylle stua med lyd, eller skal du bruke høyttalerne til monitorer ved siden av skjermen? Hvis du skal bruke høyttalerne på hver sin side av dataskjermen, er det viktig at de er magnetisk sjermet. Dette er iallefall viktig på CRT-skjermer. Er ikke like sikker på LCD-skjermer... Men hva med aktive nærfeltsmonitorer? Altså studiomonitorer. Hva med disse: Behringer, magnetisk skjermet monitorer. 6,75" basselement. Altså nok i massevis. Billig Genelec-kopi, men de er sikkert gode nok for de fleste. Et par koster 3600 kroner. Vet ikke om det er med moms... Link: http://www.kickmusic.no/ehandel/default.asp?ID=016039 Fordelen med studiomonitorer er at de er konstruert for å spille kun en meter fra lytteren, vanlige hifi-høyttalere er konstruert for mye større avstand, 2+ meter. En annen fin ting med aktive høyttalere er at du har innebygget forsterker. Det er iallefall mitt tips. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 12. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2005 Et pc anlegg til rundt 1000 kroner vil jeg vel si at du får mye for pengene, men det kan nok ikke måle seg til et hifi-anlegg Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 12. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg har Logitech z-5500. Lyden er ok. Men et anlegg til 12k er mye bedre enn logitech z-5500. Ville kjøpt en forsterker med 7utganger og et par bakhøytalere i starten etterhvert kanskje kjøpe 1 center og 2 gulvhøytalere med 3-4 elementer og en Subwoofer.. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 13. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2005 Vel, skal man sette i hop ett "hifi" anlegg til noen få tusen kroner, så ender man opp med noe a-la billig elkjøp SKRAP. Skal man opp på det jeg kaller hifianlegg, så koster en DVD spiller fort 10K (Kun spiller) Så surroundanlegg, 10-15K. HIFI, surroundanlegg...... 30K+ Noe dyrt synes nå jeg, men, skal man ha, så skal man ha.... Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 13. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2005 Engang a sporre dette sporsmalet er jo igrunn ganske teit syns na jeg... Men hvis du skal ha et skikkelig pc anlegg sa ville jeg gatt for klipsch sine systemer, bedre pc system tror jeg du neppe far tak i, eller?? Selv har jeg et eget surround sound system hjemme, ca pris ligger vel pa 27 laken, inkludert kabler til 4 tusen. I tillegg har jeg en sot loewe calida 33" tv men den har jeg ikke iberegnet i prisen... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2005 Vel, skal man sette i hop ett "hifi" anlegg til noen få tusen kroner, så ender man opp med noe a-la billig elkjøp SKRAP. Skal man opp på det jeg kaller hifianlegg, så koster en DVD spiller fort 10K (Kun spiller) Så surroundanlegg, 10-15K. HIFI, surroundanlegg...... 30K+ Noe dyrt synes nå jeg, men, skal man ha, så skal man ha.... Anlegget mitt kostet bare 12 000 for forsterker og høytelere. Trenger ikke lange ut sååå mye for grom lyd. Anlegg som koster 30 000,- er ikke HIF-anlegg, men entusiastis-anlegg - noe mannen i gata ikke akkuurat kjøper. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 13. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2005 Anlegget mitt kostet bare 12 000 for forsterker og høytelere. Trenger ikke lange ut sååå mye for grom lyd. Anlegg som koster 30 000,- er ikke HIF-anlegg, men entusiastis-anlegg - noe mannen i gata ikke akkuurat kjøper. Kjenner mange som har anlegg til 30K+ Greit nok, det er vanvittig dyrt, vel og merke hvis du kjøper alt i en smell. Noe ingen jeg kjenner har gjort. Men, kjøper du ett sett med høytalere her, en forsterker der, noen signalkabler senere +cd spiller, DVD spiller osv, så kommer du opp i over 30K fortere enn du aner. Btw : Mannen i gata kjøper som regel ikke hifi anlegg, han kjøper elkjøp surround pakke, som vant prisen for beste surround lyd i tv2 hjelper deg testen... Gjerne med underteksten, fenomenal lyd til under 5K. On topic : så lurer jeg, hvilket lydkort er det som gir ett "dyrt" pc-surround anlegg mest rettferdighet ?? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Btw : Mannen i gata kjøper som regel ikke hifi anlegg, han kjøper elkjøp surround pakke, som vant prisen for beste surround lyd i tv2 hjelper deg testen... Gjerne med underteksten, fenomenal lyd til under 5K. Syntes det bare var totalt irrelevant for tråden å ta opp de anleggene til 30 000,- Trådstarter sier jo selv at lista ikke legges høyere enn 10 - 12 000,- Om det er et stereosystem kan man jo vurdere to slike: Og en slik: Så har du en relativt billig pakke til 11 992,- som låter meget godt, men som også kan bygges ut til 5.1 osv etterhvert. Har samme høytelerene selv, men en litt mindre forsterker enn den der, men jeg kan fint riste ting ned fra veggen Men det beste er den dype og fyldige lyden man får med slik system i forhold til Creative o.l. Endret 14. mars 2005 av skag1 Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 15. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Hvis du poster ditt anlegg, da poster jeg mitt Forst en sweet Harman Kardon avr 330 receiver: et par front speakers fra Jamo, D590 et par rear speakers fra Jamo, E530 Alle hoyttalerne er sa klart i kirsebar farge, uten tvil det peneste a se pa ! en pioneer dvd spiller, noen kabler fra nordost, noen fra proson's super hifi serie og en ixos kabel. Endret 15. mars 2005 av Lil-H Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2005 Hvis du poster ditt anlegg, da poster jeg mitt Vel, det var ikke ment som en skrytepost, men som et tips for et anlegg til 10 - 12 000,- slik som trådstarter skriver selv. Da jeg har personlig erfaring med de høytalerene og en mindre forsterker tenkte jeg at jeg kunne anbefale en lignede pakke fra samme produsenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå