Gå til innhold

Har kjøpt brukt PC, og ingenting er som det skal

Anbefalte innlegg

Nylig kjøpte jeg en brukt PC. Annonsen fant jeg på bruktmarkedet her på Hardware.no. Det er en Pentium 4 på 2.4 GHz, 1GB RAM, 160GB S-ATA HD, ASUS P4P800-hovedkort, Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis-skjermkort med 128MB RAM, Plextor DVD-brenner, DVD-ROM, Zahlmann 400W strømforsyning, Zahlmann CPU-kjøler. Alt dette sitter i et Chieftec fulltower-kabinett.

Da jeg mottok maskinen, var ting slett ikke som det skulle være. Her er listen over feil:

• DVD-ROM sitter fast i kassa (ser ut til å være presset inn - og det er nærmest umulig å få den ut).
  • Harddisk er av annet merke enn spesifisert (fikk en Maxtor-disk, men på mail fikk jeg vite at det var en Seagate Barracuda, da jeg spurte før jeg kjøpte maskinen).
  • Bøyde pinner på harddisk, slik at SATA-kabel ikke sitter fast.
  • DVD-brenner og harddisk var løse i kabinettet da jeg mottok maskinen.
  • DVD-brenner fraktet åpen, med skuffen ute.
  • Ødelagt SATA-kabel.
  • To skruer til å feste hovedkortet mangler. Ikke fester under tre punkter.
  • Skjermkortet lar seg ikke settes fast i AGP-slot'en; kjøleribbene til skjermkortet sitter dårlig fast.

Hva bør jeg nå gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du å spørre? ..

Få pengene dine tilbake vel. Problemet er vel heller det at selger ikke nødvendigvis vil være enig med deg, og da sliter du egentlig når det er handel mellom to privatpersoner. Det er mye hausing for å dra loven inn i bildet.

-Stigma

Lenke til kommentar
Trenger du å spørre? ..

Få pengene dine tilbake vel. Problemet er vel heller det at selger ikke nødvendigvis vil være enig med deg, og da sliter du egentlig når det er handel mellom to privatpersoner. Det er mye hausing for å dra loven inn i bildet.

-Stigma

Selvfølgelig vil jeg ha pengene mine tilbake. Nå har jeg ikke tatt kontakt med selger ennå, så jeg vet ikke hva han vil si.

Men jeg har jo en følelse av at han ikke vil gå med på å refundere penger og få maskinen tilbake. Han solgte tross alt en maskin som slett ikke er brukbar.

Jeg har e-mailene som viser at handelen har funnet sted, som dokumentasjon.

Hvor mye styr er det å bruke loven?

Endret av Ümlaüt
Lenke til kommentar
DVD-brenner fraktet åpen, med skuffen ute.

Du får sende en mail til personen du kjøpte PCen av å høre hva han har å si om saken. Dette hørtes ikke helt bra ut.

Hvilken fjott er det som ikke lukker igjen skuffen på CD\DVD-drev før transport? Da er man rimelig sløv.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...