Gå til innhold

Abit Kg7-Raid + XP1800

Cortana

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt ett abit kg7-raid hk og en amd xp 1800 cpu, problemet er at maskina henger seg hele tiden selv om jeg har meget god kjøling (tt volcano7+ pluss 2 80mm bak) Har hørt rykter om at man må gjøre noe på hovedkortet for å kunne kjøre cpuen på 133, stemmer dette? vennligst svar fort, haster!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jeg aldri hørt om.

Jeg vet at man må sette FSB hastigheten i BIOS på CPUen til 133Mhz for å få riktig hastighet, men hvis du har riktig hastighet på CPUen så er det ihvertfall ikke det.

Tips: Har du installert chpsettdriverne til hovedkortet?

Lenke til kommentar

Har du trykket rambrikkene ordentlig på plass?

Ramslottene kan være veldig trange på dette kortet.

En annen ting er at under Softmenu III i bios så MÅ du sette FSB RATE (CPU:SDRAM:PCI)4:4:1 For å kjøre med 266mhz fsb.

[ Denne Melding var redigert av: maximus på 2002-06-26 16:31 ]

Lenke til kommentar

Har testa nå alt som har blitt sagt, fremdeles klikker maskina etter 5 minutters bruk vis jeg kjører den på XP1800 133, jeg forstår ikke ? Hadde jeg klokka maskina så hadde jeg skjønt det, men når den står på det den skal gjøre så....

Lenke til kommentar

Har du flere en 2 rambrikker?

3 eller 4 rambrikker skaper som regel problemer.

Prøv clear cmos jumperen på hovedkortet og prøv å se om maskinen er stabil uten å røre noen instillinger.

sjekk at alle kabler er skikkelig tilkoblet til hd og hk.

Hvis dette ikke fungerer så prøv å nappe ut alle kortene bortsett fra skjærmkortet og se om maskinen er stabil.

Lenke til kommentar

Cortana, ta å les gjennom denne tråden!

Corleone har visst samme hovedkort som deg og beskriver litt problemer, løsninger etc. Dessuten kjører du kanskje med feil drivere... Du har vel chipset av både via OG amd? I så tilfelle bør du ikke installere hele via4in1-pakken...

Håper du løser problemene. Har selv litt stabilitetsproblemer og det er ikke gøy. Ender kanskje med at jeg kjøper nytt hovedkort...

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet med mitt oppsett jeg også (se sig) Prøv dette: Gå i bios-->Advanced Chipset Features-->Chipset Driving Control-->Control Cpu p/n value-->Manual-->Sett så slewrate control til 7 (fastest) Har ikke hatt ett eneste heng etter dette :grin: Det merkelige er at med en xp1600+ var det ikke noe problem. Problemene kom når jeg oppgraderte til xp1800+ :???: Håper dette kan løse problemet ditt

CHIEFTEC Dragon Big tower sort

ABIT kg7-raid

AMD Athlon xp 1800+ Taisol CGK760

512 MB DDR med Termaltake kjølevifte

2X40 GB Western Digital(raid-0)

ATI Radeon 64 MB DDR 183/183@225/210

AOPEN 40x PLEXTOR 40/12/40 black

[ Denne Melding var redigert av: tokov på 2002-06-26 21:28 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...