-kga- Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hvem høyttalere kan dere anbefale til Rock og metal musikk og film bruk? Til en pris mellom 5-12k. Vurdere å få tak i noe brukt så det er vannskelig å si pris. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Klipsch RF-35 er en bra partyhøyttaler.Koster 12k nye,brukte vil jeg tippe rundt 6-8k.En høyttaler som virkelig kan spille høyt,uten å bli "grøtete".God dynamikk og har en følsomhet på 98dB(lettdreven). Må ikke sammenlignes med Cervin-Vega greier,som låter heller dårlig i forhold. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) I den prisklassen er det MYE bra å velge mellom. Prøvelytt på høyttalere hvis du har muligheten til det! Egemur har anbefalt Klipsch. Det er mange som liker de,men personlig gjør jeg ikke det. Grunnen til at jeg ikke liker Klipsch er horndiskanten. Jeg hadde Klipsch RF3-II men likte de aldri. Prøvde med forskjellige forsterkere (Nad,Rotel,Thule,Electrocompaniet og Cayin). Diskanten på Klipsch ble alt for skarp synes jeg. I dag har jeg Vincent SV-233 og Patos Lyric 402. Lyden av denne kombinasjonen er (etter min smak) helt fantastisk i forhold til prisen! Jeg har hatt MYE forskjellig Hi-Fi de siste 10 årene,men denne Vincent/Patos kombinasjonen er det beste jeg har hatt. Patosene har en dypbass som Klipschene bare kan drømme om!!! Hvertfall i forhold til RF3-II. Har du muligheten,så prøvelytt til Patos 402! Endret 10. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Les en liten omtale om Patos 402 her. Absolutt verdt å gnage litt inn til beinet for. Om disse blir for kostbare, hva med å teste ut noe fra "Søta Bror" nemlig QLN 604 MK II. Skulle passe ypperlig til det du skal bruke dem til. Sjekk også ut det Norsk Audioteknikk har å by på Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Har alltid vært motstander av Klipsch,nettopp pga den skarpe lyden,som du sier.Patos Lyric 402,er et godt forslag Morten K,men du har tydeligvis ikke hørt Klipsch RF-35.Diskanthornet i den er faktisk ikke pågående og hardt,som hornet på andre Klipschmodeller ofte kan være. Hornet på RF-35 er faktisk litt dempet. jeg ble i alle fall positivt overrasket over egenskapene til RF-35,etter et hjemlån. Endret 10. mars 2005 av egmur Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Klipsch RF-35 er en bra partyhøyttaler.Koster 12k nye,brukte vil jeg tippe rundt 6-8k.En høyttaler som virkelig kan spille høyt,uten å bli "grøtete".God dynamikk og har en følsomhet på 98dB(lettdreven).Må ikke sammenlignes med Cervin-Vega greier,som låter heller dårlig i forhold. Har selv eid denne høyttaleren, brukte en Vincent SV-236 til å drive dem. Det er en utrolig morsom høyttaler, dynamikk i bøtter og spann og kan spille hinsides høyt. Som andre nevner er Klipsch i en helt annen klasse enn CV, men koster deretter. Den krever mye plass fra bakveggen for at bassen ikke skal bli for dominerende. Jeg synes ikke diskanten er så skarp og dominerende som mange skal ha det til, men den er noe anderledes uten at jeg kan si hva. Du bør se om du kan få låne den hjem, om du bor i nærheten av Oslo. Solgte forsterkeren og Klipschene mine for å oppgradere til surround, noe det aldri ble noe av. Angrer som en hund. Endret 10. mars 2005 av Peterman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå