escariot Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Heisann, Jeg har godt med plass til overs, og synes etterhvert at det å rote litt rundt i SuSE var litt gøy. Spilleraten min har for eksempel falt til et drastisk lavt nivå de siste ukene. Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på noen andre distroer også - men jeg vil ikke slette SuSE eller Windows. De jeg har tenkt til å prøve er: Mandrake 10.2 Beta 3 (evt. 10.1, men 10.2 er lastet ned) Ubuntu Gentoo og kanskje Slackware Er det noen mulighet for at dette blir for mye for en maskin å håndtere, eller skal ikke dette bli noe problem what-so-ever. Jeg kan jo egentlig ikke tenke meg annet enn at det skal funke? Ideer? mvh Escariot Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Vil sannsynligvis ikke oppstå noen problemer, men husk å installere bootloaderen til de nye distroene på partisjonene (eks. /dev/hda5), ikke mbr'en (eks. /dev/hda). Da er det bare å chainloade de nye distroene fra den gamle. Lenke til kommentar
escariot Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Du har vel ikke mulighet til å fortelle meg hvordan jeg skal gå frem i dette? Og hvordan jeg evt. chainloader? (jeg er fersk, fersk, fersk - rykende varm fra ovnen) Jeg vil anta at alt må gå ut ifra den Grub-loaderen som fulgte med SuSE da eller? mvh Escariot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå