exmith2k Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hei... Når jeg f.eks klokker fra 2,5 til 3,0 Ghz ++, er det vits med ram kjøling da? Har 1024mb ddr ram og tenker å klokke både ram å cpu, sånn i biosen så jeg bare velger hvor mange prosent jeg skal klokke med..... Har aldri følt at ram'ene blir noe særlig varme, så er ram kjøling for dem som kjøler ekstremt ? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Trenger ikke noe kjøling annet enn en vifte og kanskje noen sånne små kjølere. Endret 9. mars 2005 av Sink Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Trenger ikke noe kjøling annet enn en vifte og kanskje noen sånne små kjølere. har jo vannkjøling og noen vifter, men tenker på når jeg klokker rammene, om jeg bør ha kjøling på dem. Og forresten, den linken din er feil... Lenke til kommentar
Sink Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Trenger ikke noe kjøling annet enn en vifte og kanskje noen sånne små kjølere. har jo vannkjøling og noen vifter, men tenker på når jeg klokker rammene, om jeg bør ha kjøling på dem. Og forresten, den linken din er feil... Sorry for linken, er trøtt nå! Du trenger ikke kjøling på rammen annet enn hvis du voltmodder, eller bruker altfor mye volt til minnet. Ja, kanskje jeg editer i morgen når jeg kommer hjem fra skolen, holder på å sovne her jeg sitter. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) For å få høy temperatur på minnebrikker må du øke volten høyt. Volt danner varme, ikke selve klokkefrekvensen. For å trenge ekstra kjøling skal du bevege deg godt over 3.2V, så med originalt potensiale i BIOSen med volt så kan du fint kjøre med opptil 3.2V uten fare. Endret 9. mars 2005 av Deuce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå