bidz Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Har nettopp byttet fra et ATI Radeon 9800 Pro kort til et XFX Geforce 6800 Ultra kort. Kjempefornøyd med dette kortet, forutom ett problem jeg har i et par spill; Høyeste oppløsning jeg får er 1024x768. Det virker som det spesielt gjelder for spillene til Electronic Arts (alle med nyeste patcher). Jeg har en LCD som kjører på 1280x1024, og hadde tenkt og spille i denne oppløsningen, ellers kunne jeg like greit beholdt mitt gamle 9800Pro kort, da det funka glimmers i alle spill i 1024x768! Bruker ForceWare 71.84 driveren, samt har lagt inn driveren for skjermen min (Xerox XL775D). Spillene dette gjelder er (som jeg har erfart det); Battlefield 1942 Battlefield Vietnam LOTR: Battle For Middle Earth Commandos 3 Command & Conquer: Generals (og Zero Hour expansion pack'en) Høyeste valg i innstillingene for alle disse spillene er 1024x768. Noe som er helt sykt, siden jeg hadde 1280x1024/960 valgene i disse spillene bestandig før med ATI kortet! Har reinstallert Windows, alt fungerer som det skal, alle drivere er oppdaterte og på plass, alle windows oppdateringer er på plass. Har forøvrig ingen problemer i andre spill (Half-Life 2, Chronicles of Riddick, Vampire The Maskerade, Doom 3, CS 1.6/Source, osv). Noen som aner hva som kan være galt??? Har trossalt ikke et 6800 Ultra for og spille i 1024x768!!.. Og BFV er en av de spillene jeg spiller mest! HJELP!!!!! Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Er ikke helt sikker på hva du mener her. Får du ikke alternativene om høyere oppløsning eller fungerer det ikke når du velger høyere oppløsning? Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Denne kan hjelpe deg til å få ønsket oppløsning i bf og bf:v Lenke til kommentar
bidz Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Aha.. fant nettopp ut av det. EA spill støtter egentlig kun 1280x960 oppløsning (latterlig), så jeg måtte legge til en egen-spesifisert oppløsning/refresh rate under "Tilpassede oppløsninger" innstillingene i driverne, siden disse oppløsningene var i systemet mitt (640x480-800x600-1024x768-1280x1024 var de eneste som var i skjerminnstillingene). Så nå funker det som det skal! Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Denne kan hjelpe deg til å få ønsket oppløsning i bf og bf:v Ja dette var snålt. Du kan jo se her og: http://www.bfcentral.com/forums/archive/in...hp/t-79689.html Lenke til kommentar
bidz Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Er ikke helt sikker på hva du mener her. Får du ikke alternativene om høyere oppløsning eller fungerer det ikke når du velger høyere oppløsning? Alternativene var ikke tilstede i spill-innstillingene, grunnet at de oppløsningene ikke eksisterte i nvidia driver-innstillingene. La de til manuelt, og det funka som det skal Lenke til kommentar
bidz Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Denne kan hjelpe deg til å få ønsket oppløsning i bf og bf:v Takker! Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Er ikke helt sikker på hva du mener her. Får du ikke alternativene om høyere oppløsning eller fungerer det ikke når du velger høyere oppløsning? Alternativene var ikke tilstede i spill-innstillingene, grunnet at de oppløsningene ikke eksisterte i nvidia driver-innstillingene. La de til manuelt, og det funka som det skal Det var bra. Du får kose deg med det nye kortet da. Regner med det ble et "lite" steg opp fra 9800 kortet ditt? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Det var bra. Du får kose deg med det nye kortet da. Regner med det ble et "lite" steg opp fra 9800 kortet ditt? Oh yes!.. Et stort hav av forskjell ALT kjører helt smooth på 1280x1024 nå, deilig! Eneste minuset er at viften på dette kortet støyer som en støvsuger! men det skal ordnes på med vannkjøling snart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå